  • Data: 2010-03-05 11:45:39
    Temat: Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "roxy" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hmqh83$q13$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem czy bedzie to mialo jakiś sens ale zastąpie R45 z wartosci 4k7 na
    > 10k. Ale czy to znaczącą zmniejszy ilosc zaklucen przedostających sie do
    > VCC w to wątpię.
    > Na zasilaniu mam kondensator 220uF oraz kilka 100nF.
    > Zasilanie jest obciążone diodą led ktora pobiera 4mA.
    >
    > Zastanawiam się czy aby pomiedzy VCC a GND nie dać diody zenera 5v6 / 1.3W
    > (dla zabezpieczenia , aby napiecie zasilajace nie wzrosło do
    > niebezpiecznej dla ukladu uC wartosci. Co o tym sądzicie?

    Ja nie proponowałem zwiększania 4k7.
    Jeśli rozważasz silne zakłócenie (kV) na wejściu to musisz rozważać
    możliwość przeskoku iskry obok tego 4k7.
    Dlatego w pierwszej kolejności należy dać transila od wejścia do masy
    (sprawdzić max upływność transila 6V8 i ewentualnie dać na większe
    napięcie).
    Transil ograniczy w czasie zakłócenia maksymalny prąd w tym 4k7 i napięcie
    na 220uF wzrośnie chyba niewiele.
    Jakby się obawiać wpływu zakłócenia na VCC przez te 4k7 to najlepiej zrobić
    inne 5V do zasilania podwieszeń linii komunikacyjnych.
    P.G.