  • Data: 2010-03-04 18:58:19
    Temat: Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    EM <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Triaki mają jedną wadę - przepalająca się żarówka potrafi
    > uszkodzić
    > triak. Zabezpieczyć bezpiecznikiem teoretycznie można, jeśli
    > będzie on
    > bardzo szybki - FF oraz będzie miał odpowiednio mniejsze I2t w
    > stosunku do triaka.

    To w jakichś domowych urządzeniach z żarówką sterowaną triakiem
    rozwiązałem akurat prosto: w miejsce uszkodzonego triaka danego
    przez chińczyków dawałem największy (zarówno U jak i I), jaki był
    pod ręką i jaki wszedł w miejsce oryginału. I koniec, finito, null,
    nic, zero. Od tamtej pory wszystko działa ok, iles żarówek już
    poszło, wystarczy wkręcić nową i działa dalej.

    J.