  • Data: 2010-03-05 20:19:52
    Temat: Re: Procek i długie przewody wprost do portów - do praktyków
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest> szukaj wiadomości tego autora

    > Pamiętam z grupy posty, że każde przepalenie żarówki to wymiana triaka w
    > ściemniaczu.
    > Co prawda taki BT136 ma 4A i tylko 3.1 A^2s

    Fakt może tak być, choć nie mam takich doświadczeń, a sieci przemysłowe
    bywają _sztywne_* :)

    > U mnie jednak przy zwarciu padał triak BTA12 (12A 100 A2S).
    > Dopiero zastosowanie bezpiecznika FF4A ratowało go przed skutkami zwarcia.

    Z żarówkami nigdy nic nie wiadomo. Gdzieś (przemysłowe PCB) widziałem w
    roli zabezpieczenia oporniki chyba 1-2 omowe, małe (nie pamiętam może
    ćwiartki?). Fajowskie w tym było to, że pcb przewidywało jego
    _odpalenie_. W miejscach gdzie były przylutowane wyfrezowano śliczne
    fasolki. Nie widziałem efektu - ale widziałem co potrafi zrobić
    termistor miękko ładujący elektrolity w zasilaczu.

    Miłego
    __
    Irek.N.
    * bardzo mała rezystancja pętli zwarcie - cóż trafo za ścianą ;)