eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnikaRe: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!usenet.b
    lueworldhosting.com!feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.co
    m!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.c
    om!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a
    -01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sun, 11 May 2014 00:21:47 +0200
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Reply-To: d...@n...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:29.0) Gecko/20100101 Firefox/29.0
    SeaMonkey/2.26
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problemy ze wzbudzaniem alternatora po uruchomieniu silnika
    References: <lkklcg$b6b$1@dont-email.me>
    In-Reply-To: <lkklcg$b6b$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Lines: 46
    Message-ID: <536ea67d$0$2226$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.42.77.225
    X-Trace: 1399760509 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2226 178.42.77.225:18007
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2621
    X-Received-Body-CRC: 1217625987
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2532564
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Tomasz Stiller napisał:

    > Drugi w kolejce elektryk po zostawieniu samochodu na diagnozę, bez
    > uzgodnienia ze mną wymienił regulator napięcia (po raz kolejny),
    > przetoczył komutator (żeby było mu lepiej) i pomalował uzwojenie
    > alternatora lakierem (?).

    Alternator nie ma komutatora... To tak w kwestii formalnej.

    A diody obwodu wzbudzania (czasem to osobny prostownik, czasem po prostu
    wzbudzenie idzie z prostownika głównego) to łaskawie ktoś sprawdził? Bo
    jak prostownik trafiony to żadna zmiana regulatora nie pomoże. I to
    napięcie 14.2 V mi się nie bardzo podoba - powinno być raczej pod 14.5 V
    przy pracującym silniku.

    >
    > Trzeci elektryk postanowił poprawić punkty masy w samochodzie. Czyścił i
    > dokręcał śrubki cały dzień, po czym zażądał 50zł za robotę, która
    > oczywiście nie rozwiązała problemu - umówiliśmy się, że wpadnę raz
    > jeszcze żeby dokończył i wtedy zapłacę. Nie mam jednak zamiaru już do
    > niego jechać.
    >
    > Pytanie zasadnicze brzmi, czy takie jaja może robić mostek diodowy
    > alternatora? Mogę kupić nowy za okolice 120pln. Średnio mam pomysły co z
    > tym dalej robić.

    O - zaczynasz kombinować lepiej od tych, pożal się Boże, "elektryków".
    Na początek mostek trzeba przejechać jakimś przyrządem pomiarowym i
    sprawdzić czy diody nadal diodami są. Dopiero potem lecieć do sklepu -
    po co kolejna forsę bez sensu może wydawać?

    --
    Darek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: