  • 11. Data: 2010-09-26 21:14:55
    Temat: Re: Problem ze S.M.A.R.T
    Od: Czesław <k...@g...pl>

    W dniu 2010-09-26 21:15, Rafał Łukawski pisze:

    > Hej, źle to interpretujesz - zapuść hd tune - on potrafi poprawnie
    > przetrawić 'raw data' na rzeczywiste dane.

    Dupa tam tez 100 dla wszystkich dysków pokazuje.

  • 12. Data: 2010-09-27 00:00:41
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > Czyli wartosc relokowanych musi przekroczyc 36?

    Dobra, jest późno - teraz ja nie łapie, dlaczego 36 ?

    *Badsektory znajdują odzwierciedlenie w innym miejscu SMART. *. Jeżeli
    dobrze pamiętam to wpadają m.in do 0xC6 (Offline uncorrectable)

    Firmware dysku może mieć rózne kryteria reallokowania sektorów (to po
    prostu soft i jakies algorytmy) w zależności od producenta i modelu...
    ja tu moge wymyślać, ale to nie będzie miało sensu.

    Reallokowany sektor de facto jest dla systemu widoczny jako *poprawny*
    sektor, ponieważ system wysyłając request odczytu/zapisu, dostaje
    dane/potwierdzenie wykonania operacji.

    Bad sektor to taki, który dysk nie jest w stanie reallokować bo np.
    skończyła się przestrzeń na reallokowane, albo nie potrafi go odczytać i
    przeallokowac. System w tym wypadku dostaje błąd, dlateg zwykłe programy
    diagnostyczne wskazuja który to a który sektor nie dał się odczytać. Dla
    przykładu gdy wysyłam dysk do niektórych dystrybutorów, na mnie spoczywa
    obowiązek wykonania testów i wskazania gdzie są błędy. Żadne prawa
    konsumenta tu nie obowiazują, to po prostu umowa pomiędzy firmami.

    Czujesz różnice ?

    > Jutro postaram sie to zrobic. Caly problem w tym, ze na tym dysku
    > siedzi system :/

    Odczyt można zrobić bez problemu /bez szkody dla systemu/

    Hmm.. zapytam złośliwie - a co z backupem ? :>
    Pozdr.

    R.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 13. Data: 2010-09-27 00:03:37
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-26 23:14, Czesław wrote:

    > Dupa tam tez 100 dla wszystkich dysków pokazuje.

    HDTune, zakładka Health

    masz tam ID, Current, Worst, Threshold i Data. Data to jest
    'przetłumaczona' wartość przez HdTune - tam masz 100 ??

    Wątpie.

    Ja mam dla jednego z dysków (Samsung)

    (05) Reallocated Sector Count 252 252 10 *0* OK

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 14. Data: 2010-09-27 16:50:47
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 27 Wrz, 02:00, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:

    > Dobra, jest późno - teraz ja nie łapie, dlaczego 36 ?

    Bo udalo mi sie dowiedziec, cze od tej wartosci soft Seagata
    (SeaTools) oznacza, ze HDD nie przeszedl testu.

    > Odczyt można zrobić bez problemu /bez szkody dla systemu/

    To zaraz zrobie, orientujesz sie moze ile moze trwac test dysku
    500GB?

    > Hmm.. zapytam złośliwie - a co z backupem ? :>

    Zmieniony zapis w Cobian Backup z raz na tydzien na codziennie :)
    Plus zrobiona pelna kopia danych ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 15. Data: 2010-09-27 18:47:51
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-27 18:50, Rafal M wrote:

    > Bo udalo mi sie dowiedziec, cze od tej wartosci soft Seagata
    > (SeaTools) oznacza, ze HDD nie przeszedl testu.

    > To zaraz zrobie, orientujesz sie moze ile moze trwac test dysku
    > 500GB?

    jedno przejscie na na 5000 7200 rpm niecale 2h

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 16. Data: 2010-09-27 18:56:26
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-27 20:47, Rafał Łukawski wrote:

    > jedno przejscie na na 5000 7200 rpm niecale 2h
    mialem na mysli 500GB