  • 1. Data: 2010-09-24 21:46:58
    Temat: Lapek dla kobiety
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Chce kupic notebooka dla zony. W tej chwili uzywa dogorywajacego IBM T41,
    ale juz czasami robi dziwne fochy z hdd, brak mu klawisza jednego, bateria
    padnieta... czas na zmiany.
    Obecne IBMy czyli Lenovo nie podobaja sie jej z wygladu, wiec chyba trzeba
    by wybrac sposrod Dellow (te jej sie podobaja chyba najbardziej obecnie),
    HP, moze Toshiba. Wyglad generalnie ma byc klasyczny, bez kombinowania z
    kolorami czy odpustowym srebrem. Raczej w jednym kolorze, bardziej ciemnym
    niz zbyt jasnym, bez kontrastow typu klawiatura biala a reszta czarna jak to
    niektore modele posiadaja.
    Zastosowanie to www, poczta, word i excel.
    Matryca 14-15'', nie musi byc panorama (lepiej sie czyta), choc nie wiem czy
    teraz sa jeszcze niepanoramiczne. Dysk moze byc nieduzy (sa mniejsze niz
    160GB? a moze warto juz SSD?). Procek lepiej mocny, dwurdzeniowy Intela,
    moze i3 (zalezy mi, zeby ten komp dawal rade przez kilka lat, a juz sam
    flash w ciagu ostatnich lat zaczal zjadac caly procesor).
    Grafika nieistotna, bo poza w miare prostymi gierkami 2D (ktore odpala
    dzieciak) to grania tam nie bedzie (choc chyba ostatnie wersje flasha
    potrafia korzystac z GPU?). Moze troche ogladania filmow, ale procek z tym
    sobie powinien poradzic.
    Nagrywarka niepotrzebna, sam czytnik bylby idealny, choc pewnie tez tak nie
    ma.
    Bluetooth niepotrzebny.
    Za to WiFi moze byc na n-ce, bo domowy router jest zgodny z 802.11n.
    Pamiec warto zeby dalo sie rozszerzyc do 8GB w przyszlosci, na start 2 GB
    wystarczy.
    Poki co znalazlem Toshibe C650 oraz Dell Vostro 3500, choc nie spelniaja
    scisle wszystkich warunkow to jest dosc blisko.
    Jakie inne modele wziac pod uwage?

    ps. Cena oscyluje w granicach 2,5k +/- 300 pln

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-09-25 08:03:26
    Temat: Re: Lapek dla kobiety
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    > ps. Cena oscyluje w granicach 2,5k +/- 300 pln

    Hej,

    Moze to głupie pytanie, aczkolwiek je zadam: Z systemem czy bez ? ;)

    pozdr.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 3. Data: 2010-09-25 12:36:41
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Sat, 25 Sep 2010 10:03:26 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

    > Moze to głupie pytanie, aczkolwiek je zadam: Z systemem czy bez ? ;)

    No raczej zzzz.... wydalo mi sie to oczywiste, choc nie powinnno w sumie :-)
    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-09-25 12:42:20
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Sep 2010 14:36:41 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i7kqcj$vla$1@news.onet.pl>
    od Norbert <n...@r...no> :

    >No raczej zzzz.... wydalo mi sie to oczywiste, choc nie powinnno w sumie :-)

    Ja bym jeszcze dodał, że ten system powinni dać na CD/DVD, wszelkiego
    rodzaju partycje odzyskiwania można sobie, delikatnie mówiąc,
    podarować(kłopoty po wymianie czy padzie dysku itp).

  • 5. Data: 2010-09-25 13:02:20
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    > Ja bym jeszcze dodał, że ten system powinni dać na CD/DVD, wszelkiego
    > rodzaju partycje odzyskiwania można sobie, delikatnie mówiąc,
    > podarować(kłopoty po wymianie czy padzie dysku itp).

    Czyli kupujemy "bez" i dokupujemy system osobno.

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2010-09-25 14:41:13
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 25 Sep 2010 15:02:20 +0200
    doszła do mnie wiadomość <i7krsu$35f$1@news.onet.pl>
    od "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam> :

    >Czyli kupujemy "bez" i dokupujemy system osobno.

    Przy zamawianiu komputera u Della nośnik kosztuje 20 zł.
    Można też kupić bez płytek i zrobić kopię tej partycji(DMDE czy
    Paragon daje radę) ale trzeba wiedzieć jak to zrobić aby można było to
    powrotnie zapakować np na nowy dysk(i aby to zadziałało).

  • 7. Data: 2010-09-25 19:06:09
    Od: Kamikazee <n...@n...pl.invalid>

    http://kamikaze.mp.waw.pl/bezpieczenstwo/kopia-dysku
    /

  • 8. Data: 2010-09-26 11:16:30
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-09-24 23:46, Norbert pisze:
> [...]
    > scisle wszystkich warunkow to jest dosc blisko.
    > Jakie inne modele wziac pod uwage?
    >
    > ps. Cena oscyluje w granicach 2,5k +/- 300 pln

    Jak dell to wejdź na stronę, jest konfigurator, złoż co ci odpowiada i
    zobacz ile kosztuje

  • 9. Data: 2010-09-29 08:33:43
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-09-26 13:16, *boxfish* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Jak dell to wejdź na stronę, jest konfigurator, złoż co ci odpowiada i
    > zobacz ile kosztuje

    A następnie zadzwonić do Della po rabat :)

    Pozdrawiam - Mirek
    PS.
    Dell daje jako recovery normalną instalkę windows, co pozwala sobie
    system naprawić zamiast zrównywać wszystko z ziemią w razie padu.
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 10. Data: 2010-09-29 11:56:19
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-09-29, o godz. 10:33:43
    Mirek Ptak <n...@n...pl> napisał(a):

    > Dell daje jako recovery normalną instalkę windows, co pozwala sobie
    > system naprawić zamiast zrównywać wszystko z ziemią w razie padu.

    Uwaga - nie zawsze daje i nei przy wszystkich kompach. Swego czasu XPS
    1330 zakupiony w USA miał. A taki sam kupiony w PL nie - jeno przy
    pierwszym odpaleniu proponował zrobienie płytek z recovery.

    Zdrówko