  • 1. Data: 2010-09-26 17:33:07
    Temat: Problem ze S.M.A.R.T
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Mam problem z moim dyskiem, 2 z 3 programow wskazuja na problem z
    relokacja sektorow.

    Dysk jest systemowy, na gwarancji (wiec pytanie czy go wysylac na
    gwarancje).

    Zrzut z Cristal Disk Info:
    http://img831.imageshack.us/img831/1527/hdd5001.jpg

    Zrzut z HD Tune:
    http://img691.imageshack.us/img691/4770/hdd5002.jpg

    Zrzut ze SpeedFan (w tym problemu nie ma):
    http://img213.imageshack.us/img213/2008/hdd5003.jpg

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2010-09-26 18:38:01
    Temat: Re: Problem ze S.M.A.R.T
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <7...@h...goo
    glegroups.com>,
    Rafal M napisał(a):

    > Mam problem z moim dyskiem, 2 z 3 programow wskazuja na problem z
    > relokacja sektorow.
    >
    > Dysk jest systemowy, na gwarancji (wiec pytanie czy go wysylac na
    > gwarancje).

    Na razie obserwuj go czy liczba realokowanych sektorów nie będzie się
    zwiększać.
    Jeśli będzie taka sama, wówczas możesz dysku normalnie używać (ze względu
    na długi czas pracy dysku, taka liczba jest akceptowalna).

    Jeśli liczba zwiększy się znacząco, wówczas oddaj na gwarancję.
    Tu masz wątek dotyczący tego samego modelu dysku, ale z ponad 3100
    realokowanych sektorów ale tylko 41h pracy - ewidentnie uszkodzony dysk:
    http://forums.seagate.com/t5/Barracuda-XT-Barracuda-
    and/ST3500410AS-Reallocated-Sector-Count-Failed/m-p/
    38282

    Jacek

  • 3. Data: 2010-09-26 18:52:24
    Od: Parabelum <k...@g...pl>

    W dniu 2010-09-26 19:33, Rafal M pisze:
    > Hej
    >
    > Mam problem z moim dyskiem, 2 z 3 programow wskazuja na problem z
    > relokacja sektorow.

    Sprawdziłem 4 swoje dyski. wszystkie maja ilość relokowanych sektorów
    100. Wiec na moje oko to normalna rzecz i stan.

    screeny:

    http://img180.imageshack.us/img180/8434/smartm.jpg

  • 4. Data: 2010-09-26 19:15:01
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-26 20:52, Parabelum wrote:

    > Sprawdziłem 4 swoje dyski. wszystkie maja ilość relokowanych sektorów
    > 100. Wiec na moje oko to normalna rzecz i stan.
    >
    > screeny:
    >
    > http://img180.imageshack.us/img180/8434/smartm.jpg

    Hej, źle to interpretujesz - zapuść hd tune - on potrafi poprawnie
    przetrawić 'raw data' na rzeczywiste dane.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 5. Data: 2010-09-26 19:16:55
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 26 Wrz, 20:52, Parabelum <k...@g...pl> wrote:

    > Sprawdziłem 4 swoje dyski. wszystkie maja ilość relokowanych sektorów
    > 100. Wiec na moje oko to normalna rzecz i stan.
    >
    > screeny:
    >
    > http://img180.imageshack.us/img180/8434/smartm.jpg

    To czemu Cristal Disk Info u mnie zaznaczyl to jako problem?

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2010-09-26 19:18:01
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 26 Wrz, 20:38, Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>
    wrote:
    > W artykule <7...@h...goo
    glegroups.com>,

    > Jeśli będzie taka sama, wówczas możesz dysku normalnie używać (ze względu
    > na długi czas pracy dysku, taka liczba jest akceptowalna).

    Dlugo czas pracy? Ten dysk jest z maja 2009. Uzywany w kompie domowym.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 7. Data: 2010-09-26 19:18:39
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-26 19:33, Rafal M wrote:
> [...]
    >
    > Zrzut z HD Tune:
    > http://img691.imageshack.us/img691/4770/hdd5002.jpg
    >
    > Zrzut ze SpeedFan (w tym problemu nie ma):

    Z tego co widze niecale 4000 h online, 14 reallokowanych - nie ma
    jakiejs tragedii ale jak już ktoś wspomniał - warto to monitorować -
    zgodnie z moją wiedzą nie można tego reklamować, bo to nie są bad
    sektory. Warunkiem reklamacji jest np problem z odczytaniem/zapisaniem
    danych.

    Ew. zapuść (np. przy pomocy hdtune) odczyt *całego* dysku, ew przy
    pomocy trialowego hdtune zapis/odczyt (jeżeli dysk możesz nadpisać) -
    może wyskoczą bady - wtedy bez problemu wymiana.

    pozdr.
    Rafał

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 8. Data: 2010-09-26 19:23:57
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-26 21:16, Rafal M wrote:

    > To czemu Cristal Disk Info u mnie zaznaczyl to jako problem?

    Ja bym zapytal autorow programu :) Generalnie jezeli nie ma
    reallokowanych to jest lepiej niz gdy sa. Dyski to urzadzenia
    mechaniczne produkowane masowo... kazda czesc jest robiona w jakiejs
    tolerancji, bywa ze te tolerancje sa przekroczone, stad np. dyski nowe
    od razu padaja, albo pojawi sie cos w maly obszarze dysku.

    Moze byc tak, ze przez nastepne 3 lata nie pojawi sie zaden bad i
    reallokowany... Mam takiego samsunga 1.5TB w mirrorze /przynajmniej nic
    nie strace/. Na dzien dobry wyskoczylo mi ze 100 reallokacji, ale jak na
    zlosc nie chce juz rosnac... w kazdym razie mam 3 lata na jakiegos
    pierwszego bada..

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 9. Data: 2010-09-26 19:28:32
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2010-09-26 21:18, Rafal M wrote:

    > Dlugo czas pracy? Ten dysk jest z maja 2009. Uzywany w kompie domowym.

    Nie jakos specjalnie dlugo, ale tez nie jest nowy. Ja mam dyski co
    dzialaja 24h/dobe (te tanie - SOHO, nie enterprise). wyciagaja do 10 tys
    h bez badow i reallokacji, pozniej je wymieniam... ale zazwyczaj powodem
    wymiany jest chec modernizacji (pojemnosc)

    Ja bym zapuscil odczyt calego dysku, jezeli pojawi Ci sie bad (a przy
    takim odczycie jest szansa), to bedziesz mial powod do wymiany (backupy
    oczywiscie masz :D). Nic lepszego teraz nie przychodzi mi do glowy.

    Na gwarancji polecam nie bawic sie w jakies regeneracje sektorow (gdy
    wyskocza bady), lepiej wymienic na nowy, zawsze jakis zysk.

    pozdr.
    Rafał

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/

  • 10. Data: 2010-09-26 20:36:34
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 26 Wrz, 21:18, Rafał Łukawski <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > zgodnie z moją wiedzą nie można tego reklamować, bo to nie są bad
    > sektory. Warunkiem reklamacji jest np problem z odczytaniem/zapisaniem

    Czyli wartosc relokowanych musi przekroczyc 36?

    > Ew. zapuść (np. przy pomocy hdtune) odczyt *całego* dysku, ew przy
    > pomocy trialowego hdtune zapis/odczyt (jeżeli dysk możesz nadpisać) -
    > może wyskoczą bady - wtedy bez problemu wymiana.

    Jutro postaram sie to zrobic. Caly problem w tym, ze na tym dysku
    siedzi system :/

    Pozdrawiam
    Rafal