    From: Rafał Łukawski <r...@l...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Problem ze S.M.A.R.T
    Date: Mon, 27 Sep 2010 02:00:41 +0200

    > Czyli wartosc relokowanych musi przekroczyc 36?

    Dobra, jest późno - teraz ja nie łapie, dlaczego 36 ?

    *Badsektory znajdują odzwierciedlenie w innym miejscu SMART. *. Jeżeli
    dobrze pamiętam to wpadają m.in do 0xC6 (Offline uncorrectable)

    Firmware dysku może mieć rózne kryteria reallokowania sektorów (to po
    prostu soft i jakies algorytmy) w zależności od producenta i modelu...
    ja tu moge wymyślać, ale to nie będzie miało sensu.

    Reallokowany sektor de facto jest dla systemu widoczny jako *poprawny*
    sektor, ponieważ system wysyłając request odczytu/zapisu, dostaje
    dane/potwierdzenie wykonania operacji.

    Bad sektor to taki, który dysk nie jest w stanie reallokować bo np.
    skończyła się przestrzeń na reallokowane, albo nie potrafi go odczytać i
    przeallokowac. System w tym wypadku dostaje błąd, dlateg zwykłe programy
    diagnostyczne wskazuja który to a który sektor nie dał się odczytać. Dla
    przykładu gdy wysyłam dysk do niektórych dystrybutorów, na mnie spoczywa
    obowiązek wykonania testów i wskazania gdzie są błędy. Żadne prawa
    konsumenta tu nie obowiazują, to po prostu umowa pomiędzy firmami.

    Czujesz różnice ?

    > Jutro postaram sie to zrobic. Caly problem w tym, ze na tym dysku
    > siedzi system :/

    Odczyt można zrobić bez problemu /bez szkody dla systemu/

    Hmm.. zapytam złośliwie - a co z backupem ? :>
    Pozdr.

    R.

    --
    Szybko i tanio - http://luktronik.pl/