eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika › Re: Problem z silnikiem przy wy??czonej klimie - brz?czenie z silnika
  • Data: 2010-07-06 23:39:22
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wy??czonej klimie - brz?czenie z silnika
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    BM pisze:

    > Też o tym myślałem ale:
    >
    > - sprężarka jest u mnie w aucie u góry prawie na przednim pasie a
    > grzechotania nie słychać ze sprężarki w komorze silnika ale w środku jakby w
    > okolicach nóg pasażera.

    Ze środka to łatwo pomylić odgłos pochodzący od przedniego koła z
    odgłosem pochodzącym od tylnego koła.
    Żeby go zlokalizować to trzeba z zewnątrz, najlepiej jakąś słuchawkę
    sobie zrobić do precyzyjnego nasłuchiwania.

    > - wcześniej gdy w układzie nie było gazu wiec sprężarka też nie chodziła
    > było cicho... po zmianie rozrządu problem się pojawił... myślałem że nabicie
    > klimy gazem coś - a dało tylko tyle, że przy załączonej klimie jest okej.
    >
    > Jeśli mimo w/w moich teorii to łożysko sprężarki to czy trzeba zmienić
    > sprężarkę, czy jest możliwa jej naprawa?

    To powinien być osobny podzespół - sprężarka napędzana wałkiem i na
    wałku sterowane elektrycznie sprzęgło które jest rozłączane jak klima
    nie działa (i pewnie ten podzespół Ci pasł).

    Chociaż Opel to chyba słynie z rozwiązań nierozbieralnych,
    nienaprawialnych i wymienialnych najlepiej z ćwiartką samochodu...