  • 1. Data: 2010-07-06 19:12:22
    Temat: Problem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    Witam,

    Auto to Astra H z końca 2004 silnik 1.7 CDTI 100KM klima automatyczna

    Odebrałem wczoraj auto z serwisu po przeglądzie (rozrząd, filtry, olej,
    nabicie klimy, która nie działała) i zauważyłem niepokojący objaw:

    Gdy auto ma załączoną klimatyzację wszystko jest okej. Silnik chodzi cicho
    bez żadnych niepokojących dźwięków, wystarczy w komputerze wyłączyć klimę
    (tryb eco) i silnik po paru sekundach zaczyna głośniej chodzić a w środku z
    okolic nóg pasażera słychać metaliczne chrobotanie przy przyśpieszaniu nie
    ma tego dźwięku, słychać go na luzie, przy delikatnym dotykaniu pedału gazu
    oraz przy delikatnym przyśpieszaniu z jednostajnie wciśniętym pedałem gazu.
    Silnik też ma zwiększone obroty przy wyłączonej klimie. A wystarczy w
    komputerze włączyć klimatyzacje i problem od razu ustaje... wyraźnie słychać
    ze coś się dzieje wtedy w silniku i chodzi on ciszej i brzęczenie ustaje.

    Zazwyczaj takie objawy kojarzyły mi sie z odpalaniem klimy... a u mnie jakoś
    odwrotnie przy odpalonej klimie jest okej a przy wyłączonej coś się dzieje.

    Z góry dziękuję za jakieś porady bo mój mechanik rozkłada ręce a cały rok na
    klimie nie zamierzam.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 2. Data: 2010-07-06 19:37:53
    Od: "kurdybanek" <k...@n...plt>

    > Z góry dziękuję za jakieś porady bo mój mechanik rozkłada ręce a cały rok
    > na klimie nie zamierzam.

    Leniwiec ;) Niech obmaca przy właczonym silniku wszystkie obejmy ma
    przewodach klimy, któraś mogła sie poluzować i wpada w rezonans.

  • 3. Data: 2010-07-06 19:49:23
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wy??czonej klimie - brz?czenie z silnika
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.07.2010 BM <n...@p...pl> napisał/a:
> [...]
    > (tryb eco) i silnik po paru sekundach zaczyna g?o?niej chodzi? a w ?rodku z
    > okolic nóg pasa?era s?ycha? metaliczne chrobotanie przy przy?pieszaniu nie
    > ma tego d?wi?ku, s?ycha? go na luzie, przy delikatnym dotykaniu peda?u gazu
    > oraz przy delikatnym przy?pieszaniu z jednostajnie wci?ni?tym peda?em gazu.
    > Silnik te? ma zwi?kszone obroty przy wy??czonej klimie. A wystarczy w
    > komputerze w??czy? klimatyzacje i problem od razu ustaje... wyra?nie s?ycha?
    > ze co? si? dzieje wtedy w silniku i chodzi on ciszej i brz?czenie ustaje.

    Łożysko sprężarki.

    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2010-07-06 20:03:55
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > Łożysko sprężarki.

    Też o tym myślałem ale:

    - sprężarka jest u mnie w aucie u góry prawie na przednim pasie a
    grzechotania nie słychać ze sprężarki w komorze silnika ale w środku jakby w
    okolicach nóg pasażera.
    - wcześniej gdy w układzie nie było gazu wiec sprężarka też nie chodziła
    było cicho... po zmianie rozrządu problem się pojawił... myślałem że nabicie
    klimy gazem coś - a dało tylko tyle, że przy załączonej klimie jest okej.

    Jeśli mimo w/w moich teorii to łożysko sprężarki to czy trzeba zmienić
    sprężarkę, czy jest możliwa jej naprawa?

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 5. Data: 2010-07-06 20:05:17
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > Leniwiec ;) Niech obmaca przy właczonym silniku wszystkie obejmy ma
    > przewodach klimy, któraś mogła sie poluzować i wpada w rezonans.

    Ale chyba taki przewód by drgał zawsze... a nie tylko gdy klima działa. Czy
    się mylę.

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 6. Data: 2010-07-06 20:05:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 06.07.2010 BM <n...@p...pl> napisał/a:
    > Je?li mimo w/w moich teorii to ?o?ysko spr??arki to czy trzeba zmieni?
    > spr??ark?, czy jest mo?liwa jej naprawa?

    Możliwa jest wymiana.

    U mnie to było łożysko - chrobotało włąśnie na wyłączonej klimie. Na
    załączonej się nie kręci, więc nie chrobocze.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2010-07-06 20:10:32
    Od: "BM" <n...@p...pl>

    > U mnie to było łożysko - chrobotało włąśnie na wyłączonej klimie. Na
    > załączonej się nie kręci, więc nie chrobocze.

    A czy to chrobotanie było jakoś zależne od wciśnięcia pedału gazu? Bo u mnie
    jak delikatnie wciskam gaz i odpuszczam to wtedy wyraźnie chrobocze tak samo
    przy delikatnym jednostajnym przyspieszaniu, i czy ten dźwięk słyszałeś
    nasłuchując sprężarki ? Bo u mnie w komorze silnika jest cicho a dźwięk
    słychać jak siedzie w środku z okolic nóg pasażera.

    Ja cały czas myślę czy to coś nie z rozrządem, który był robiony... ale nie
    wiem jaki wpływ on/off klimatyzacji może mieć wpływ na rozrząd...

    --
    Pozdrawiam, BM

  • 8. Data: 2010-07-06 20:26:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A czy to chrobotanie by?o jako? zale?ne od wci?ni?cia peda?u gazu? Bo u mnie
    > jak delikatnie wciskam gaz i odpuszczam to wtedy wyra?nie chrobocze tak samo
    > przy delikatnym jednostajnym przyspieszaniu, i czy ten d?wi?k s?ysza?e?
    > nas?uchuj?c spr??arki ? Bo u mnie w komorze silnika jest cicho a d?wi?k
    > s?ycha? jak siedzie w ?rodku z okolic nóg pasa?era.

    Było regularne.

    > Ja ca?y czas my?l? czy to co? nie z rozrz?dem, który by? robiony... ale nie
    > wiem jaki wp?yw on/off klimatyzacji mo?e mie? wp?yw na rozrz?d...

    Na rozrząd żadny, jako że chyba w każdym samochodzie kompresor klimatyzacji
    jest napędzany paskiem osprzętu. Który jednak się z reguły razem z
    rozrządem zmienia, tak że mogli coś źle tam zrobić, jakoś nie tak napinacz
    zamontować, albo nie taki jak trzeba itd.
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2010-07-06 20:35:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

    > Możliwa jest wymiana.
    >
    > U mnie to było łożysko - chrobotało włąśnie na wyłączonej klimie.
    > Na załączonej się nie kręci, więc nie chrobocze.

    Ciekawa teoria... Mówisz o łożysku wałka sprężarki napędzanego
    przez sprzęgło od paska klinowego?
    I twierdzisz że łożysko się kręci gdy klima jest odłączona?? Ciekawe...

  • 10. Data: 2010-07-06 20:50:03
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Tue, 6 Jul 2010 13:35:52 -0500, Pszemol napisał(a):

    > Ciekawa teoria... Mówisz o łożysku wałka sprężarki napędzanego
    > przez sprzęgło od paska klinowego?
    > I twierdzisz że łożysko się kręci gdy klima jest odłączona?? Ciekawe...

    A jak sobie to inaczej wyobrażasz? Pasek się porusza, koło pasowe klimy się
    kręci, a walek nie. Jedynie co widzę, że źle zostało nazwane: nie łożysko
    wałka, ale łożysko sprzęgła klimatyzacji kręci się przy wyłączonej klimie.
    Te łożyska czasem padają - ja miałem wymienianie w Xantii.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek