eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnikaRe: Problem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika
  • Data: 2010-07-07 18:24:56
    Temat: Re: Problem z silnikiem przy wyłączonej klimie - brzęczenie z silnika
    Od: pawlak <s...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 7 Jul 2010 16:10:26 +0200, BM napisał(a):

    > Byłem dziś w serwisie... i gdy auto stoi ewidętnie słychać, że jakieś
    > urządzenie na pasku wielorowkowym klekocze (nie słychać by była do
    > sprężarka)... po włączeniu klimy od razu jest ciszej.

    [ciach]

    > odpalanie klimy niweluje te dźwięki.

    Moim zdaniem (mam podobny problem w Xsarze) to kwestia napięcia paska (choć
    niby napinacz powinien napinać cały czas), tzn. jeżeli jakieś urządzenie
    stawia większy opór (alternator, klima) to pasek jest bardziej napięty
    (przenosi większą siłę) i dzięki temu hałas ustępuje.
    U mnie chrobocze na wolnych obrotach, po obciążeniu alternatora, albo
    ruszeniu kierownicą (zaczyna działać pompa wspomagania) hałas ustaje.
    W moim przypadku typuje łożysko albo sprzęgło alternatora ale nie miałem
    jeszcze możliwości sprawdzić dokładnie.

    --
    pozdrawiam
    pawlak