  • 21. Data: 2008-01-30 09:53:53
    Temat: Re: Co się dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > Tak czy owak, bez wywalenia starego glue recordu doliczy do zera i
    > zacznie od nowa, od 172800.
    >
    > Takie rzeczy sa powszechne jak ludzie zmieniaja serwery DNS
    > (np. secondary albo w zwiazku ze zmiana providera IP czy jeszcze z
    > innego powodu) i "zapomna" poinformowac starego providera. Caly swiat
    > ich "widzi" dobrze, za wyjatkiem klientow starego providera (czy kto
    > tam jeszcze korzysta z danego serwera).

    Jest pewien postęp. :) Mam dostać dostęp do panelu. :)
    Czekam na hasło.

    -K.

  • 22. Data: 2008-01-30 10:17:05
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    On Wed, 2008-01-30 at 10:53 +0100, Krzysztof Mlynarski wrote:

    > Jest pewien postęp. :) Mam dostać dostęp do panelu. :)
    > Czekam na hasło.

    Możesz podać (choćby prywatnie) o jaką nazwę konkretnie chodzi?

    Jacek

  • 23. Data: 2008-01-30 11:01:28
    Od: Krzysztof Mlynarski <k...@W...security.pl>

    Krzysztof Mlynarski pisze:

    > Jest pewien postęp. :) Mam dostać dostęp do panelu. :)
    > Czekam na hasło.

    Last minute update: rzecz jasna mieli włączony glue na stary IP
    i spokojnie z panelu dało się to przełączyć.

    W tzw. międzyczasie postanowili jeszcze raz przeorganizować DNSy (hehe..
    Francuzi :)) i mając hasło poustawiałem im to.

    Nawet na *.gtld-servers.net już jest tak, jak sobie dzisiaj zażyczyli.
    Szkoda tylko, że nie dali mi dostępu do panelu kilka dni temu, tylko oni
    muszą.. SAMI. :(

    -K.

  • 24. Data: 2008-01-31 14:52:35
    Temat: Re: Co si? dzieje z tymi DNS-ami w NASK i TP SA?! [loop detected!]
    Od: Miroslaw Luc <m...@n...waw.pl>

    Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl> wrote:
    : Michal Jankowski pisze:

    : > Krzysiu, ten znajomy ISP m?g?by sie nauczy?, co to jest TTL i _przed_
    : > taka zmian? odpowiednio poskraca?, ?eby czas propagacji zmiany by?
    : > kr?tszy.

    : Michale, s?k w tym, ?e TTL u nich by? ustawiony na kr?tszy (86400),
    : dawno temu zreszt? i taki te? jest widziany np. na serwerach TP SA.

    : Natomiast odpytanie o ten sam rekord A w sieci NASK zwraca Ci TTL = 172800.

    To znaczy, ze nameserver nie jest autorytatywny i zaciagnal
    rekord z jakiegos innego nameservera. Nie obwiniaj o takie
    zachowanie nameserwerow NASK, ale administratora tamej domeny i
    sam DNS. U nas nie ma zone'y z TTL == 172800. Rekordy z takimi
    czasami TTL zwracaja np. gtld-servers.net i root-servers.net.

    --
    -Mirek

  • 25. Data: 2008-01-31 14:54:31
    Od: Miroslaw Luc <m...@n...waw.pl>

    Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl> wrote:

    : Bo np. bilbo.nask.org.pl ci?gle podaje TTL = 172800 dla przyk?adowego
    : rekordu A, kt?ry uleg? zmianie... dwa dni temu. :-)

    Podasz w koncu przyklad? Bilbo zaciaga taki rekord z innego nsa.
    A ja sam przeciez nie "wklepuje" na bilbo takiego TTL-a...

    --
    -Mirek

  • 26. Data: 2008-01-31 15:10:38
    Temat: Problem z serwerami pocztowymi Interii
    Od: w...@v...pl (Sylwester Badełek - Verall sp. j.)

    Coś od kilku dni niedobrego dzieje się z serwerami interii, poczta wraca po
    kilku dniach z komunikatami.

    Connect to inetria.pl[212.227.111.29]: Connection refused

    Jest taki komunikat przy wysyłaniu z różnych serwerów.

    --
    Archiwum grupy: http://niusy.onet.pl/pl.internet.polip

  • 27. Data: 2008-01-31 15:21:16
    Temat: Re: Problem z serwerami pocztowymi Interii
    Od: Mirosław Jaworski <m...@i...pl>

    inetria != interia

    --
    Mirosław "Psyborg" Jaworski
    GCS/IT d- s+:+ a C++$ UBI++++$ P+++$ L- E--- W++(+++)$ N++ o+ K- w-- O-

  • 28. Data: 2008-02-03 14:52:03
    Od: Piotr KUCHARSKI <c...@s...waw.pl>

    Krzysztof Mlynarski <k...@w...security.pl> wrote:
    > Zresztą bawiąc się Squish'em i różnymi domenami w PL można więcej
    > ciekawych kwiatków wyszukać (np. tutaj):
    > <http://www.squish.net/dnscheck/>

    Squish jest... dziwny. Tylko dlatego, że nie dostaje (bo nie powinien IMO)
    niektórych glue, to dla niektórych domen podsumowuje, że ponad 50% zapytań
    "will end in failure at too many nested queries" -- a takich problemów
    w ogóle nie zauważam.

    p.

    PS Ileż miałem zgłoszeń, że FreeDNS źle działa po tym, jak NASK przestał
    domyślnie pokazywać glue i trzeba "host -v" było zacząć używać...

  • 29. Data: 2008-02-06 15:55:25
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    Krzysztof Mlynarski napisał(a):
    > Nawet wyjątkowo czujny i "politycznie poprawny ;)" serwis AFNIC'u zwraca
    > poprawne dane.
    >
    > /* Swoją drogą polecam uwadze - on jest naprawdę bardzo restrykcyjny
    >
    > <http://www.afnic.fr/outils/zonecheck/_en>
    Zeby jeszcze testy w wynikach testu po angielsku gadal...

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski