  • 1. Data: 2008-01-25 09:18:12
    Temat: gts <-> tpsa
    Od: mielas <m...@p...cut.pl.cut>

    witam,

    czy ktos dzisiaj zauwazyl problem z laczeniem sie klientow z tpsa do
    zasobow w gts (przynajmniej piaseczno)? cos typu problem z wysylaniem
    maili, uploadem ftp... komunikacja przy smtp staje po "data",
    podejrzewalem wycinanie wiekszych pakietow, ale duze icmp przechodzi.
    wiec jakies filtrowanie raczej wybiorcze. ktos, cos?

  • 2. Data: 2008-01-25 10:37:33
    Temat: Re: gts <-> tpsa
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 10:18:12 +0100, mielas napisał(a):

> [...]
    > podejrzewalem wycinanie wiekszych pakietow, ale duze icmp przechodzi.
    > wiec jakies filtrowanie raczej wybiorcze. ktos, cos?

    Nie mam zadnych problemow, wszystko smiga bardzo dobrze :)
    Lokalizacja Piaseczno.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2008-01-25 11:37:14
    Od: mielas <m...@p...cut.pl.cut>

    Adam Szendzielorz napisał(a):

    > Nie mam zadnych problemow, wszystko smiga bardzo dobrze :)
    > Lokalizacja Piaseczno.

    najciekawsze, ze problem dotyczy co najmniej 2 klas adresowych. jeden z
    naszych klientow ma identyczne objawy. i tez problemy ma tpsa. choc
    tylko czesc, bo wyglada na to, ze chodzi o lacza glownie z rejonu
    katowic/opola, wiec moze siakis ruter

    --
    Rafal M.

  • 4. Data: 2008-01-25 13:59:52
    Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl>

    Dnia Fri, 25 Jan 2008 12:37:14 +0100, mielas napisał(a):

    Witam,

> [...]
    > naszych klientow ma identyczne objawy. i tez problemy ma tpsa. choc
    > tylko czesc, bo wyglada na to, ze chodzi o lacza glownie z rejonu

    IMHO to raczej problem nie po stronie GTSu tylko jakis mocno lokalny po
    stronie tpnetowej. Gdyby faktycznie cos sie globalnie na styku gts<>tpnet
    dzialo to mialbym urwanie telefonow i paredziesiat ticketow. Sam sprawdzam
    to na tpnetowej Neostradzie z okolic Katowic i wszystko dziala normalnie :)

    Powodzenia w szukaniu winnego;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2008-01-28 09:02:37
    Od: "BF" <4...@n...gmail.com>

    Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:2j6xbyz3nl0n$.lmxf6kgrtzd9$.dlg@40tude.net...
    > Dnia Fri, 25 Jan 2008 12:37:14 +0100, mielas napisał(a):
    >
    > Witam,

    Zgadza się. Tylko w TPSA albo nie wiedzą ocb albo rżną głupa.
    Nie działa nic w stronę GTSu od DSLa co ma więcej niż parę bajtów.
    Mogę wysłać maila z jedną linijką textu ale większy e-mail odbija z
    komunikatem:
    Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: '421 4.3.2 Too many open connections.',
    Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 421, Numer błędu:
    0x800CCC67
    Nie działa wysyłanie na FTP ani aktualizacja bazy pod mysql.
    Jeśli się przełączę z DSL na modem 55.6 wszystko działa.

    BF

  • 6. Data: 2008-01-28 13:46:40
    Od: mielas <m...@p...cut.pl.cut>

    BF napisał(a):

> [...]
    > Protokół: SMTP, Odpowiedź serwera: '421 4.3.2 Too many open connections.',
    > Port: 25, Zabezpieczenie (SSL): Nie, Błąd serwera: 421, Numer błędu:

    tutaj raczej winny jest zapchany serwer wiszacymi sesjami

    > Nie działa wysyłanie na FTP ani aktualizacja bazy pod mysql.
    > Jeśli się przełączę z DSL na modem 55.6 wszystko działa.

    czy masz moze dostep do jakiegos generatora pakietow, zeby moze ustalic
    gorna granice wielkosci, ktora jest akceptowana? dzisiaj od rana probuje
    cos ustalic z gts, ale na razie cisza. przeslalem nawet przebieg sesji smtp

    druga sprawa, ze moze porownanie przebiegu trasy do docelowego serwera
    spod dsl i modemu pokaze roznice w ruterach, ktore biora udzial w
    rutowaniu pakietow. wtedy z kolei moze bedzie sie dalo wymusic na tpsie
    sprawdzenie tego konkretnego rutera/ow. mozesz podeslac? moze byc na priwa

    --
    Rafal M.

  • 7. Data: 2008-01-28 20:52:04
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba mielas napisała na pl.internet.polip:

    > czy masz moze dostep do jakiegos generatora pakietow, zeby moze
    > ustalic gorna granice wielkosci, ktora jest akceptowana?

    Ping nie wystarczy?

    s -file ... -rozmiarpakietu
    Określa liczbę wysyłanych bajtów danych. Domyślną wartością jest 56, co
    tłumaczy się na 64 bajty ICMP po połączeniu z 8 bajtami nagłówka ICMP

    Marcin Kocur

  • 8. Data: 2008-01-29 09:58:16
    Od: mielas <m...@p...cut.pl.cut>

    Marcin Kocur napisał(a):

    > Ping nie wystarczy?
    >
    > s -file ... -rozmiarpakietu
    > Określa liczbę wysyłanych bajtów danych. Domyślną wartością jest 56, co
    > tłumaczy się na 64 bajty ICMP po połączeniu z 8 bajtami nagłówka ICMP

    no wlasnie jak napisalem na samym poczatku, icmp nie stanowi problemu.
    na razie odbijam sie od obydwoch operatorow, z ktorych mozna pochwalic
    gts za przynajmniej proby diagnozy (tpsa -- nie mamy strat w szkielecie,
    u nas wszystko dziala, nie traktujemy wybiorczo pakietow). co prawda
    dzisiaj to automagicznie zaczelo dzialac, ale jestem ciekawy odpowiedzi

    --
    Rafal M.