  • 21. Data: 2014-02-24 15:35:58
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 21.02.2014 07:12, Habeck Colibretto pisze:

    > Bo obiektyw będzie miał wtedy lepszą rozdzielczość - optycznie lepiej się
    > zachowuje niż przy 5.6.

    Zdjęcia testowe. Wykonane do RAW, stabilizacja wyłączona, ogniskowa 18,
    priorytet przesłony. Ze zdjęciami nic nie robione, poza
    przekonwertowaniem ich (każdego w identyczny sposób) do jpg.

    F8 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f8.jpg
    F9 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f9.jpg
    F10 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f10.jpg
    F11 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f11.jpg

    i na koniec

    F3.5 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f3_5.jpg

    Mi się wydaje, że dla F9 jest najostrzejsze, chociaż nadal to nie jest
    zadowalające. :/

    --
    anacron
    aba/

  • 22. Data: 2014-02-24 16:29:36
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Montag, 24. Februar 2014 15:35:58 UTC+1 schrieb anacron:

> [...]
    0/test_f3_5.jpg

    > Mi się wydaje, że dla F9 jest najostrzejsze, chociaż nadal to nie jest

    to zalezy od obiektywu

    im obiektyw gorzej skorygowany tym nalezy bardziej przymknac przyslone by uzyskac
    maksimun rozdzielczosci.
    jesli Twoje obiektywy osiagaja max rozdz ma 9,5 to by swiadczylo ze nie naleza do
    najlepiej skorygowynach - takie rzeczywiscie nalezy przymykac , ale i nie mozna
    oczekiwac od nich cudow.

    dobre obiektywy , z malymi bledami optycznymi osiagaja max rozdz na ok 3,5 -4.

    aby przekonac sie jak dobrze jest korygowany obiektyw wcale nie musze znac wartosci
    liczbowych rozdzielczosci - te zaleza rowniez od matrycy.
    to co raobia optyczni nie jest mi potrzebne.

    wystarczy rzut oka na ksztalt krzywej rozdzielczosc = f(przyslona) i informacja dla
    jakiej przyslony osiaga ta krzywy maksimum.

    im dla mniejszej przyslony wyzsza rozdzielczosc ( niezaleznie jaka ) tym lepszy
    obiektyw.

    moge to dokladniej opisac i uzsadnic , ale nie ma takiej potrzeby.

  • 23. Data: 2014-02-24 17:42:34
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > F3.5 https://dl.dropboxusercontent.com/u/19673278/TESTA20
    0/test_f3_5.jpg

    > Mi się wydaje, że dla F9 jest najostrzejsze, chociaż nadal to nie jest
    >
    > zadowalające. :/

    teraz moglem zobaczyc te zdjecia.
    moim zdaniem w tym stanie sa kompletnie nieostre. szkoda sobie tak rysujacym
    obiektywem zawracac glowe.
    sprawdz tylko jak masz nastawione wyostrzanie w aparacie.
    nie moze byc na zero. nastaw jakas wartosc posrednia. czy tez sa takie nieostre?
    na 3,5 to zdjecie jest kompletnie nieostre.
    trudno powiedziec czy calkowicie nietrafiona ostrosc , czy ten obiektyw tak rysuje (
    albo nastawil odleglosc np na b mala odleglosc np 1 m. , albo kompletnie zla korekcja
    obiektywu).

    jesli na wyopstrzeniu jpeg na zakresie posrednim sa takie zdjecia to tym obiektywem ,
    a byc moze aparatem szkoda sobie zawracac glowe - strata czasu - tak byc nie moze.

  • 24. Data: 2014-02-24 19:52:31
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-02-20 20:50, anacron pisze:

    > Pacjent Sony DSLR-200 + kit (18-70/3.5-5.6), powyższe AF/18/F5.6/4s
    > Czy ta zabawka lepiej nie potrafi, czy ja nie potrafię? :)

    Jak na mój gust, to zapomniałeś wyłączyć stabilizację w korpusie.

    Marek

  • 25. Data: 2014-02-24 20:00:15
    Od: Marek <p...@s...com>

    P.S.
    Obiektyw jakiego używasz jest w mojej ocenie kiepski. Wolałem dopłacić
    do również kitowego 16-50/2.8 SSM. Obraz jest o klasę albo i dwie
    lepszy. Podejdź do jakiegoś salonu i sprawdź różnicę samodzielnie.
    Sfotografuj jakiś drobny druczek.

    Marek

  • 26. Data: 2014-02-24 20:26:04
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 24.02.2014, o godzinie 15.35.58, na pl.rec.foto.cyfrowa, anacron
    napisał(a):

> [...]
    0/test_f3_5.jpg

    > Mi się wydaje, że dla F9 jest najostrzejsze, chociaż nadal to nie jest

    To jest jakieś totalne mydło. Daruj sobie ten obiektyw i sprawdź na innym.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 27. Data: 2014-02-25 00:00:27
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-02-24 15:35, anacron pisze:

    > Zdjęcia testowe.

    > Mi się wydaje, że dla F9 jest najostrzejsze, chociaż nadal to nie jest
    > zadowalające. :/

    A co widzisz na matówce?
    Też takie byle co, czy tam jest OK a z matrycy to mydło?

  • 28. Data: 2014-02-25 09:29:51
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > A co widzisz na matówce?
    >
    > Też takie byle co, czy tam jest OK a z matrycy to mydło?

    na tak malej matowce wielkosci malego znaczka pocztowego nie da sie ocenic w 100 %
    prawidlowosci nastawy ostrosci bez dodatkowych pomocy optycznych.
    to tylko moze wprowadzic w blad - wydaje sie nam , ze obrau na matowce jest ostry , w
    rzeczywistosci w powiekszeniu widac dopiero nieostrosc. te matowki sluza do
    kadrowania.
    wylapac mozna jedynie

  • 29. Data: 2014-02-25 09:34:42
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]

    prawidlowosci nastawy ostrosci bez dodatkowych pomocy optycznych.
    to tylko moze wprowadzic w blad - wydaje sie nam , ze obraz na matowce jest ostry ,
    w rzeczywistosci w powiekszeniu widac dopiero nieostrosc. te matowki sluza do
    kadrowania.
    wylapac mozna jedynie bardzo duze rozostrzenie.

  • 30. Data: 2014-02-25 16:16:02
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Tuesday, February 25, 2014 3:34:42 AM UTC-5, XX YY wrote:

    > na tak malej matowce wielkosci malego znaczka pocztowego nie da sie ocenic w 100 %
    prawidlowosci nastawy ostrosci bez dodatkowych pomocy optycznych.

    Bolszoje macie te male znaczki pocztowe o przekatnej 2.7"
    U nas w Ameryce, to male znaczki pocztowe maja okolo 0.75"

    Slon