  • Data: 2014-03-06 19:02:46
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Am Donnerstag, 6. März 2014 18:46:25 UTC+1 schrieb Marek:

    > Właśnie, któryś z kolegów napisał, że w Nikonach tak jest faktycznie.
    >
    > RAW może być nawet z kompresja stratną ponoć (jeśli sobie ktoś tak
    >
    > ustawi). To już absurd moim zdaniem. Zaprzeczenie idei RAW.

    nie sugeruj sie nazwa.
    tak jest nie tylko w nikonie.
    doklejony jpg to miniaturka o nieduzej wielkosci.
    u mnie fluktuacje wielkosci siegaja 10 MB - od ok 21 do 31 MB.
    kiedys sporo czytalem na ten temat i nie chce mi sie wracac do tematu.
    Raw to nie sa rzeczywiscie surowe dane z matrycy. Te surowe dane sa dalece
    prztetworzone. Gdyby to byly surowe dane , w zasadzie szybkie procesory obrazowe nie
    bylyby potrzebne.

    > Dodam, że w Sony RAW (ARW) mają zawsze bardzo zbliżoną objętość 24MB.
    >
    > Różnice są niewielkie. Przypuszczam, że doklejony JPG czyni te różnice a
    >
    > sama treść RAW jest stała.

    zrodla podaja, ze sam zapis raw zostaje wczesniej jakos tak skomprymowany.
    nie wnikalem w to , jaki jest to rodzaj kompresji.

    Specjalnie nic odkrywczego z takich rozwazan i dociekan nie wynika. Raw jest jaki
    jest , dla zasady warto jedynie wiedziec, ze nie sa to rzeczywiscie czyste dane
    zapisane z matrycy bez jakichkolwiek przeliczen.