  • Data: 2014-03-06 20:14:10
    Temat: Re: Problem z ostrością
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-03-06 19:02, XX YY pisze:

    > nie sugeruj sie nazwa.

    Tzn? Kolega wyraźnie napisał, że w D800 kompresja RAW może być stratna
    gdy się ją tak ustawi.

    Tu znalazłem potwierdzenie:
    http://imagazine.pl/2012/07/09/nikon-d800-test-i-rec
    enzja/

    > tak jest nie tylko w nikonie. doklejony jpg to
    > miniaturka o nieduzej wielkosci. u mnie fluktuacje wielkosci siegaja
    > 10 MB - od ok 21 do 31 MB. kiedys sporo czytalem na ten temat i nie
    > chce mi sie wracac do tematu. Raw to nie sa rzeczywiscie surowe
    > dane z matrycy. Te surowe dane sa dalece prztetworzone. Gdyby to byly
    > surowe dane , w zasadzie szybkie procesory obrazowe nie bylyby
    > potrzebne.

    Są potrzebne do tego aby szybko zapisać dane w buforze i pozwolić
    aparatowi wykonać kolejne zdjęcie z serii. Po drugie, procesory te biorą
    udział w szeregu operacji związanych z wygenerowaniem JPG i wszelkich
    efektów (w tym specjalnych). Muszą w ułamku sekundy przetworzyć ogromny
    RAW, dodać w/w efekty i zapisać JPG. Kompresja NEFów w Nikonach to też
    ogromna praca. Proces kompresji obrazu jest bardzo obciążający CPU.

    W każdym razie zapisanie niezmienionego lecz tylko skompresowanego
    obrazu w pamięci może generować potworne obciążenie CPU, co już
    uzasadnia potrzebę istnienia szybkich CPU.

    Marek