  • 1. Data: 2009-01-24 10:38:47
    Temat: Problem z lodowka
    Od: "Adam" <a...@m...pl>

    Witam!
    Moze to nie jest do konca odpowiednia grupa, ale lepszej nie znalazlem.
    Problem jest nastepujacy: sprezarka lodowki pracuje bez przerwy. Lodowka
    (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat sie nie wylacza. Czy to
    moze byc uszkodzony termostat czy ten stycznik przy samym agregacie?
    Z gory dziekuje!
    Adam

  • 2. Data: 2009-01-24 11:45:49
    Temat: Re: Problem z lodowka
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

> [...]
    > (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat sie nie wylacza. Czy
    > to moze byc uszkodzony termostat czy ten stycznik przy samym agregacie?

    Może być.
    Jaka jest temperatura wewnątrz ?
    Jezeli temperatura nie spada to może to świadczyć o rozszczelnieniu i
    ucieczce czynnika chłodzącego.

  • 3. Data: 2009-01-24 13:31:34
    Od: Grzexs <grzexs@usu_n_to.gazeta.pl>

> [...]
    > (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat sie nie wylacza. Czy to
    > moze byc uszkodzony termostat czy ten stycznik przy samym agregacie?

    Miałem tak samo z chłodziarką z Polaru. Pracowała podobno (wg słów
    technika) 3 lub 4 lata bez przerwy. Padł termostat, a później sprężarka
    się rozleciała. Temperatura w środku nie budziła podejrzeń, hałas też
    był w normie. Najprawdopodobniej termostat ci padł.

    Grzexs

  • 4. Data: 2009-01-24 15:21:09
    Od: "GAL" <g...@T...pl>

    Użytkownik "Adam" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat sie nie wylacza. Czy
    > to moze byc uszkodzony termostat czy ten stycznik przy samym agregacie?

    Nie jestem elektronikiem , ale mam nadzieję, że nie szkodzi.

    Podajesz jakby sprzeczności.Jeśli sprężarka [czy jak to nazywasz "agregat"]
    pracuje w trybie ciągłym to jest niemożliwe , aby lodówka "normalnie
    chłodziła"...
    Sprężarka wymusza obieg płynu który spręża się i rozpręża pobierając z
    jednej strony ciepło i wyrzucając z drugiej strony [tył lodówki]...Lodówka
    ma nastawny czujnik temperatury który wyłączy sprężarkę kiedy osiągnie ona
    nastawioną temperaturę [czyli kiedy obniży temperaturę do zadanej]...
    Jeśli sprężarka chodzi w trybie ciągłym to najprawdopodobniej lodówka nie
    może osiągnąć prawidłowej temperatury.Może to się dziać w przypadku
    nadmiernego oblodzenia układu , a nawet wewnątrz rurek,lub okolic czujnika.
    Może to być również złe odprowadzanie ciepła poprzez na przykład dosunięcie
    lodówki do ściany i ograniczenie przestrzeni wymiany. Może to być też
    spowodowane zmniejszeniem "światła" rurki w układzie i trudnościami z
    przepompowywaniem czynnika...
    I wiele innych. Ale to wystarczy popatrzeć na lodówkę i przyczyna "sama" się
    może znaleść...

    GAL

  • 5. Data: 2009-01-24 17:10:41
    Od: "Teatime" <s...@o...pl>

    W pierwszej kolejności sprawdź czujnik termostatu (coś w rodzaju grubego
    drutu metalowego (właściwie to kapilara). Końcówka powinna byc przymocowana
    do parownika, czyli blachy komory zamrażania. Czasami przy rozmrażaniu i
    usuwaniu lodu na siłę potrafi się odłączyć, a to daje własnie takie objawy.

    Teatime

  • 6. Data: 2009-01-25 16:59:02
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > moze byc uszkodzony termostat czy ten stycznik przy samym agregacie?

    Koledzy oczywiście mają rację, ale sprawdź też czy nie skleiły się styki w
    styczniku załączającym sprężarkę :-). W lodówce moich rodziców tak kiedyś
    się stało... Po rozbiórce i wyczyszczeniu do dziś hula ;-)

  • 7. Data: 2009-01-25 21:46:54
    Od: Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl>

    Adam pisze:
> [...]
    > (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat sie nie wylacza. Czy to
    > moze byc uszkodzony termostat czy ten stycznik przy samym agregacie?

    Jeszcze może być coś banalnego... może żarówka się nie wyłącza. Mam
    electroluxa dwuagregatowego z wyłącznikiem światła zamontowanym u góry.
    Ponieważ drzwi mi trochę siadły i odkleiły sie "podkładki" to jakiś czas
    temu agregat prawie się nie wyłączał, było "normalnie chłodno" tylko
    koło samej żarówki produkty były ciepłe.

    Wystarczyło założyć ponownie podkładki tak aby wyłącznik światła dobrze
    funkcjonował i po problemie :)

    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 8. Data: 2009-01-26 08:10:40
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Adam <a...@m...pl> wrote:
> [...]
    > przerwy. Lodowka (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat
    > sie nie wylacza. Czy to moze byc uszkodzony termostat czy ten
    Ja mialem podobnie agregat sie nie wylaczal, w lodówce temp byla ok ale
    plyta zachodzila czesciowo lodem.
    Jak się okazało to był ubytek czynnika chłodzącego. Po napełnieniu wszystko
    wróciło do normy ale tylko na jakiś czas - okolo pol roku.
    Wtedy wymienilem termostat i nadal bylo tak samo i co sie okazalo ?
    Serwisant wyjasnil mi ze te lodowki maja przpadlosc - traca szczelnosc
    wewnątrz płyty pod obudowa i lodowka nadaje sie na złom - poprostu nie ma
    dojscia zeb to uszczelnic. Nie pamiętam modelu ale to tez Electrolux. Także
    termostat brałbym na samym koncu.
    A jeszcze jedno co się dzieje w zamrażalniku ? bo u mnie wódke zamrażało :P
    a w lodowce w tym czasie panowały warunki zblizone do normalnych choc troche
    w kierunku zimniejszych.

    Gejzero

  • 9. Data: 2009-01-26 14:08:59
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

> [...]

    > Problem jest nastepujacy: sprezarka lodowki pracuje bez przerwy. Lodowka
    > (Electrolux ER2425D) normalnie chlodzi, ale agregat sie nie wylacza.

    Jakby agregat chodził bez przerwy, a lodówka chłodziła "normalnie" (tzn tak,
    jak powinna) to by Ci wszystko w głównej komorze zamarzło. Jak kiedyś padł u
    mnie termostat, to wszystkie płyny pozamarzały na kamień po 1 dobie. Tak
    więc albo zimno gdzieś ucieka (uszczelka, lód, itp) albo wyciekł czynnik
    chłodzący.

    e.

  • 10. Data: 2009-01-26 23:39:36
    Od: Padre <P...@n...net>

    Tak
    > więc albo zimno gdzieś ucieka (uszczelka, lód, itp) albo wyciekł czynnik
    > chłodzący.

    A jak wygląda sytuacja kiedy uniemożliwi się prawidłowe chłodzenie z
    tyłu czyli wkoło prawie szczelna zabudowa a radiator pokryty wieloletnim
    kożuchem kurzu?