  • 1. Data: 2009-01-23 16:10:29
    Temat: Problem elektryczny
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    Witam, nie wiem czy to będzie dobra grupa ale, nie ma pl.misc.elektryka
    Mam projekt do wykonania jest kilka pomieszczeń i 3 wentylatory dachowe -
    nie mogę ich wymienić na wentylatory z czasówką.
    Po zalaczeniu oswietlenia ma sie zalaczac odpowiedni wentylator i wyłączać
    po nastawianym czasie po wyłączeniu oświetlenia - pomieszczenia sanitarne.
    Jest jeszcze jedno pomieszczenie w którym jest oswietlenie naturalne lub w
    nocy załączane wyłącznikami też wtedy trzeba załączać wentylator (w dzień i
    w nocy po wejściu kogoś do pomieszczenia) - trzeba zrobić czujnik ruchu.
    Teraz jak to wszystko okablować żeby zminimalizować ilość ciągniętych
    przewodów? Przewidziana jest skrzynka z automatyką.
    Wentylator ma się załączać na nastawiany czas zarówno przez włączniki
    (schodowe, krzyżowe) jak i czujnik ruchu. - jak to okablować?

    --
    PZ

  • 2. Data: 2009-01-23 16:18:10
    Temat: Re: Problem elektryczny
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Jan 23, 5:10 pm, "Fox" <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    > po nastawianym czasie po wyłączeniu oświetlenia - pomieszczenia sanitarne.

    Slowo kluczowe: przekaznik czasowy do puszki podtynkowej - pakujesz
    pod przelacznik i do wentylatora idzie tylko L+N.
    Np. Eltako NLZ61.1-8..230V (to w wersji z 2 niezaleznymi wejsciami
    aktywacyjnymi, w czym jedno optoizolowane od reszty - jesli bedzie
    potrzeba).
    Pod wylacznikiem musi byc ca. 18mm miejsca.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl

  • 3. Data: 2009-01-23 19:05:29
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Slowo kluczowe: przekaznik czasowy do puszki podtynkowej - pakujesz
    > pod przelacznik i do wentylatora idzie tylko L+N.
    > Np. Eltako NLZ61.1-8..230V (to w wersji z 2 niezaleznymi wejsciami
    Czy ten model ma na wyjściu fizyczny przekaźnik, czy triak?
    Jeli przekaźnik i puszka wysoko, to trzeba będzie serwisować.
    Jeśli nie ma, to warto dołożyć np. SHARP S202S2

    pozdrawiam
    Sylwester Łazar
    http://www.alpro.pl
    i projektowania PCB

  • 4. Data: 2009-01-23 19:15:09
    Od: "Fox" <p...@g...pl>

    > Np. Eltako NLZ61.1-8..230V

    Proszę o info gdzie na necie toto można obejrzeć - schemat podłączenia - i
    jaka jest cena? Bo gugle tylko niemieckie strony wypluwa.
    Chciałbym to jednak zamknąć w skrzynce bezpiecznikowej zamiast w puszkach -
    ze względu na czynnosci serwisowe.