  • 1. Data: 2009-01-23 19:15:44
    Temat: skaner kodów kreskowych PS/2
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    Kupiłem skaner kodów kreskowych na port PS/2, ale chcę go podłączyć do
    laptopa, który nie posiada takiego portu. Więc: czy można podłączyć
    taki skaner przez przejściówkę PS/2 -> USB do portu USB?

  • 2. Data: 2009-01-23 22:06:59
    Temat: Re: skaner kodów kreskowych PS/2
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    mateuszkrecisz pisze:

    > Kupiłem skaner kodów kreskowych na port PS/2, ale chcę go podłączyć do
    > laptopa, który nie posiada takiego portu. Więc: czy można podłączyć
    > taki skaner przez przejściówkę PS/2 -> USB do portu USB?

    Tak.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-01-23 23:14:15
    Od: mateuszkrecisz <m...@o...pl>

    On 23 Sty, 23:06, Adam Dybkowski <a...@4...pl> wrote:

    > Tak.
    >
    > --
    > Adam Dybkowski
    >                http://dybkowski.net/
    >
    > Uwaga: przed wysłaniem do mnie maila usuń cyfry z adresu.

    Dzięki za odpowiedź, ale nie do końca o to mi chodziło. Chodziło mi o
    to, czy po takim podłączeniu będzie działał :)

  • 4. Data: 2009-01-24 00:56:30
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    mateuszkrecisz pisze:

    > Dzięki za odpowiedź, ale nie do końca o to mi chodziło. Chodziło mi o
    > to, czy po takim podłączeniu będzie działał :)

    Będzie działał. Skanery kodów najczęściej "udają klawiaturę" i z punktu
    widzenia komputera są nie do odróżnienia od normalnej klawiatury. Jeżeli
    do swojej przejściówki PS/2->USB podłączasz klawiaturę PS/2 i działa jak
    trzeba, podobnie nie będzie problemów ze skanerem zachowującym się jak
    klawiatura.

    BTW: Oczywiście o "przejściówce" PS/2->USB dorzucanej do chyba każdej
    obecnie myszki możesz zapomnieć, składa się ona tylko z przewodów
    natomiast myszka sama z siebie umie zagadać w protokole PS/2, jak i USB.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 5. Data: 2009-01-24 14:15:39
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

    > BTW: Oczywiście o "przejściówce" PS/2->USB dorzucanej do chyba każdej
    > obecnie myszki możesz zapomnieć, składa się ona tylko z przewodów
    > natomiast myszka sama z siebie umie zagadać w protokole PS/2, jak i USB.

    Podłączę się do tematu. Mam podobny problem.
    Jaką przejściówkę polecasz do tego celu ?

    pozdrawiam
    leku

  • 6. Data: 2009-01-25 11:08:44
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "leku" <l...@p...wprost.pl> napisał w wiadomości

    > Podłączę się do tematu. Mam podobny problem.
    > Jaką przejściówkę polecasz do tego celu ?

    Ja kupiłem w Vobisie konwerter USB - 2x PS/2. Działa z czytnikiem PSC
    QuickScan 1000 i laptopem HP Omnibook 6000.
    Kupiony tylko dlatego, że skaner wpiety bezpośrednio do PS2 - nie działa :)
    Zreszta do jakiejś tam Toshiby też nie działał, trzeba było do przelotki
    skanera podłaczyć klawiaturę aby zagadało.
    Widocznie te lapy cos tam analizowały co podpiete jest właściwie do PS2 -
    mysz czy klawiatura i stąd te problemy.

    Po przejściówce zero problemów.

    --
    Irokez

  • 7. Data: 2009-01-26 01:28:20
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

    Powinien działać. Sprawdź - nic nie zepsujesz.
    Ja mam tak w stacjonarnym komputerze. Chodzi bez zarzutu.

    Natomiast miałem kiedyś małe "przygody" ze skanerem podłączonym
    do laptopa (dokładnie nie pamiętam ale z jednym skanerem
    źle pracował - "zjadał" niektóre cyfry). Nie wiem co było przyczyną.
    Ten sam skaner podłączony do stacjonarnego komputera działał
    sprawnie. Ale był to dość stary skaner i komputer stacjonarny
    też, a laptop nowiutki. Więc może stary ze starym łatwiej się dogadał :-)

    Tadek

  • 8. Data: 2009-01-26 23:14:33
    Od: "leku" <l...@p...wprost.pl>

> [...]
    > skanera podłaczyć klawiaturę aby zagadało.
    > Widocznie te lapy cos tam analizowały co podpiete jest właściwie do PS2 -

    Pytam dlatego bo już jedną przejściówkę kupiłem
    i niestety nie współpracuje z czytnikiem QuickScan 6000 plus.
    Nowe komputery nie mają już niestety złącz PS2.
    Spróbuję może jeszcze jakieś innej wersji przejściówki.

    pozdrawiam
    leku

  • 9. Data: 2009-02-01 01:33:48
    Od: AW1 <a...@a...com.pl>

    Tadek pisze:

> [...]
    > sprawnie. Ale był to dość stary skaner i komputer stacjonarny
    > też, a laptop nowiutki. Więc może stary ze starym łatwiej się dogadał :-)

    Problem polega na właściwym skonfigurowaniu samego czytnika kodów. :-)

    wujo

  • 10. Data: 2009-02-02 09:40:13
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "AW1" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Zwróc tylko uwagę, że 99% tych przejściowek to przelotki i hardware / oprogramowanie
    myszy wspiera zarówno USB jak i PS. Czy skaner też to potrafi trudno powiedzieć.