  • 1. Data: 2009-01-22 16:35:44
    Temat: Re: Napięcia w MAX232
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Roch Brada" <f...@g...com> wrote in message
    news:lzxcf9dlvydp.dlg@fazos.ticom.pl...
    > Skonstruowałem sobie prosty układ, który komunikuje się z RS232 za pomocą
    > MAX232 (uC to AT89C2051), ale mam jedno pytanie odnośnie napięć. Według
    > noty na pinach VS+ i VS- (pin 2 i 6) powinno być 8.5V i -8.5V.
    > [...]
    > Czy tak powinno być? Wszystkie cztery kondensatory to elektrolity 1uF/50V.

    Czytam sobie note katalogowa http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/max232.pdf
    i jedyne miejsce gdzie jest jakaś wzmianka o napięciu na tych pinach jest
    na schemaciku "Figure 4", która obrazuje typowy schemat aplikacyjny...

    Te napięcia pochodzą wprost z powielacza i będą zależeć od obciążenia
    tych wyjść jako że z pewnoscią nie są stabilizowane... A wiec jeśli
    mierzysz
    nieco więcej bez obciązenia to dobrze - te 8.5V pewnie będzie gdy obciążysz
    układ dopuszczalnym prądem, np. prowadząc transmisję z dużym baudrate.

    Generalnie rzecz biorąc nie przejmowałbym się, jest dobrze :-)