  • 31. Data: 2013-01-16 15:07:39
    Temat: Re: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-16 11:49, JD pisze:

    > Jest kilka.
    > Jednym z nich jest czytanie archiwum grupy, pod kątem zadawanych
    > wiele razy pytań o jakość filtrów konkretnych producentów.
    >
    > W ten sposób kupiłem polara B+W i dwa HOYA HD
    > i nie narzekam na ich jakość, choć do tele nie stosuję.

    Obawiam się, że słowo "tele" jest tu kluczem. Ten sam filtr przy 70mm
    nie wnosił widocznych problemów - przynajmniej nie rzucały się w oczy na
    wyświetlaczu LCD. Czytałem testy na optycznych itp ale tam nikt nie
    wpadł na pomysł użycia tele.

    Marek

  • 32. Data: 2013-01-16 15:19:52
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-16 15:07, mt pisze:

    > Oko ludzkie wcale nie ma jakiejś fenomenalnej dynamiki, tylko
    > zajebistego fotoszopa, który za nim stoi i składa hdr-y w locie.

    Zgadzam się. Bitmapa jednak nie posiada tej logiki i nie potrafi
    sobie takiego HDRa robi w locie w miejscu, w które akurat spoglądamy.
    Jeśli jest wypalona w danym miejscu i już nic z tym nie zrobimy. Oko
    ludzkie będące w tej samej scenerii poradzi sobie. Tak więc musimy
    uwzględniać filologię wzroku i ograniczenia matrycy podczas robienia
    zdjęcia.

    Marek

  • 33. Data: 2013-01-16 15:21:18
    Od: Marek <p...@s...com>

    Przepraszam za składnię. W pracy mam urwanie głowy dziś :-)

  • 34. Data: 2013-01-16 16:02:43
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-16 07:44, JD pisze:

    > To wycinek klatki czy cała?

    Czy naprawdę tylko ja widzę, że mimo statywu, lewe jest poruszone?
    Kierunek: lewa góra-prawy dół.

  • 35. Data: 2013-01-16 16:04:40
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2013-01-16 11:22, Marek pisze:

    > Było już szaro. Słońce za horyzontem. Musiałem więc ze statywem. Naświetlanie bez
    filtra 1/200 a z nim chyba 1/50 jeśli dobrze pamiętam.

    Ale pomimo statywu, lewe jest poruszone.
    Widać na powiększeniu sopla, ale też na szczegółach daszku.
    Zrób w dobrym świetle...

  • 36. Data: 2013-01-16 16:53:29
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2013-01-16 15:07, Marek pisze:
> [...]
    > nie wnosił widocznych problemów - przynajmniej nie rzucały się w oczy na
    > wyświetlaczu LCD. Czytałem testy na optycznych itp ale tam nikt nie

    Swego czasu Czarek coś na ten temat pisał, ostatni akapit:

    http://dybowski.pl/hobby/ofotografii.php?p=3&c=5

    Andrzej
    www.radom.ws

  • 37. Data: 2013-01-16 17:11:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Ale pomimo statywu, lewe jest poruszone.
    > Widać na powiększeniu sopla, ale też na szczegółach daszku.
    > Zrób w dobrym świetle...

    Pozbyłem się tego filtra więc nie będę miał szansy na eksperyment.
    Chciałbym kupić nowy.

    Przed zrobieniem zdjęcia na wyświetlaczu LCD widzę mgłę z tym filtrem.
    Gdy zrobię powiększenie podglądu w celu precyzyjnego ustawienia MF, to
    cały czas widzę wszystko za mgłą i nieostre. Wiem, że to wygląda jak
    poruszenie i sam byłem przekonany, że o to chodzi. Np znika jedna nóżka
    daszku metalowego na szczycie. Robiłem kilka zdjęć na statywie nie
    dowierzając efektowi i za każdym razem dokładnie tak samo to wyszło.
    Zrezygnowałem z wężyka na rzecz timera nawet - nic się nie zmieniło. Nie
    bardzo chce mi się wierzyć, że przy 1/30 i porządnym statywie Velbona
    jakieś drgania za każdym razem były przenoszone.

    Marek

  • 38. Data: 2013-01-16 17:13:06
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-16 16:53, ajt pisze:

    > Swego czasu Czarek coś na ten temat pisał, ostatni akapit:
    >
    > http://dybowski.pl/hobby/ofotografii.php?p=3&c=5

    No ale UV po zmroku i to na wybrzeżu jest praktycznie zerowe :-)

    Marek

  • 39. Data: 2013-01-16 17:16:50
    Od: Marek <p...@s...com>

    > Czy naprawdę tylko ja widzę, że mimo statywu, lewe jest poruszone?
    > Kierunek: lewa góra-prawy dół.

    Też tak myślałem. Zrobiłem jednak wiele zdjęć bo nie dowierzałem temu,
    że za każdym razem zdjęcie jest poruszone i to w identyczny co do
    piksela sposób. Mam wrażenie, że filtr przesuwa kopie obrazu w jedną
    stronę. Niestety już go nie mam - mógłbym obrócić filtr o 90 stopni i
    zobaczyć czy w pionie nie zacznie być za każdym razem poruszonym.

    Marek

  • 40. Data: 2013-01-16 17:55:38
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > A czy nie będzie to dłubaniną niepotrzebną? W jaki sposób dokonałbyś
    > korekty koloru nieba bez zabarwiania liści i vice versa? Praca z
    > wykorzystaniem masek wydaje mi się frustrująca przy tym konkretnym
    > zdjęciu.

    Oczywiście da się. Problem w tym, że nie robi się tego "fajnie" jak napisał
    JM. Tego nie robi się na maskach.
    Trzeba wiedzieć jak i mieć odpowiedni soft, np. Photoshop a przecież nie
    jest to soft dla mas.