  • 1. Data: 2013-01-14 23:44:09
    Temat: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Od: Marek <p...@s...com>

    Czy dla ogniskowej 300mm (z cropem 450mm) da się kupić filtr
    polaryzacyjny kołowy, który nie będzie psuł ostrości? Założyłem
    eksperymentalnie jakiś tani, marki "krzak" filtr. Przy 300mm nie dało
    się ustawić ostrości nawet ręcznie. Nie mam pewności czy filtr był aż
    taki do bani (niby było to szkło optyczne) czy może przy tak wąskich
    kątach nie ma sensu stosowania filtrów bo zawsze będą poważnie
    zniekształcały?

    Marek

  • 2. Data: 2013-01-15 00:25:17
    Temat: Re: Problem z filtrem polaryzacyjnym
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Monday, January 14, 2013 5:44:09 PM UTC-5, Marek wrote:
> [...]
    >
    > taki do bani (niby było to szkło optyczne) czy może przy tak wąskich
    >
    > kątach nie ma sensu stosowania filtrów bo zawsze będą poważnie

    Chcesz miec dobra jakosc, to nie uzywaj nedznego sprzetu.
    Jesli to Canon 300mm f4 L IS, to tez nie nalezy do dobrych.

    Slon

  • 3. Data: 2013-01-15 10:47:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-01-15 00:25, Slon pisze:

    > Chcesz miec dobra jakosc, to nie uzywaj nedznego sprzetu.
    > Jesli to Canon 300mm f4 L IS, to tez nie nalezy do dobrych.

    Domyślam się. Jednakże trudno mi zadecydować patrząc na półkę sklepową,
    który filtr jest dobry, a który nie. Płacąc za filtr drogo nie znaczy,
    że kupię dobry.

    A co do obiektywów, to używam dwa: Tamrona 70-300 f/4-5.6 USD
    skalibrowany do body oraz kitowy Sony DT 16-50 mm f/2.8 SSM.

    Marek

  • 4. Data: 2013-01-15 12:32:10
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-01-14 23:44, Marek pisze:
> [...]
    > taki do bani (niby było to szkło optyczne) czy może przy tak wąskich
    > kątach nie ma sensu stosowania filtrów bo zawsze będą poważnie

    "Jasność" 5.6 jest na granicy poprawnej pracy większości systemów AF.
    Polar zabiera coś koło 1.5 EV, przy słabym oświetleniu AF może mieć
    kłopoty, także z potwierdzaniem w trybie ręcznym (matówki tańszych
    lutrzanek też nie nadają się do ostrzenia manualnego). Problem
    z ustawianiem ostrości nie musi świadczyć o jakości filtra.

  • 5. Data: 2013-01-15 12:43:31
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-01-14 23:44, Marek pisze:
    > Czy dla ogniskowej 300mm (z cropem 450mm) da się kupić filtr
    > polaryzacyjny kołowy, który nie będzie psuł ostrości?

    A po co Ci on? Wszystkie sprawy dynamiczne zrobisz w szopie, łatwiej i
    dokładniej. Te rzadkie przypadki eliminacji odbić nie sądzę, żeby się
    zdarzały przy takich ogniskowych.

    --
    pozdrawia Adam
    /chłód chudł, chód wlókł ciała spocone po mieście, znudzone... środa,

  • 6. Data: 2013-01-15 13:09:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek" napisał w wiadomości
> [...]
    >taki do bani (niby było to szkło optyczne) czy może przy tak wąskich
    >kątach nie ma sensu stosowania filtrów bo zawsze będą poważnie

    Cos dziwnego. Filtr normalny, od przodu zakladany ?
    Im mniejszy kat, tym mniej problemow plaska szybka powoduje. Przy
    duzych katach moga sie objawic.

    Na oko bylo dobrze ? Moze po prostu brudny ?

    P.S. one chyba nie sa ze szkla. Polaryzatory to z plastiku. Mozliwe ze
    miedzy dwiema szybkami szklanymi.

    J.

    Marek

  • 7. Data: 2013-01-15 13:24:45
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    > taki do bani (niby było to szkło optyczne) czy może przy tak wąskich
    > kątach nie ma sensu stosowania filtrów bo zawsze będą poważnie

    Ale co jest nie tak? Ustawia ostrość, a obraz mimo tego mydlany,
    czy AF nie może znaleźć ostrości?
    W pierwszym przypadku jakość filtra niedostateczna,
    w drugim za ciemno, czyli czułość AF w puszce za mała.

    JD

  • 8. Data: 2013-01-15 16:56:35
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    in message news:50f546e1$0$1302$65785112@news.neostrada.pl...

    > Cos dziwnego. Filtr normalny, od przodu zakladany ?
    > Im mniejszy kat, tym mniej problemow plaska szybka powoduje. Przy
    > duzych katach moga sie objawic.

    Dokładnie. To na szerokich polar robi największe problemy, zatem
    drogą dedukcji: tego najlepiej nadaje się do tele... :))

    Filtr kołowy czy liniowy?

    Jak masz chęć, to sprawdź temat: może to lustro w polu widzenia SLT
    ma jakąś polaryzację i w komplecie z odpowiednio ustawionym polarem robi
    blackout?

    BTW: Wczoraj zaglądałem do googlarki, czy ludzie nie mają problemów
    z tym lustrem w sonowych SLT-ach. Autor testu przekonuje, że ta flara w
    środku, to tylko na SLT do uzyskania:
    http://www.bjp-online.com/IMG/080/159080/alpha55flar
    epattern-580x358.jpg?1296478377

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 9. Data: 2013-01-15 16:59:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > duzych katach moga sie objawic.

    Dokładnie. To na szerokich polar robi największe problemy, zatem
    drogą dedukcji: najlepiej nadaje się do tego tele... :))

  • 10. Data: 2013-01-15 17:04:38
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    > Filtr kołowy czy liniowy?

    Kołowy, przeoczyłem... :)