-
1. Data: 2012-12-13 20:10:38
Temat: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Od: "uPemek" <...@...x>
Cześć,
Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
silników?
Przy obecnych temperaturach oscylujących minimalnie poniżej 0st.C silnik
osiąga normalną temperaturę po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
chyba jednak coś jest nie tak, tylko jak określić co?
Pozdr
-
2. Data: 2012-12-13 20:38:48
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Od: dddddd <n...@w...pl>
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
> Cze?ae,
>
> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
> wade, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania sie silnika. Termostat
> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko równie?. Czy kto? mia?by mo?e
> jakie? sugestie co jeszcze sprawdziae? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
> silników?
>
> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
> osi?ga normaln? temperature po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?liae co?
>
> Pozdr
>
>
ja chyba w weekend będę walczył z tym samym w bmw 530d
Opcje widzę takie:
- Termostat na chłodnicy
- drugi termostat jest przy egr i on częściej pada
- ponoć z niesprawnym webasto też dłużej się nagrzewa więc dziś
wieczorem tymczasowo pominąłem obieg webasto, jutro sprawdzę czy coś się
zmieniło
- w e39 jest jeszcze dodatkowa elektryczna pompka obiegowa z
elektrozaworami - ponoć te elektrozawory odpowiadają za ogrzewanie.
Wiem że na temat innego modelu ale może coś pomogłem, sam wcześniej nie
sądziłem że tyle elementów może odpowiadać za nagrzanie auta
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
3. Data: 2012-12-14 01:59:35
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Od: scobowski <s...@i...pl>
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
> Cze??,
>
> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
> wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
> jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
> silnik?w?
>
> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
> osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
>
> Pozdr
>
>
W życiu nie uwierzysz: masz niesprawny (i nieważne, że nowy) termostat
(zakładając, że przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na
wskaźniku temp. płynu chłodzącego, a owe 5km pokonujesz w mieście, w korku).
Chyba, że one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na krajowkę i
jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km będziesz miał zimny silnik (a na
pewno chłodnicę :) )
-
4. Data: 2012-12-14 07:54:23
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
> Cze??,
>
> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
> wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
> jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
> silnik?w?
>
> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
> osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
>
> Pozdr
>
>
Witam, co prawa nie ten silnik bo 2 litrowy diesel ale moje auto też
osiąga wartość 90 stopni po ok . 5 km. Na 100% wszystko jest sprawne.
Pozdrawiam
Marcin Jan
-
5. Data: 2012-12-14 08:47:50
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Od: "szufla" <b...@e...pl>
>> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
>> osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
>> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
Diesle wolniej sie grzeja bo maja wysoka sprawnosc, ale przy benz 4.2 5-6km to jest
ok.
sz.
-
6. Data: 2012-12-15 01:08:06
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
> Cześć,
>
> Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
> wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
> jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
> silników?
Sprawdź jednak ten termostat.
Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.
Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.
-
7. Data: 2012-12-15 09:58:48
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Od: Marcin Jan <t...@g...pl>
W dniu 2012-12-15 01:08, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
>
>> Cześć,
>>
>> Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
>> wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
>> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
>> jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
>> silników?
>
> Sprawdź jednak ten termostat.
>
> Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
> sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
> Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
> coś) to masz niesprawny termostat.
>
> Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
> szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
> możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
>
> Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
> klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
> wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
> Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.
>
imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie
wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w
takich gdzie regulację temperatury w kabinie dokonuje się poprzez
zamykanie zaworu na rurce z cieczą chłodzącą, to miało większe znaczenie
(odcinało się część cieczy chłodzącej). Teraz jest tak że nagrzewnica
zawsze jest podłączona do obiegu a regulacji dokonuje się poprzez
zamknięcie lub otwarcie kasety.
Pozdrawiam
Marcin Jan
-
8. Data: 2012-12-15 13:24:23
Temat: Re: Problem z bardzo d?ugim czasem rozgrzewania si? silnika
Od: "uPemek" <...@...x>
scobowski <s...@i...pl> naskrobał(a):
> W dniu 2012-12-13 20:10, uPemek pisze:
>> Cze??,
>> Jestem u?ytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety spor?
>> wad?, a mianowicie bardzo d?ugi czas rozgrzewania si? silnika. Termostat
>> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko r?wnie?. Czy kto? mia?by mo?e
>> jakie? sugesti? co jeszcze sprawdzi?? Lub mo?e co jest bol?czk? tych
>> silnik?w?
>> Przy obecnych temperaturach oscyluj?cych minimalnie poni?ej 0st.C silnik
>> osi?ga normaln? temperatur? po 5-6km mimo nawiewu ustawionego na 18st.C,
>> chyba jednak co? jest nie tak, tylko jak okre?li? co?
>> Pozdr
> W życiu nie uwierzysz: masz niesprawny (i nieważne, że nowy) termostat
> (zakładając, że przez "normalna temperatura" rozumiesz 90 stC na wskaźniku
> temp. płynu chłodzącego, a owe 5km pokonujesz w mieście, w
> korku). Chyba, że one 5km robisz, wyjechawszy spod domu wprost na
> krajowkę i jedziesz 90km/h - wtenczas i po 12km będziesz miał zimny
> silnik (a na pewno chłodnicę :) )
Jazda w korku, gdzie poprzednie auto grzało się po 1-1,5km w pododbnych
warunkach.
PS. Stary termostat, podobnie jak nowy są sprawne, to pewne - potrzebuję
sugestii co poza najbardziej oczywistymi elementami może mieć tu znaczenie.
-
9. Data: 2012-12-15 13:35:15
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Od: "uPemek" <...@...x>
Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> naskrobał(a):
> Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
>> Cześć,
>> Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
>> wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
>> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
>> jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
>> silników?
> Sprawdź jednak ten termostat.
> Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
> sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
> Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
> coś) to masz niesprawny termostat.
> Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
> szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
> możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
> Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu,
> to klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
> wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
> Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.
Zgodnie z sugestią Marcina pewne wychładzanie przez nagrzewnicę występuje
zawsze w układach aut mających mniej niż 20-30lat, w każdym razie zgodnie z
sugestią sprawdzę przy zerowym nawiewie minimalizując oddawanie ciepła jak
będzie.
Co do dużych silników to najmniejszy ostatnio 2,5 BMW grzał się
błyskawicznie, na wolnych obrotach 2-3min do temp na wskaźniku 60-70st. C -
na lekkim mrozie nie zawsze zdążyłem obskrobać przednią szybę bo zwyczajnie
oddtajała - od włączenia silnika nawiew na szybę (tyle że tam było ustawiane
na16st. C).
Ale dość żalenia się, 2 sugestie dot. termostatu to sprawdzę to ponownie,
może w końcu uda się auto naprawić.
Pozdr
-
10. Data: 2012-12-15 22:24:36
Temat: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "Marcin Jan" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
news:kahe49
> imho element pomijalny. Nagrzewnica nie jest aż tak duża aby skutecznie
> wychłodzić cały układ. Być może w starszych układach ogrzewania, w
Nagrzewnica w samochodzie ma tak dużą moc cieplną, że przy włączonym
ogrzewaniu na max, praktycznie nie uruchamia się duży obieg