-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!feeder.erje.net!eu.feeder.
erje.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl>
Subject: Re: Problem z bardzo długim czasem rozgrzewania się silnika
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <kad97f$imd$1@node1.news.atman.pl>
Date: Sat, 15 Dec 2012 01:08:06 +0100
Message-ID: <1ijqqeixm50p.1slczl2kv0uip$.dlg@40tude.net>
Lines: 25
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.239.3
X-Trace: 1355530087 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26682 79.184.239.3:8502
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2476135
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 13 Dec 2012 20:10:38 +0100, uPemek napisał(a):
> Cześć,
>
> Jestem użytkownikiem Audi S6 4.2 (silnik AEC) i autko ma niestety sporą
> wadę, a mianowicie bardzo długi czas rozgrzewania się silnika. Termostat
> jest nowy i sprawny, pompa wody oraz wisko również. Czy ktoś miałby może
> jakieś sugestię co jeszcze sprawdzić? Lub może co jest bolączką tych
> silników?
Sprawdź jednak ten termostat.
Uruchom samochód na mrozie, poczekaj aż silnik zacznie się rozgrzewać i
sprawdź ręką temperaturę chłodnicy przy wlocie i wąż do niej prowadzący.
Powinny być lodowate - jeżeli będą cieplejsze (czyli jakkolwiek letnie czy
coś) to masz niesprawny termostat.
Bo z mojego doświadczenia wynika że duże silniki rozgrzewają się znacznie
szybciej niż małe, jak rozgrzewa się powoli, to nie ma raczej innej
możliwości niż działająca chłodnica (czyli niedomknięty termostat).
Potencjalnie też jest możliwość że jak masz klimę na 18C w czasie mrozu, to
klima uruchamia Ci się od razu na maksymalne grzanie, mocno chodzi
wentylator i wychładza Ci silnik ogrzewaniem.
Dla eksperymentu wyłącz nawiew w kabinie.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.12.12 09:58 Marcin Jan
- 15.12.12 13:24 uPemek
- 15.12.12 13:35 uPemek
- 15.12.12 22:24 Arbiter
- 15.12.12 22:25 Arbiter
- 16.12.12 10:19 uPemek
- 16.12.12 21:04 s...@g...com
- 16.12.12 23:20 scobowski
- 17.12.12 01:21 Tomasz Pyra
- 17.12.12 01:26 Tomasz Pyra
- 17.12.12 20:48 uPemek
- 17.12.12 21:05 uPemek
- 19.12.12 00:52 uPemek
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe