eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Mon, 06 Dec 2010 11:19:25 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 27
    Message-ID: <ididbd$du2$1@news2.ipartners.pl>
    References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4cfb6d7c$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    <idfrv1$eso$5@news.net.icm.edu.pl> <idg1qn$lhg$1@news.onet.pl>
    <idg8tg$mki$2@news.net.icm.edu.pl> <4cfba7b3$1@news.home.net.pl>
    <idgc9k$mki$7@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1291630765 14274 157.25.157.219 (6 Dec 2010 10:19:25 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 6 Dec 2010 10:19:25 GMT
    In-Reply-To: <idgc9k$mki$7@news.net.icm.edu.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2332095
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-05 16:46, Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-12-05 15:54, Andrzej Lawa pisze:
    >> W dniu 05.12.2010 15:48, Filip KK pisze:
    >>> W dniu 2010-12-05 13:50, Tomek pisze:
    >>>
    >>>> A co z ładowaniem w samochodzie podczas jazdy, nie zaszkodzi to
    >>>> akumulatorowi ?
    >>>>
    >>> Dlaczego miałoby zaszkodzić, skoro jest ciągły pobór tegoż prądu?
    >>
    >> Jeśli jest większy od tego, co dostarcza alternator - to akumulator się
    >> rozładuje. Jeśli mniejszy - sytuacja jest dokładnie taka sama, jak przy
    >> ładowaniu prostownikiem.
    >>
    > I tu jesteś w błędzie. Prostownik daje większy prąd ładowania. Alternator
    stosunkowo mniejszy i różny, bo są pobory prądu.

    Dzięki za trochę rozrywki z rana :)

    W instalacji jest normalnie te 14.5V, i "z punktu widzenia akumulatora"
    taka sytuacja nie różni się *niczym* od podpięcia pod stabilizowany
    zasilacz o takim własnie napięciu. Uwierz na słowo albo zajrzyj do dowolnej
    książki o teorii obwodów albo choćby do wspomnanych podręczników fizyki.

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: