eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie › Re: Problem z akumulatorem - długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Sun, 05 Dec 2010 17:49:27 +0100
    Organization: -
    Lines: 49
    Message-ID: <j...@4...com>
    References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
    <idfqmq$te0$1@news.onet.pl> <idfr6h$eso$3@news.net.icm.edu.pl>
    <idftsh$8nf$1@news.onet.pl> <idg9f8$mki$4@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291567765 2410 82.143.187.50 (5 Dec 2010 16:49:25 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 16:49:25 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331719
    [ ukryj nagłówki ]

    On Sun, 05 Dec 2010 15:58:13 +0100, Filip KK wrote:
    >Obecne akumulatory jakoś w ogóle nie potrafią przetrwać. Kiedyś
    >akumulatory starczały po 10 lat i więcej.. Teraz po 3 latach aku nadaje
    >się do utylizacji albo często i gęsto nawet szybciej. Jestem
    >przeciwnikiem takich "bezobsługówek".

    Spytaj RoMana ile mu wytrzymal oryginalny w Daewoo.
    O ile pamietam to chyba ponad 8 lat.

    Niestety, ale nasze "uzywki w dobrym stanie" maja elektryke w roznym
    stanie. A potem sa narzekania ze akumulatory kiepskie.

    >Dokładnie, dlatego obecnych akumulatorów się NIE ŁADUJE. Nie ma takiej
    >potrzeby. Przy sprawnym alternatorze taki aku pożyje 2-3 lata i trzeba
    >kupić następny.

    A co ma jedno do drugiego ?
    Jak bilans auta jest dodatni, to sie nie laduje, bo nie ma takiej
    potrzeby. A jak jest potrzeba, to sie laduje.

    >> W akumulatorze bezobsługowym nie ma żadnych supercudownych rozwiązań,
    >> które powodują, że rozłożona woda mieszka w środku w obiegu zamkniętym i
    >Po pierwsze, w akumulatorach nie ma wody.

    Skoro sie dolewa, to widac jest :-)

    >> w cudowny sposób ,,wraca'' do elektrolitu. Akumulator bezobsługowy jak
    >> najbardziej ma odpowietrzenie, przez które ucieka głównie rozłożona
    >
    >Musi mieć odpowietrzenie, inaczej by wybuchł gdyby się go ładowało.

    Moze miec katalitczny dopalacz, choc to ryzykowne.
    Poza tym przy wspolczesnych regulatorach malo tej wody sie rozklada.

    >> I ładowanie akumulatora w
    >> samochodzie zachodzi w dużo bardziej agresywnych warunkach niż pod
    >> typowym prostownikiem w domu. Akumulatory się ładuje. Po to są. :)
    >>
    >Czy możesz rozwinąć swoją powyższą wypowiedź? Dlaczego normalne
    >ładowanie z alternatora jest agresywniejsze jak z prostownika w domu?

    Bo podlaczasz pod 14.5V bez ogranicznika pradu ?

    P.S. Akumulatory zwijkowe dapuszczaly kiedy ladowanie 100A. A rozmiar
    "samochodowy".


    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: