  • Data: 2010-12-05 18:37:30
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-05 17:06, Filip KK pisze:

    > Cieszę się. Jakby ktoś nie uwierzył, mogę zdjęcie zrobić jak aku spuchł.
    > Mimo tego, że żadne zwarcie się nie zrobiło... :)
    Może miał zatkane odgazowanie? Bo w tym celu w aku tradycyjnych uchyla
    się je przy ładowaniu z prostownika...

    > Nie do ładowania, bo taka jest idea. Żeby kupić nowy.
    No tak - daj się uwieść marketoidom...

    > To teraz odpowiedz sobie na pytanie, na ile sprawny będziesz miał
    > akumulator jak go doładujesz gdy kropeczka będzie czarna (doładuj).
    Ładuję właśnie...

    > Pojeździj, posłuchaj godzinkę radyjka w samochodzie na wyłączonym
    > silniku, zamknij samochód i na drugi dzień po 15 godzin spróbuj odpalić
    > 2.5 litrowego diesla, powodzenia życzę. :)
    A dziękuję, dziękuję...
    Niestety nie 2.5D, tylko 2.0HDi - ale za to bez świec żarowych, więc
    graniczna temperatura rozruchu wynosi -17 stopni...
    I kolejną zimę odpala... A ładuję bo auto było używne sporadycznie i na
    krótkich trasach...

    > Dlatego takich aku się nie
    > ładuje, tylko wymienia na nowy. Takie jest przeznaczenie tych
    > akumulatorów. Ideą takich akumulatorów jest to, że teoretycznie pracują
    > w zamkniętym pojemniku a tylko opary są skrplane na zewnątrz (rurką). To
    > ma niby sprawiać, że aku ma dłuższą żywotność (nie zasiarcza się tak
    > szybko), nie następują tak szybko procesy chemiczne. A jak w
    > rzeczywistości jest? Sami wiemy.
    Może i takie jest przeznaczenie - ale niektórzy dbając o akumulator nie
    nie przejmują się tym...

    > P.S> Nie jestem pewien czy masz w pełni rację z tymi tłumaczeniami tych
    > kolorów. Z tego co kojarzę, to nie ma oznaczenia "doładuj".
    Mam zrobić fotkę?
    RECHARGE - może masz inne tłumaczenie?
    Bo ja rozróżniam od REPLACE

    --