  • Data: 2010-12-05 18:19:46
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-05 16:49, Przembo pisze:
    > W przypadku diesla o którym pisałem to kontrolka pali się jakieś 5s w
    > obecnych warunkach po czym nastepuje rozruch, więc te kolejne
    > kilkanaście, czy kilkadziesiąt sekund pobierają z akumulatora sporo
    > mniej bo alternator nawet na wolnych obrotach już coś daje. Ale dobra,
    > dokładamy radio, światła, ogrzewanie szyby, lusterek, fotela, nawiew itp
    > podczas jazdy. Jakoś cykl 4km "trasy" dawał dodatni bilans energetyczny.
    > Popraw mnie jeśli się myle, ale chyba meritum było to, że rzekomo
    > potrzeba 20km by wyjść na zero i nie doładowywać aku?

    Kiedyś jeździłem DU Matizem z uszkodzonym akumulatorem (zwarcie w celi -
    ot takie życie - nie było $ na wymianę :( )
    Wiedziałem, że mam prądu na DOKŁADNIE 2 rozruchy zimnego silnika (zima!)
    - jak po tym "wysiłku" nie przejechałem conajmniej 4km (dom-praca) to
    pozostawały tylko kable i żebranina o prąd...

    Tylko silnik był zdeczko mniejszy i o znacznie łatwiejszym rozruchu
    (benzyna o niskim stopniu sprężania i minimalnej pojemności).

    Więc 20km to może przesada, ale jednak kilka km ten zużyty ładunek się
    ponownie wytwarza...

    --
    Wojciech Smagowicz