  • Data: 2013-10-10 08:34:00
    Temat: Re: Problem z RS-485
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mirek" <i...@z...adres> napisał w wiadomości
    news:l34m0p$j33$1@node1.news.atman.pl...

    > Jak można być niewrażliwym na odbicie, które idealnie przykrywa następny
    > bit?
    > Trzeba mieć oczywiście pecha żeby takie odbicie złapać (kombinacja
    > długości przewodów i prędkości transmisji), ale w takim przypadku
    > terminatory to jest być albo nie być dla transmisji.
    > W większości przypadków terminatory po prostu nie przeszkadzają, a jak
    > przeszkadzają to już coś jest nie tak, i po rozbudowie systemu będzie
    > loteria.

    Jeśli zewnętrzne terminatory przeszkadzają, to mozna przypuszczać, że
    urządzenie samo w sobie ma już dopasowanie do linii. Może być to
    nieudokumentowane, może zależeć od wersji urządzenia lub rynku zbytu itp.

    Co do odporności lub jej braku na niedopasowanie, to mogę podac Ci przykłady
    moich doświadczeń z kontrolą dostepu. Jeden system nie wymaga terminatorów,
    magistrala RS-485 może mieć dowolne rozgałęzienia w każdą stronę w dowolnym
    punkcie sieci. Wymagane jest tylko zachowanie maksymalnej długości 1200 m i
    brak pętli w strukturze magistrali. Drugi system wymaga obowiązkowej
    terminacji, magistrala musi mieć postać łańcucha, każde rozgałęzienie to
    praktycznie blokada transmisji. Chociaż spotkałem jedną instalację z tym
    systemem, która działała z rozgałęzioną magistralą. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba