  • 1. Data: 2010-01-21 16:53:59
    Temat: Problem z Canon 40D: opóźnienie w robieniu zdjęcia
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    Witam,

    ostatnio mam problem ze swoim Canonem 40D. Po ustawieniu ostrości i
    naciśnięciu do końca spustu aparat nie robi od razu zdjęcia. Muszę trzymać
    wciśnięty spust tak ok. 2-3 sekundy i dopiero zrobi zdjęcie (choć nie
    zawsze).
    Objaw jest na różnych trybach i różnych obiektywach.
    Co to może być?

    Pozdrawiam
    Piotr K.

  • 2. Data: 2010-01-21 16:55:24
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jan., 17:53, "dziejek7" <d...@w...pl> wrote:
    > Witam,
    >
    > ostatnio mam problem ze swoim Canonem 40D. Po ustawieniu ostro ci i
    > naci ni ciu do ko ca spustu aparat nie robi od razu zdj cia. Musz trzyma
    > wci ni ty spust tak ok. 2-3 sekundy i dopiero zrobi zdj cie (cho nie
    > zawsze).
    > Objaw jest na r nych trybach i r nych obiektywach.
    > Co to mo e by ?
    >
    > Pozdrawiam
    > Piotr K.

    wlaczony samowyzwalacz 2 sek.

  • 3. Data: 2010-01-21 17:15:40
    Od: FD <f...@o...pl>

    XX YY pisze:

    > wlaczony samowyzwalacz 2 sek.

    rotfl
    to nie moze byc prawda ;]

  • 4. Data: 2010-01-21 17:37:22
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    Użytkownik "FD" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > rotfl
    > to nie moze byc prawda ;]

    I niestety nie jest :(
    ... chociaz wstyd by był ...

  • 5. Data: 2010-01-21 17:43:39
    Od: FD <f...@o...pl>

    dziejek7 pisze:

    > I niestety nie jest :(
    > ... chociaz wstyd by był ...

    z CF'em wszystko ok? wkladales inna karte?

  • 6. Data: 2010-01-21 17:50:32
    Od: "dziejek7" <d...@w...pl>

    > z CF'em wszystko ok? wkladales inna karte?

    Bingo! :))
    Włożyłem inną kartę i jest ok. Sformatowałem starą i też jest ok.
    (Tak sobie myślę, że na tej starej mógł być jakiś wirus, bo ostatnio miałem
    w laptopie i mogłem w tym czasie podłączać kartę do kompa).
    W każdym razie jest ok.

    Wielkie dzięki!

    mała rzecz a cieszy..... ufff :)

  • 7. Data: 2010-01-21 17:57:32
    Od: kurzu <k...@n...mam.skrzynki_o2.pl>

    W dniu 2010-01-21 18:50, dziejek7 pisze:
    )
    > Włożyłem inną kartę i jest ok. Sformatowałem starą i też jest ok.
    > (Tak sobie myślę, że na tej starej mógł być jakiś wirus, bo ostatnio miałem

    Żaden wirus, zaśmiecona karta, szybkie formatowanie nie usuwa plików - a
    to właśnie robi aparat :)

    Pozdrawiam
    Kurzu

  • 8. Data: 2010-01-21 18:21:45
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "kurzu" <k...@n...mam.skrzynki_o2.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-01-21 18:50, dziejek7 pisze:
    > )
    >
    > Żaden wirus, zaśmiecona karta, szybkie formatowanie nie usuwa plików - a
    > to właśnie robi aparat :)

    Zgadza sie.
    Polecam co jakis czas SDFormatter i FULL FORMAT z opcja ERASE ON.
    Po zabiegu karta jak nowa.

    --
    VomitroN

    " All those moments will be lost in time, like... tears in rain "

  • 9. Data: 2010-01-21 21:54:36
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "VomitroN" <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    ..

    > Użytkownik "kurzu" <k...@n...mam.skrzynki_o2.pl> napisał w wiadomości

    > Zgadza sie.
    > Polecam co jakis czas SDFormatter i FULL FORMAT z opcja ERASE ON.
    > Po zabiegu karta jak nowa.

    Co wy jakieś dyrdymały opowiadacie? Czego niby nie kasuje formatowanie karty
    w aparacie majacym opcje "low level" (zakładającym od zera tablice partycji
    oraz system plików)?!

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 10. Data: 2010-01-21 23:00:14
    Od: "VomitroN" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hjaif7$b14$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Co wy jakieś dyrdymały opowiadacie? Czego niby nie kasuje formatowanie
    > karty w aparacie majacym opcje "low level" (zakładającym od zera tablice
    > partycji oraz system plików)?!

    Teoretycznie, formatowanie pamieci flash aparatem, czy przez sprawny
    czytnik, odbywa sie tak samo, o ile generowane sa prawidlowe napiecia
    zasilania. Niestety jednak zdarzalo mi sie, ze aparat nie byl w stanie
    sformatowac karty CF.
    A wygladalo to tak. Na karcie 2GB bylo zapisane np 1.80GB zdjec i pojawial
    sie jakis chory plik, ktory we wlaciwosciach pokazywal ze rowniez ma 1.80
    GB. Nie dawalo sie go nawet skasowac z poziomu PC.
    Do dzis nie wiem, skad sie to cholerstwo bralo ale od tamtej pory, przy
    okazji kopiowania zdjec na twardy dysk, formatuje karte wylacznie we
    wskazany w poprzednim poscie sposob.