  • 1. Data: 2010-01-21 13:00:34
    Temat: Hugin - automatyczne wyznaczanie punktów
    Od: Bartess <b...@t...pl>

    Witam.
    Zainstalowałem Hugin'a ale za cholerę nie znajduje mi punktów
    wspólnych. Z kolei na YT widziałem tutorial, który analizuje foty i
    wyznacza punty wspólne. Czego mi brakuje, że nie znajduje mi tych
    punktów?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-01-21 13:25:26
    Temat: Re: Hugin - automatyczne wyznaczanie punktów
    Od: "maniooo (z domu)" <m...@g...com>

    Bartess pisze:
    > Czego mi brakuje, że nie znajduje mi tych
    > punktów?

    Ogólnie to:
    http://wiki.panotools.org/Hugin
    Czyli jednego z tych:
    autopano-sift, autopano-sift-C, panomatic or autopano
    Pomyśl też Enblendem.

    --
    pozdrawiam, Marian

    GIMP tutoriale: http://www.maniooo.pl
    Turystycznie: http://turysta.maniooo.pl

  • 3. Data: 2010-01-21 13:31:05
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jan., 14:00, Bartess <b...@t...pl> wrote:
> [...]
    > wspólnych. Z kolei na YT widziałem tutorial, który analizuje foty i
    > wyznacza punty wspólne. Czego mi brakuje, że nie znajduje mi tych

    mozesz powiedziec co chcesz zlozyc ?- to ma znaczenie.

  • 4. Data: 2010-01-21 14:35:02
    Od: Remigiusz Zukowski <r...@g...com>

    On 2010-01-21 14:00, Bartess wrote:
    > Witam.
    > Zainstalowałem Hugin'a ale za cholerę nie znajduje mi punktów
    > wspólnych.

    Przy instalacji skorzystaj z opcji custom i zaznacz wszystkie moduły,
    domyślna instalacja nie instaluje autopano-sift, autopano-sift-C jako że
    te korzystają z opatentowanych w USA algorytmów.

    pozdrawiam

    Remigiusz Żukowski

  • 5. Data: 2010-01-21 15:42:15
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze maniooo (z domu):

    > Ogólnie to:
    > http://wiki.panotools.org/Hugin
    > Czyli jednego z tych:
    > autopano-sift, autopano-sift-C, panomatic or autopano
    > Pomyśl też Enblendem.

    Polecam autopano. Przez długi czas walczyłem z robieniem panoram w wersji
    autopano-sift i wiecznie coś nie grało. Po zmianie na zwykłe autopano
    wszystko śmiga idealnie.

    Najlepiej ściągnąć najnowszego Hugina, wgrać mu do odpowiedniego katalogu
    autopano i wszystko robić z poziomu Hugina przez ten kreator na pierwszej
    zakładce.

  • 6. Data: 2010-01-21 16:25:46
    Od: Bartess <b...@t...pl>

    > Najlepiej ściągnąć najnowszego Hugina,

    Ściągnąłem
    > wgrać mu do odpowiedniego katalogu
    > autopano i wszystko robić z poziomu Hugina przez ten kreator na pierwszej
    > zakładce.

    A dokłedniej do którego katalogu? Czy po dograniu tego autopano pojawi
    się jakas nowa opcja na tej pierwszej zakładce?

    XX YY - obecnie chcę zlozyc panoramę poziomą tak koło 180* i inną
    360*.

    Remigiuszu - zainstalowałem wersję full i nic...

    A tak z ciekawości - Hugin potrafi zrobić takąpanoramę sferyczną jak
    są dostępne np na zumi lub mapach googla?

    Pozdrawiam i dziękujęza odpowiedzi.

  • 7. Data: 2010-01-21 16:39:52
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Jan., 17:25, Bartess <b...@t...pl> wrote:

> [...]
    >
    > A tak z ciekawości - Hugin potrafi zrobić takąpanoramę sferyczną jak
    > są dostępne np na zumi lub mapach googla?

    potrafi np takie , ale te skladalem akurat ptgui

    http://sites.google.com/site/panosaurus2/panorama-16

    robilem dla testow huginem na poczatku ale b szybko zrezygnowalem
    gdyz ....psocil.

    potrafil zlozyc bezblednie trudna panorame , a na innej pozornie
    latwiejszej sie wykladal.

    szczegolow nastaw w tej chwili nie pamietam
    zwroc uwage zeby krawedzie zdjec zachodzily na siebie co najmniej ok
    20 % i droga prob i bledow zmieniaj ogniskowa.
    ze zlozeniem plaskiej tez miewal klopoty.
    zainstalowalem wszystko jak leci w programie i to wystarczylo do
    skladania.

    zacznij od plaskiej . zrob dwa zdjecia obiektywem std i zloz . dopiero
    jesli zidentyfikuje punkty podnos stopien trudnosci. Dobieraj zdjecia
    o duzej liczbbie szczegolow - np plaskiej sciany nie zlozy , ale
    drzewa bezproblemowo.
    Moze trudnosci wynikaja z charakteru kadru ?

  • 8. Data: 2010-01-21 17:10:22
    Od: Łukasz Góralczyk <l...@g...com>

    On Thu, 21 Jan 2010 16:42:15 +0100, Mateusz Ludwin wrote:
    [ciach]
    > Polecam autopano. Przez długi czas walczyłem z robieniem panoram w
    > wersji autopano-sift i wiecznie coś nie grało. Po zmianie na zwykłe
    > autopano wszystko śmiga idealnie.

    Ja używam panomatic (http://aorlinsk2.free.fr/panomatic/) i też nie mam
    problemów. Wcześniej korzystałem z którejś z odmian autopano i punty były
    wyznaczane źle (większość skupiała się w jednym miejscu).

    --
    Łukasz.

  • 9. Data: 2010-01-21 18:47:21
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Bartess:

    > A dokłedniej do którego katalogu? Czy po dograniu tego autopano pojawi
    > się jakas nowa opcja na tej pierwszej zakładce?

    Ściągasz autopano.
    Rozpakowujesz gdziekolwiek.
    W programie w preferencjach wybierasz na zakładce Autopano odpowiednią
    wersję (Autopano by A. Jenny) i niżej wybierasz ścieżkę gdzie rozpakowałeś
    Autopano.
    Być może wystarczyło rozpakować Autopano do katalogu bin - nie pamiętam.

    Potem zakładce Assistant zaczynasz od Load images i program sam powyznacza
    punkty, połączy zdjęcia itd. Potem wchodzisz na zakładkę stitcher, ustawiasz
    parametry panoramy, dajesz preview i ewentualnie korygujesz punkty na
    zakładce Control points, na końcu Stitch now i dostajesz panoramę.

    > A tak z ciekawości - Hugin potrafi zrobić takąpanoramę sferyczną jak
    > są dostępne np na zumi lub mapach googla?

    Tak, bez problemu.

  • 10. Data: 2010-01-21 18:48:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Łukasz Góralczyk:

    > Ja używam panomatic (http://aorlinsk2.free.fr/panomatic/) i też nie mam
    > problemów. Wcześniej korzystałem z którejś z odmian autopano i punty były
    > wyznaczane źle (większość skupiała się w jednym miejscu).

    No właśnie Sift tak u mnie działała. Miałem całą masę błędów. Zwykła wersja
    działa idealnie. Oczywiście można popróbować.