  • 11. Data: 2013-10-31 07:09:09
    Temat: Re: Problem techniczno-społeczny
    Od: zgred <z...@n...com>

    W dniu 2013-10-30 22:24, k...@g...com pisze:

    > Nie eliminuje tlenu tylko wchodzi w reakcję chemiczną z płomieniem. W jego
    obecności nic się nie może zapalić. Wystarczają pojedyncze cząsteczki halonu żeby nie
    dało się nic zapalić. To jeden ze skuteczniejszych środków gaśniczych. Ze względu na
    niebezpieczeństwo dla ludzi i zwierząt stosowany jest niezwykle rzadko i tylko tam
    gdzie użycie tradycyjnych środków gaśniczych mogło by spowodować duże straty, skarbce
    w muzeach, pomieszczenia z cennymi książkami i obrazami, dziełami sztuk. Jeśli jest
    taka instalacja zamontowana to zawsze w dostępnych miejscach umieszczone są
    indywidualne aparaty ucieczkowe dla ludzi. Czyli albo małe butle z powietrzem albo
    małe generatory tlenu. Czasami na amerykańskich filmach jak jest pożar to z sufitu
    wyskakują takie aparaty ucieczkowe. Jak od halonu zgaśnie silnik to akumulatora nie
    wystarczy na przedmuchanie. Sprawdziłem to w praktyce. Jedno psiknięcie we wlot
    powietrza do filtra. Takie psiknięcie jak dezodorantem pod pachę. Silnik odpalił na
    drugim
    akumulatorze po wyjęciu filtra powietrza i przedmuchaniu cylindrów sprężonym
    powietrzem. Przez chwilę po założeniu filtra powietrza jak silnik pracował, na
    wolnych obrotach się krztusił i wypadały mu zapłony. Gdzieś po 30 sekundach filtr się
    przedmuchał i było dobrze. Masakra. W życiu nie przypuszczałem że takie będą skutki.
    Teraz raczej trudno takie ćwiczenie praktyczne przeprowadzić bo nie można kupić
    gaśnic halonowych. Kiedyś były dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Blaszana puszka
    jak do dezodorantu i trochę inny niż w dezodorancie ten dinks do naciskania. Podobny
    do tego w piankach do golenia.

    Tnx za obszerny wykład. Wiedzy nigdy dość.

    --
    Tnx. Zgred.

  • 12. Data: 2013-10-31 08:38:08
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-10-31 07:07, zgred pisze:
    > Chcę 1) Zmusić pasażerów do szybkiego opuszczenia pojazdu 2)
    > Doprowadzić do unieruchomienia pojazdu w sposób mniej niszczący, niż
    > np. przebijając oponę (owszem, to łatwe, na światłach albo na
    > przejściu, ale koła mogą np. byc antyprzebiciowe)

    O w mordę, niezła akcja się kroi :)
    Bardzo ciekawe co to za pasażerowie i co to za auto z oponami
    antyprzebicieniowymi.
    Jeżeli są takie opony, to i pewnie szyby kilkucentymetrowej grubości i
    wewnętrzny obieg powietrza z butlami tlenowymi :)

    > Wąchać - wąchałem. Ale nie odważyłbym się takiej wydmuszki nosić w
    > kieszeni :)

    Otóż to. Brak hermetyczności i cap dookoła zanim byś to użył.
    Ta ilość opróżniła by kościół pełen ludzi nie tylko pasażerów auta.

    > Liczyłem na oklejenie chłodnicy i uczynienie jej nieskuteczną.

    To zniszczyło by chłodnicę.
    Używam piany montażowej od czasu do czasu i jakoś tego nie widzę by tak
    na szybko nią zakleić. W wielu autach nawet gdy otworzysz maskę, to nie
    ma dostępu do chłodnicy, a od strony wlotu powietrza, są z przodu
    wentylatory. Więc wpuszczenie od przodu piany to totalna destrukcja bez
    oczekiwanego efektu.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 13. Data: 2013-10-31 09:27:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "zgred" <z...@n...com> napisał w wiadomości
    > Tak się zastanawiam, w kontekście protestów społecznych:
    >
    > Czy wydmuszka wypełniona kwasem masłowym lub siarkowodorowym rzucona z
    > bliska na dolną krawędź przedniej szyby zmusi pasażerów do
    > niezwłocznego opuszczenia pojazdu? (wiem, wloty można zamknąć...)
    >
    > Czy puszka pianki budowlanej opróżniona (np na przejściu dla pieszych)
    > w otwory wlotu powietrza doprowadzi w ciągu paru (2-3) minut do
    > unieruchomienia samochodu wskutek braku chłodzenia?
    >
    > Dotyczy samochodów luksusowych ~n*100kPLN
    >
    > Znacie może odpowiedź? Próbował ktoś w praktyce?

    Mam tylko nadzieję, że n> 0,7,bo moje tyle jest (było) warte mniej
    więcej ;-)
    Swoją drogą,rozumiem pęd do wiedzy i naukowe skrzywienie, ale
    anarchistyczne działania tego typu są mi obce a nawet wstrętne. Niszcząc
    czyjąś prywatną własność wystepujesz przeciwko podstawom cywilizacji,
    niszcząc własność publiczną przeciwko wszystkim zrzucajacym sę na nią w
    podatkach.
    No chyba że chcesz zatrzymać limuzynę Tuska i mu nakopać do rudego łba,
    ewentualnie przetestować czujność chłopaków z ABW (i ich znajomosć
    usenetu).
    Do tego mogę się dorzucić.

    --
    Yogi(n)

  • 14. Data: 2013-10-31 10:21:14
    Temat: Re: Problem techniczno-społeczny [OT]
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
    > Do tego mogę się dorzucić.

    I tak na marginesie - nie, żebym nie rozumiał Twoich motywacji ;-)
    http://www.sadistic.pl/malpy-nagradzane-nie-do-konca
    -po-rowno-vt241063.htm

    --
    Yogi(n)

  • 15. Data: 2013-10-31 10:29:46
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu czwartek, 31 października 2013 09:27:28 UTC+1 użytkownik Yogi(n) napisał:
    > No chyba że chcesz zatrzymać limuzynę Tuska

    Do tego nie potrzeba zadnych halonow, pianek, kwasu maslowego...
    Wystarczy byle atrapa kamery z duzym napisem "TVN"... sam sie zatrzyma i wysiadzie ;)

    WS

  • 16. Data: 2013-10-31 10:49:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 31.10.2013 07:07, zgred pisze:

> [...]
    > 2) Doprowadzić do unieruchomienia pojazdu w sposób mniej niszczący, niż
    > np. przebijając oponę (owszem, to łatwe, na światłach albo na przejściu,

    No to ja czekam teraz na nagłówki "Funkcjonariusze BOR zastrzelili
    szaleńca" ;->

  • 17. Data: 2013-10-31 11:09:42
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-10-30 20:30, zgred pisze:
    > Tak się zastanawiam, w kontekście protestów społecznych:
    >
    > Czy wydmuszka wypełniona kwasem masłowym lub siarkowodorowym rzucona z
    > bliska na dolną krawędź przedniej szyby zmusi pasażerów
    Lepszy będzie Cyklon B
    > otwory wlotu powietrza doprowadzi w ciągu paru (2-3) minut do
    > unieruchomienia samochodu wskutek braku chłodzenia?
    > Dotyczy samochodów luksusowych ~n*100kPLN
    A dlaczego chcesz od razu niszczyć?
    Nawet Ruscy mają akcję Stopcham i lepią naklejki, a nie trują gazem, ani
    nie zaklejają pianką.
    http://www.youtube.com/watch?v=g6QmJBC2ZaQ
    Jacek

  • 18. Data: 2013-10-31 12:27:09
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    wiadomości news:l4t938$19g$1@node1.news.atman.pl...

    > No to ja czekam teraz na nagłówki "Funkcjonariusze BOR zastrzelili
    > szaleńca" ;->

    Raczej przygłupa.
    Bo cały ten post wygląda na inicjowany przez takowego,
    albo chorobliwie złośliwego wobec ludzi.
    To takie pomysły jak tych gówniarzy co zrzucili z kładki
    dla pieszych na jezdnię kilkunastokilogramowej bryły lodu.
    Uderzyła w przednią szybę ciężarówki, kierowca zginął
    w wyniku wypadku. Kilka dni temu był dla nich wyjątkowo
    łagodny wyrok jak za śmierć człowieka.

    Dajcie spokój rozważaniom, jak komuś uszkodzić samochód
    i napsuć krwi albo i zdrowia.

  • 19. Data: 2013-10-31 12:45:50
    Od: Jacek Rudowski <ami@_usunto_wkurw.org>

    On 2013-10-31, michalek <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > łagodny wyrok jak za śmierć człowieka.
    >
    > Dajcie spokój rozważaniom, jak komuś uszkodzić samochód

    W koncu jakis rozsadny glos.

    A ja mam - owszem, zlosliwa - nadzieje, ze w ramach "akcji spolecznej"
    inicjatorowi ktos spusci przy pierwszej probie jego glupich pomyslow wpierdol
    taki, ze mu sie pod czaszka nieco lepiej ulozy i sie wezmie do jakiejs roboty,
    zamiast za niszczenie cudzego mienia.

    --
    Jacek "AMI" Rudowski

  • 20. Data: 2013-10-31 18:51:02
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2013-10-31 00:50, k...@g...com pisze:

    > Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
    uniemożliwiają je.

    tak

    > Halon jak przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk.

    nie.

    >Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu ,
    > to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie
    tym zmieszanym z halonem.

    nie

    "How safe is Halon?
    Halons are low-toxicity, chemically stable compounds that have been used
    for fire and explosion protection from early in the last century. Halon
    has proven to be an extremely effective fire suppressant. Halon is clean
    (i.e., leaves no residue) and is remarkably safe for human exposure.
    Halon is a highly effective agent for firefighting in closed passenger
    carrying areas. Due to its effectiveness and relatively low toxicity,
    the FAA continues to recommend or require Halon extinguishers for use on
    commercial aircraft.
    Extensive toxicity evaluations have been compiled by nationally
    recognized United States medical laboratories and institutions on Halon
    1301 and Halon 1211. These evaluations have shown that Halon 1301 is the
    safest extinguishing agent available, and that Halon 1211 is the second
    safest. Dual Halon concentrations of about 5% by volume in air are
    adequate to extinguish fires of most combustible materials."
    "Unlike CO2 Halon does not displace the air out of the area where it is
    dispensed. Even for the toughest fires, less than an 8% concentration of
    Halon by volume is required, leaving plenty of air to use in the
    evacuation process."

    U.S. Department of Transportation, Federal Aviation Administration, Hand
    Held Fire Extinguishers For Use in Aircraft AC 20-42C :
    "If Halon 1301 extinguishers are installed in a non-ventilated,
    passenger-occupied compartment, and the compartment cannot be vented,
    and the occupants cannot leave if the extinguishers are discharged, then
    the total Halon 1301 agent available from all the extinguishers should
    not be capable of producing a concentration greater than 5 percent by
    volume at 120?F (49) in the compartment. For compartments where egress
    is possible within one minute, the maximum design concentration can be
    10 percent by volume."

    Czyli halony uważane są za bezpieczne środki i są w dalszym ciągu
    zalecane do użycia w samolotach pasażerskich. Aby ugasić pożar
    większości materiałów potrzebne jest stężenie halonu 5%, w najcięższych
    przypadkach wystarczy 8%. W zamkniętych przedziałach z ludźmi, których
    nie da się ewakuować dopuszczalne stężenie wynosi 5%, jeżeli zaś da się
    ludzi ewakuować w ciągu minuty to dopuszczalne stężenie wynosi 10%.
    Czyli wcale nie mało..

    --
    Pozdr.
    Michał