eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaProblem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNCRe: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!peer01.am4!peer.am4.highwinds-media.com!peer04.fr7!futter-mich.highwinds-
    media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Problem powszechnego stosowania PWM przy wrzecionach CNC
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <og4qul$m30$1@node2.news.atman.pl>
    <5926ae11$0$15190$65785112@news.neostrada.pl>
    <og6goq$oan$1$gof@news.chmurka.net>
    <5926de1b$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <og9b5t$qtl$1$gof@news.chmurka.net>
    <59283e5f$0$15194$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogjqju$tnu$1$gof@news.chmurka.net>
    <592d8f66$0$5159$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogm3jf$qg5$1$gof@news.chmurka.net>
    <592ed57c$0$5158$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogohnj$p02$1$gof@news.chmurka.net>
    <592fe1f8$0$5140$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogot40$t26$2$gof@news.chmurka.net>
    <59301758$0$15193$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogp76k$mg$3$gof@news.chmurka.net>
    <593029f6$0$5161$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogrdr7$sid$1$gof@news.chmurka.net>
    <59316abd$0$643$65785112@news.neostrada.pl>
    <oh3676$s09$1$gof@news.chmurka.net>
    <59355f83$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <oh6eqb$3id$1$gof@news.chmurka.net>
    From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc.pl.>
    Date: Tue, 6 Jun 2017 17:40:47 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.1.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <oh6eqb$3id$1$gof@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 70
    Message-ID: <5936ccff$0$15206$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.22.252.144
    X-Trace: 1496763647 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 15206 83.22.252.144:16553
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Body-CRC: 2299495835
    X-Received-Bytes: 5066
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:718842
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 06.06.2017 o 16:39, Adam Wysocki pisze:
    > Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl> wrote:
    >
    >>>> W sumie może tam być krasnoludek albo H.Potter. Ważne, że działa jak należy.
    >>>
    >>> No nie... to wazne, co on dokladnie mierzy.
    >>
    >> Z datasheetu to nie wynika, niestety.
    >
    > Hmm, zakladasz ze on robi pod spodem jakas magie (np. z backemf), ktorej
    > nie ma w datasheecie?
    >
    >>> Co do samego backEMF, ogladalem przebieg i przy 500Hz i przy 20kHz i w tym
    >>> pierwszym przypadku ewidentnie widac predkosc silnika (backEMF pojawia sie
    >>> tym wczesniej po odpuszczeniu impulsu i jest tym wieksze, im szybciej
    >>> silnik sie kreci), ale przy 20kHz nie ma zadnej zmiany - za szybko sie to
    >>> dzieje. Mam film, moge zgrac jak to kogos interesuje i wrzucic.
    >>
    >> Dla silnika modelarskiej wiertarki widać znakomicie przy 20kHz.
    >
    > Moze ma wiecej sekcji drutu (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) w
    > rotorze?
    >
    >> Jaką masz diodę zapewniającą przepływ prądu? Daj Schottky'ego.
    >
    > UG18DCT na malym radiatorze, tranzystor IRFZ44N tez na radiatorze. Do tego
    > rezystancja pomiarowa 0R1 20W zlozona z czterech rezystorow 0R1 5W.
    >
    > http://www.chmurka.net/r/drill_a_1.png
    >
    >>> Ale da sie chyba przy okreslonym obciazeniu tak dobrac napiecie (i prad za
    >>> nim podazy), zeby utrzymac zalozone obroty? I niech sie to dzieje tak
    >>> dlugo, jak prad nie przekroczy ustalonego maksymalnego - wtedy wchodzimy w
    >>> przeciazenie.
    >>
    >> Tylko co by to miało dać?
    >
    > Niskie i stabilne obroty. Ustawiam obroty X i chce, zeby po docisnieciu do
    > materialu te obroty nadal wynosily X - jak docisne mocniej, to przekazane
    > bedzie wiecej mocy (i proporcjonalnie wiecej mocy bedzie podane na
    > silnik), jak puszcze zupelnie, to silnik ma nie odleciec w kosmos tylko
    > zachowac te obroty X.
    >
    >> Patrząc od strony mechanicznej, moc odbierana z wałka silnika:
    >> Moc to praca w jednostce czasu, praca to iloczyn siły i drogi na której
    >> ta siła działa, droga to iloczyn 2*pi*promień*obroty na sekundę. Więc
    >> moc to iloczyn 2*pi*obroty na sekundę*promień*siła. Ale dwa ostatnie
    >> czynniki to moment. Zakładając, że moment jest stały, co jest z grubsza
    >> prawdą, moc jest proporcjonalna do obrotów. Przy 1% obrotów znamionowych
    >> dysponujesz 1% mocy znamionowej.
    >
    > A czy zwiekszajac prad (zeby utrzymac stale obroty) nie zwiekszymy tez
    > momentu?

    Zwiększymy. Przy okazji prawdopodobnie ugotujemy silnik.

    >> Patrząc od strony elektrycznej: moc dostarczana do silnika to iloczyn
    >> prądu i napięcia, napięcie to suma EMF oraz iloczynu prądu i
    >> rezystancji. EMF jest proporcjonalne do obrotów, dla 1% obrotów
    >> znamionowych jest równa 1% znamionowego napięcia zasilania (z grubsza),
    >> tak więc wówczas prawie cały prąd idzie na grzanie uzwojeń. I tu jest
    >> problem, nie możesz tego prądu istotnie zwiększyć, bo Ci się silnik ugotuje.
    >
    > Hmm, czyli tylko EMF * I jest zamieniane na moc, ktora idzie na silnik,
    > a Uzas * I to moc idaca na grzanie uzwojen?

    Dokładniej (U-EMF)*I. Jeśli EMF wynosi, powiedzmy, 150mV, to w
    przybliżeniu cała moc idzie na grzanie silnika.

    P.P.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: