    From: John Smith <d...@b...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Problem (chyba) ze ścieżka rf do anteny
    Date: Sat, 02 Nov 2013 16:11:29 +0100

    On 02-11-2013 15:31, Marek wrote:

    > Nie ma przerwy.
    > Ten pad to nie pad scalaka ale modułu smd jak na tym obrazku (antena rf
    > out to pierwszy pad z lewej-dół):
    >
    > http://jeelabs.net/attachments/download/60/RFM12B_me
    dium.jpg

> [...]
    > Zresztą większość używających te moduły wykorzystuje właśnie z
    > powodzeniem kabelek zamiat anteny PCB. W moim testowym układzie kabelek
    > "antenowy" od razu przylutowałem do pada modułu, w układzie z docelowym
    > PCB jest owa ścieżka "oblana masą". Na razie zrobię test odlutowując (a
    > raczej wydmuchując lut z) pada madułu od pada PCB i przylutuje kabelek
    > od razu do modułu, obawiam się jedynie, że przerwa powietrzna między
    > padem modułu a padem na pcb i tak zrobi kondensator, który będzie nadal
    > niekorzystnie wpływał na dopasowanie. Jak ja nie lubię rf...

    Trzeba było od razu pisać, że to chińskie dziadowstwo, to nawet bym nie
    odpowiadał.
    Miałem trochę "z tym czymś" do czynienia, chinole testują swoją
    produkcję tylko przy pierwszej dostawie, później już nie. Liczba
    braków sięga kilku-kilkudziesięciu procent, czyli montują, ale później
    nie sprawdzają czy i jak to działa.
    Zrezygnowałem, koszt robocizny w Polsce ciągle jest wyższy niż
    w Chinach.
    Kupuję droższe firmowe elementy, które w ostatecznym rozrachunku są
    tańsze od "chińczyka". Pies by oszczał te ich produkty.
    K.
    P.S. Jak chcesz się dalej bawić, to kup jeszcze kilka modułów i wybierz
    najlepsze, co oczywiście wygeneruje kolejny popyt, i tu leży sukces
    gospodarczy Chin, nie sposób się oderwać od _taniej_ tandety.