  • Data: 2009-10-03 23:20:26
    Temat: Re: Prezentacja - Magot
    Od: "Stefan Nawrocki" <o...@3...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:201lp6-48c.ln1@ziutka.router...

    > Producent z pewnością się rozliczył, ale też prawie na pewno nie dał Ci
    > prawa do upubliczniania tego utworu. Jak kupujesz płytę CD to sądzisz że
    > wolno Ci rozpowszechniać znajdującą się tam muzykę i
    > grafikę/zdjęcia/teksty z okładki bo za płytę zapłaciłeś? Lepiej to
    > szybko ze strony www zdejmij.

    A czym wg Ciebie różni się ta sytuacja od wykorzystania kroju, który
    dołączony jest do systemu. Czy wg Ciebie na kroje, które są w prezentacji
    też trzeba mieć zgodę? A jeśli zrobisz pdf-a i wykorzystasz kroje dołączone
    do systemu, to też musisz mieć zgodę na publikację takiego pdf-a?
    A ikony? Też jest autor ikon. Ikony są dołączone do systemu. Pisząc
    program - korzystasz z tych ikon. A dźwięki dołączone do systemu? Pisząc
    aplikację też korzystasz z tych dźwięków.
    Ja rozumiem to tak, że nie mogę odsprzedawać ani krojów, ani ikon, ani
    każdego innego elementu systemu, natomiast mogę korzystać z elementów
    dołączonych do systemu, bo zapłaciłem za system, żeby móc za pomocą narzędzi
    i zasobów w nim dostępnych tworzyć nowe "dzieła".
    Ja też sprzedaję duży pakiet graficzny. Do tego pakietu dołączam przykładowe
    zdjęcia i grafiki. Nie wyobrażam sobie sytuacji polegającej na tym, że do
    pakietu dołączyłbym prace innych autorów i jednocześnie nie dałbym
    możliwości kupującemu na tworzenie nowych "dzieł" z wykorzystaniem tych
    zasobów.
    Może się mylę. Ciekaw jestem Twojego zdania na ten temat.
    Wg mnie Twoje porównanie z płyta CD nie jest dobre, bo inny jest cel
    kupowania płyty, a inny kupowanie systemu (programu). Płytę kupujesz do
    słuchania, a system (jak każdy inny program) do pracy i korzystania z
    aplikacji w nim zawartych. Jeśli w systemie jest Movie Maker służący do
    tworzenia klipów i w przykładach do tego programu są sample - to wg mnie są
    one do "używania". Jakbyś kupił program muzyczny i razem z nim byłyby
    sample, to sądzisz, że nie mógłbyś z nich korzystać? To tak, jakbyś nie mógł
    swobodnie korzystać np. z clipartów dołączonych do Corela.

    Pozdrawiam
    Stefan Nawrocki