eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość po śladach hamowaniaRe: Prędkość po śladach hamowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.erje.net!us.feeder.erje.net!news.glo
    rb.com!npeer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwin
    ds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!u
    nt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.PO
    STED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <524adb89$0$2222$65785112@news.neostrada.pl>
    <l33jpb$ksc$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <l33jpb$ksc$1@news.task.gda.pl>
    Subject: Re: Prędkość po śladach hamowania
    Date: Wed, 9 Oct 2013 15:58:17 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3555.308
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3555.308
    Lines: 35
    Message-ID: <525560fc$0$2194$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.182.133
    X-Trace: 1381327101 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2194 83.26.182.133:56917
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2362
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2506722
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Jan45" napisał w wiadomości
    >Jak wynika z dyskusji, nie da się tego określić
    >zbyt dokładnie. Kiedy jednak komuś bardzo zależy

    Jest w tym jeden niuans - zaleznosc drogi od predkosci jest
    kwadratowa. Czyli szybko rosnie wraz z predkoscia.
    Innymi slowy i w odwrotna strone - predkosc mniej zalezy od drogi i
    innych wspolczynnikow.
    tzn - np dwukrotna zmiana wspolczynnika tarcia to tylko 41% zmiana
    predkosci.

    >na takiej wiedzy, może sięgnąć po coś, co praktykują
    >wszyscy badacze katastrof. Mianowicie po eksperyment.
    >Trzeba samemu założyć opony przeznaczone na stratę

    Nie przeznaczone na straty, tylko dokladnie taka sama jak uzywana.

    Jeszcze pytanie w jakim celu to obliczenie, najczesciej zgrubne
    wystarcza.

    >i kilka razy zahamować w tamtym miejscu, jadąc
    >z różnymi prędkościami. No i zmierzyć ślady.
    >To da odpowiedź pod warunkiem, że samochód będzie
    >taki sam lub podobny, co do masy zwłaszcza.

    I opad, i temperatura, i rosa ...

    >Już łatwiej jest określić prędkość samochodu
    >poprzez analizę skutków zderzenia z przeszkodą.

    Tylko potem jednemu dzieciak wyskoczy na maske i wyliczy sie 80km/h,
    a w drugiemu wyczlapie staruszka i kierowca zdazy wyhamowac do 60..

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: