eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 24

  • 1. Data: 2018-11-02 07:58:15
    Temat: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: j...@g...com

    https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/
    news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydan
    iu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

    Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej od
    wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że
    spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów
    z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
    poziomym odcinku ok 210 km/h.


  • 2. Data: 2018-11-02 08:14:37
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, November 2, 2018 at 7:58:17 AM UTC+1, j...@g...com wrote:
    > https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy/
    news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wydan
    iu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1
    >
    > Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli z 300 więcej
    od wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o mocy ok 140 KM, tylko że
    spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h. Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów
    z identycznym oporem powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
    poziomym odcinku ok 210 km/h.

    Moze powodem jest brak skrzyni biegow? Czyli zaprojektowali tak, zeby w sensownym
    zakresie predkosci wykorzystac moc silnika i powyzej 150 wychodza zbyt wysokie
    obroty? Gdyby max maila przy ~200 to 95% procent czasu (miasto, do ktorego jest toto
    raczej przrznaczone) jezdzilby na b. malym obciazeniu silnika


  • 3. Data: 2018-11-02 08:47:17
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: p...@g...com

    to jest auto miejskie, 250km zasiegu jak nie dotykasz klimy czy ogrzewania wyklucza
    jakies dluzsze podroze, Szczecin <-> Swinoujscie niby ujdzie ale jak spadnie deszcz i
    bedziesz musial wlaczyc klime i wycieraczki to juz mozesz polec, gowniana bateryjka
    nie pociagnie za dlugo 140 km/h na autostradzie a w Niemczech to jest srodkowy pas na
    3-pasmowce, nawet Tesle jezdza ekonomicznie 130-140 km/h a tam jest duzo wiecej mocy
    do dyspozycji, to jest kaleczne rozwiazanie wiec Musk moze spac spokojnie, Niemcy
    nadal sa w czarnej dupie :-)


  • 4. Data: 2018-11-02 09:23:02
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:e874476d-87e4-41fa-b612-9dcf03a2e1a2@go
    oglegroups.com...

    >https://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/testy
    /news-volkswagen-e-golf-przyszlosc-w-klasycznym-wyda
    niu,nId,2637934?parametr=zobacz_takze#comments4-1

    >Artykuł o elektrycznym Golfie o mocy 136 KM. Masa auta 1600 kg (czyli
    >z 300 więcej od wersji spalinowej). Vmax = 150 km/h. A taki Golf o
    >mocy ok 140 KM, tylko że spalinowy, miałby w papierach ok 210 km/h.
    >Skąd taka różnica w Vmax dla samochodów z identycznym oporem
    >powietrza? Przecież załadowany spalinowy Golf tez pojedzie na
    >poziomym odcinku ok 210 km/h.

    Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest
    nieprawdziwy.

    Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)


    Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
    I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

    J.


  • 5. Data: 2018-11-02 09:43:45
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: j...@g...com

    W dniu piątek, 2 listopada 2018 09:23:48 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Moze celowo ograniczaja, zeby klient nie narzekal ze zasieg jest
    > nieprawdziwy.
    >
    > Bateria 35kWh starczylaby na 20 minut jazdy ... czyli jakies 70km :-)
    >
    >
    > Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
    > I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
    >
    > J.

    Fakt. Chyba rzeczywiście idzie tyko o zasięg. Jakby nie liczyć: przy 200 km/h
    potrzebna moc to pi razy oko 100 kW czyli 20 minut jazdy, a przy 150 km/h to będzie z
    40-45 kW, co daje ok 45 minut, więc teoretycznie 100 km się przejedzie.


  • 6. Data: 2018-11-02 09:47:59
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: p...@g...com

    --Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.

    i tak prawdopodobnie jest

    --I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)

    vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy ? czy ten Musk
    jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?


  • 7. Data: 2018-11-02 10:13:38
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik przemek napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:6ec2224b-3dc2-48ff-b590-41b0f8c6f4e4@go
    oglegroups.com...
    >--Ewentualnie ... bateria nie wydala z taka mocą trwale.
    >i tak prawdopodobnie jest

    >--I nawet przyspieszyc do 200 sie da, bo to za dlugo trwa :-)
    >vmax 150 km/h czyli sie nie da a czasami moze sie przydac i co wtedy
    >?

    Np wtedy nie pojedzie szybciej. spalinowy tez pewnej predkosci nie
    przeskoczy.

    >czy ten Musk jest taki dobry czy Niemcy taki kiepscy ?

    Musk ma z 10 lat doswiadczenia wiecej, ale czy ta tesla szybka jest ?
    W USA szybko nie wolno, w Norwegii szybko nie wolno ...

    J.


  • 8. Data: 2018-11-02 10:51:00
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje zazwyczaj
    napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są wybrane i danym
    napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić napędem. Jak by
    zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale za to napęd był by
    obciążony większym momentem przy wolniejszej jeździe, a to może oznaczać
    większe straty. Gdyby zaprojektowano napęd z wyższą granicą prędkości
    obrotowej - patrz poprzednie zdanie, ten sam problem. Bateria o wyższym
    napięciu z kolei pewnie jest droższa, a przy tych samych gabarytach
    miała by mniejszą pojemność, więc też nie rozwiązuje problemu.
    Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

    Miłego.
    Irek.N.


  • 9. Data: 2018-11-02 11:15:29
    Temat: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do spalinowych?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
    >Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
    >zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są
    >wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić
    >napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale
    >za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej
    >jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano
    >napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie,
    >ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest
    >droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność,
    >więc też nie rozwiązuje problemu.

    Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
    Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie
    wyrabiaja :-)

    W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w
    gniazdku 110V
    (ale 220 tez maja czesto).
    No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
    zeby pod maska nie bylo 1000V ...

    >Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.

    I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.

    Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej
    wyglada.
    Ale juz od nich odeszli ...

    J.


  • 10. Data: 2018-11-02 14:06:07
    Temat: Re
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    > Ale juz od nich odeszli ...
    to jakie teraz tam daja? lepsze czy tylko tansze?


strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: