-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt
-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <e...@g...com>
<5bdc0993$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<6...@g...com>
<5bdc156f$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
In-Reply-To: <prh6m4$jts$1@node2.news.atman.pl>
Subject: Re: Prędkość maksymalna samochodów elektrycznych - skad różnica ws do
spalinowych?
Date: Fri, 2 Nov 2018 11:15:29 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 33
Message-ID: <5bdc23ee$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.158.133
X-Trace: 1541153774 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 508 83.26.158.133:59301
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642822
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Irek.N." napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:prh6m4$jts$...@n...news.atman.pl...
>Napędy elektryczne mają granicę prędkości obrotowej (decyduje
>zazwyczaj napięcie zasilania). Może przy przełożeniach jakie są
>wybrane i danym napięciu z baterii nie da się szybciej pokręcić
>napędem. Jak by zmniejszono przełożenie, to dało by się szybciej, ale
>za to napęd był by obciążony większym momentem przy wolniejszej
>jeździe, a to może oznaczać większe straty. Gdyby zaprojektowano
>napęd z wyższą granicą prędkości obrotowej - patrz poprzednie zdanie,
>ten sam problem. Bateria o wyższym napięciu z kolei pewnie jest
>droższa, a przy tych samych gabarytach miała by mniejszą pojemność,
>więc też nie rozwiązuje problemu.
Energii ma tyle samo, a druty ciensze - czyli same zalety.
Tylko falownik trzeba na wyzsze napiecie ... i tranzystory nie
wyrabiaja :-)
W USA moze dochodzic sprawa przetwornicy do ładowania, skoro w
gniazdku 110V
(ale 220 tez maja czesto).
No i kwestia bezpieczenstwa ogolnego - jak bedzie wypadek, to lepiej,
zeby pod maska nie bylo 1000V ...
>Trzeba zrobić kompromis i wybrano właśnie tak jak piszecie.
I byc moze masz racje, ze tu lezy powod.
Jeszcze Tesla miala silniki indukcyjne - tam to jeszcze inaczej
wyglada.
Ale juz od nich odeszli ...
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.11.18 14:06 abn140
- 02.11.18 15:59 Irek.N.
- 02.11.18 18:42 ToMasz
- 02.11.18 22:41 Irek.N.
- 03.11.18 00:50 Tomasz Pyra
- 03.11.18 01:41 Zenek Kapelinder
- 03.11.18 07:23 Shrek
- 03.11.18 10:09 Tomasz Pyra
- 03.11.18 11:01 Shrek
- 03.11.18 11:29 J.F.
- 03.11.18 12:13 Irek.N.
- 03.11.18 18:52 Zenek Kapelinder
- 04.11.18 15:53 p...@g...com
- 04.11.18 16:59 J.F.
- 05.11.18 19:37 Czarek
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-27 OT musk
- 2025-01-27 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-01-27 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-27 Kto ma PRAWNĄ rację? poseł KO mec. R. Giertych v. mec. B. Lewandowski
- 2025-01-27 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-27 Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- 2025-01-27 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-27 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-01-27 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-27 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-01-27 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-27 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-27 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=