-
Data: 2024-02-08 05:15:37
Temat: Re: Prawo do naprawy
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2024-02-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Tue, 6 Feb 2024 17:37:50 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
>> Pan J.F napisał:
>>>> Biorąc pod uwagę, ile zwykle chcą za to przedłużenie, biznes o wiele
>>>> lepszy niż przy oszczędzaniu na jakości wyrobu.
>>>
>>> No dokładnie, tylko ... kto oferuje tę gwarancję ?
>>> Bo może być tak, ze ubezpieczyciel dogadał się ze sklepem,
>>> albo ktos w sklepie sam, i producent nic o tym nie wie.
>>
>> Ubezpieczyciele powinni się bić o taką fuchę. Stawka kilkaset złotych,
>> średni koszt naprawy podobnie. To tak, jakby założyć, ze wszystko się
>> zaraz popsuje. A przecież tak nie jest.
>
> No chyba, ze producent wpadnie pomysł, ze może, a nawet powinno się
> popsuć :-)
Nie sądzę, aby którykolwiek z wielkich tak robił. Co się robi, to
zakłada się pewną trwałość. Pralki czy większe lodówki to większy
wydatek, ale drobniejszy sprzęt agd to jakieś 5-6 lat. Mając to na
względzie tnie się koszty produkcji. Konkurencja robi tak samo. Tu ławiej
to robić, bo wydatek akceptowalny i sama chęć wymiany na coś nowego, po
tych 3-5 latach może wystarczyć.
A jak jest coś droższe, to są większe oczekwiania i jakby się miało coś
poważniej popsuć w ciągu jakiś 3ch lat i byłoby to też dość częste, a
jeszcze dla różnych modeli, to jednak mocno uderzy w wizerunek firmy.
>> Nie robi tego. Jak kupowałem lodówkę, to ona już stała gotowa do
>> transportu, o a dodatkową gwarancje upomnieli się dopiero przy kasie.
>
> A teraz modne jakies magazyny logistyczne, w sklepie jest tylko
> wystawa i kasa, towar przyjedzie z magazynu ... i tu juz mozna wybrać
> własciwą skrzynię/paletę :-)
Takie coś byłoby łatwe do zdemaskowania i miałbyś katastrofę
wizerunkową.
Co do tych ubezpieczeń to uważam, że to czyste żerowanie na naturalnej
tendencji do "spokoju ducha". Te ubezpieczenia nie są indywidualne, więc
działają jak np. NNW, na zasadzie usrednionego ryzyka na puli towarów,
gdzie ryzyko usterki jest podobne. Pod tym względem, trudno się na nich
opierać MZ jako dokładające się do kryterium wyboru. Choc owszem, jesli
wszystkie pralki w sklepie maja, a jakaś nie, to może trochę zastanawić :)
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.24 05:30 Marcin Debowski
- 08.02.24 16:54 J.F
- 10.02.24 16:25 alojzy nieborak
- 10.02.24 16:36 alojzy nieborak
- 12.02.24 05:35 Marcin Debowski
- 12.02.24 15:57 PeJot
- 13.02.24 07:36 Marek
- 13.02.24 16:24 PeJot
- 13.02.24 17:54 J.F
- 14.02.24 00:28 Marcin Debowski
- 14.02.24 11:12 Marek
- 14.02.24 16:27 PeJot
- 15.02.24 00:19 Marcin Debowski
- 15.02.24 16:27 PeJot
- 15.02.24 21:00 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=