-
Data: 2024-02-12 05:35:12
Temat: Re: Prawo do naprawy
Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 2024-02-08, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Thu, 08 Feb 2024 04:15:37 GMT, Marcin Debowski wrote:
>> On 2024-02-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
>>> On Tue, 6 Feb 2024 17:37:50 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
>>>> Pan J.F napisał:
>>>>>> Biorąc pod uwagę, ile zwykle chcą za to przedłużenie, biznes o wiele
>>>>>> lepszy niż przy oszczędzaniu na jakości wyrobu.
>>>>>
>>>>> No dokładnie, tylko ... kto oferuje tę gwarancję ?
>>>>> Bo może być tak, ze ubezpieczyciel dogadał się ze sklepem,
>>>>> albo ktos w sklepie sam, i producent nic o tym nie wie.
>>>>
>>>> Ubezpieczyciele powinni się bić o taką fuchę. Stawka kilkaset złotych,
>>>> średni koszt naprawy podobnie. To tak, jakby założyć, ze wszystko się
>>>> zaraz popsuje. A przecież tak nie jest.
>>>
>>> No chyba, ze producent wpadnie pomysł, ze może, a nawet powinno się
>>> popsuć :-)
>>
>> Nie sądzę, aby którykolwiek z wielkich tak robił. Co się robi, to
>> zakłada się pewną trwałość. Pralki czy większe lodówki to większy
>> wydatek, ale drobniejszy sprzęt agd to jakieś 5-6 lat. Mając to na
>> względzie tnie się koszty produkcji. Konkurencja robi tak samo.
>
> Pralki i lodówki to drobny wydatek szczególnie w $ licząc.
> No chyba, ze ktos jakis wypasiony model kupuje.
1-2k? Nie tak mało. A człowiek się przyzwyczaił, że pralki i lodówki
pracują latami. Nawet za 1k zł przy problemach po 2-3 latach to wygląda
źle. Mam taką gównianą suszarkę elektroluksa, która mi pada raz do roku.
Już 2x padła, i choć jest na gwarancji to wszystko z wymianą części,
oczekiwaniem jest tak upierdliwe, że jak się popsuje po raz kolejny to
ją wyp.xxxlę i na 100% nigdy więcej żadnego elektroluksa nie kupię.
> A to i tak znacznie taniej niz cisnieniowy ekspres do kawy :-)
No ale nie chcesz, żeby się coś kaszaniło po 2ch latach z czymś za co
zapłaciło się 3-5k. Nawet jeśli tutaj mamy chyba takie ciekawe zjawisko,
że pralka powinna służyć dłużej niż ekspres. W sumie ekspres (jako
kombajn z mieleniem etc.) nie jest tak u nas mentalnie zakorzeniony jak
pralki czy lodówki. To rzecz względnie nowa, stąd oczekiwanie większej
trwałości ma związek głownie z ceną, nie zaś z przeszłym doświadczeniem.
> A trwałosc ... sam wiesz - jak zrobisz trwałe, to z czego będziesz żył
> za 10 lat? :-)
Zmienił się model marketingowy. Kiedyś w końcu wszystko było bardziej
trwałe a firmy nie bankrutowały. Teraz oferują więcej funkcji kosztem
jakości. Ale przyzwyczajenie, że ma być trwałe, nadal jest. Ich problem
co w tym zrobić :) Przekonać do zakupu bo więcej funkcji, bo ciekawszy
wygląd?
> Tak że sprzęt musi być na tyle nietrwały, zeby klient przyszedł po
> drugi i następne, ale na tyle trwały, aby przyszedł z powrotem do
> ciebie, a nie do konkurencji.
No właśnie tak.
>> Tu ławiej
>> to robić, bo wydatek akceptowalny i sama chęć wymiany na coś nowego, po
>> tych 3-5 latach może wystarczyć.
>>
>> A jak jest coś droższe, to są większe oczekwiania i jakby się miało coś
>
> A niekoniecznie - np sporo samochodow jest sprzedawanych po 3 latach
> jeżdzenia. Zastaw się a postaw się? Czy inne wyrachowanie?
Nie wiem. Chyba niektórzy muszą mieć nowe nawet jeśli na tym bezspornie
stracą. Bo trochę wątpie, że wielkość tej straty jest dla nich zupełnie
obojętna finansowo. No ale akurat dużego agd ten dylemat nie dotyczy. Tu
chyba większość silnie preferuje nowe.
>> Takie coś byłoby łatwe do zdemaskowania i miałbyś katastrofę
>> wizerunkową.
>
> Niekoniecznie.
> Bedzie wszystko w system wpisane, komputer wskaże, którą z magazynu
> załadować, i tylko paru programistów będzie wiedziało, ze tak jest.
> Albo nawet nie, bo będą dwa artykuły w systemie - pralka, i ta sama
> pralka z wydłużoną gwarancją. Niby ta sama pralka.
Nie wyobrażam sobie jak takie coś mogłoby się utrzymać w tajemnicy. To
jest dużo łatwiejsze do zdemaskowania niż taki diesel gate.
>> Te ubezpieczenia nie są indywidualne, więc
>> działają jak np. NNW, na zasadzie usrednionego ryzyka na puli towarów,
>> gdzie ryzyko usterki jest podobne.
>
> Tak jest, ale jednak jest jakies ryzyko.
> Na którym łatwo popłynąc, jak się okaże, ze producent bubla wypuścił,
> i to w milionie egzemplarzy.
Dlatego pewnie ubezpiecza się głownie rzeczy od uznanych producentów.
>> Pod tym względem, trudno się na nich
>> opierać MZ jako dokładające się do kryterium wyboru. Choc owszem, jesli
>> wszystkie pralki w sklepie maja, a jakaś nie, to może trochę zastanawić :)
>
> To raczej tak, ze klient wybiera co mu się podoba, a potem sprzedawca
> namawia na dodatek.
Na takim amazonie masz po prostu w monecie finalizowania zakupu opcję
rozszerzonej gwarancji.
> Choc ... nie chwaliła się jakas siec (MM?) ubezpieczeniem od
> stłuczenia ekranu w smartfonie ?
Coś gdzieś było. Ale to trochę MZ inny typ ubezpieczenia.
--
Marcin
Następne wpisy z tego wątku
- 12.02.24 15:57 PeJot
- 13.02.24 07:36 Marek
- 13.02.24 16:24 PeJot
- 13.02.24 17:54 J.F
- 14.02.24 00:28 Marcin Debowski
- 14.02.24 11:12 Marek
- 14.02.24 16:27 PeJot
- 15.02.24 00:19 Marcin Debowski
- 15.02.24 16:27 PeJot
- 15.02.24 21:00 ptoki (ptoki)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-11-30 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=