  • 31. Data: 2012-12-14 18:00:46
    Temat: Re: Prawdy i mity lustrzanek
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-14 17:22, Janko Muzykant pisze:
    > W dniu 2012-12-14 08:53, Dawid pisze:
    lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu do palca

    Tu piszesz o drodze z mózgu do palca, a nie o czasie reakcji.
    Jeżeli z mózgu do palca to u Ciebie coś koło 200ms, to cieniutko.
    Wygląda na to, że słoń to twój krewny :-)

  • 32. Data: 2012-12-14 18:50:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Dec 2012, Michal Tyrala wrote:

    > No to już, idz machnij fotke z autem w kadrze i rozmazanym tlem. Dla
    > uproszczenia wpakuj go sobie w srodek kadru i zobacz gdzie wyszlo.

    Chyba wpadłeś we własne sidła.
    W tej wersji aparat nadążą za ruchomym obiektem, wyjdzie tam
    gdzie mam wyjść, z dokładnością zależną wyłącznie od umiejętności
    prowadzenia za celem.
    Prowadzący za "rozmazanym tłem" celuje w obraz samochodu,
    a ten tkwi mu w zamierzynym miejscu kadru podczas całego
    panoramowania :)

    Problem z lagiem pojawi się dopiero, jak onże samochód ma być
    pstryknięty w określonym miejscu ale nie kadru lecz tła (np. tak
    aby był "w połowie domu naprzeciwko") a focący patrzy wyłącznie
    w EVF.
    Będzie w środku kadru ale na końcu domu :)

    FYI: mam taki zabytek jak KM A200 :)
    Dodam, że oczywiste stwierdzenie iż człowiek ma dwoje oczu
    (z czego tylko jedno zajęte przez wizjer) nie spotkało się
    z dobrym przyjęciem na grupie, nie wiem czemu ;)
    Faktem jest, że "patrzeć dobrze" łatwo tylko na jedno,
    podwójny obraz nie jest szczególnie łatwy do oglądania.

    pzdr, Gotfryd

  • 33. Data: 2012-12-14 18:58:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Dec 2012, Michal Tyrala wrote:

    > Nie tu jest problem z EVF. Polecalem w tym watku pewien eksperyment, sprobuj.

    Podważyłem, dlatego że kiedyś próbowałem :D
    Panoramowanie za nisko lecącym gołębiem działa "dostatecznie",
    tak długo jak długo da się utrzymać zmienny kąt w kadrze
    a patrzący w EVF nie patrzy "obok" drugim okiem, po prostu nie
    może być różnicy między EVF a matówką.
    Kot Schroedingera - dopóki nie odejmiesz oka od wizera (albo
    nie otworzysz drugiego), i tak nie wiesz gdzie naprawdę jest
    samolod, samochód czy ptak. A obraz jest ten sam i jest "dobry"
    w rozumieniu miejsca w kadrze podczas całego panoramowania :D

    Problemem jest miejsce "trafienia" (miejsce w tle).
    No i oczywiscie stan przedmiotu, jeśli jest zmienny (np. próba
    złapania ptaka kiedy ma skrzydła "do oporu w dół").

    pzdr, Gotfryd

  • 34. Data: 2012-12-14 20:16:59
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2012-12-13 21:08, Michal Tyrala pisze:

    > No to już, idz machnij fotke z autem w kadrze i rozmazanym tlem. Dla
    > uproszczenia wpakuj go sobie w srodek kadru i zobacz gdzie wyszlo.

    Zrobiłem dziś test taki jak powiedziałeś. Szczerze mówiąc wychodzi
    normalnie. Jeśli jadące auto jest w środku kadru to na zdjęciu jest w
    dokładnie tym samym miejscu. Testy robiłem pod koniec dnia, było lekko
    szarawo już. Próbowałem też porównać to co widzę okiem i przez EVF.
    Trochę to trudne i wnioski mogą nie być godne zaufania ale tu też nie
    widziałem jakiegokolwiek przesunięcia w czasie.

  • 35. Data: 2012-12-14 21:23:49
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-14 18:00, Dawid pisze:
    > Tu piszesz o drodze z mózgu do palca, a nie o czasie reakcji.

    Masz jakiś inny internet? Bo w moim widzę dokładnie to, co napisałem
    czyli: ''opóźnienie reakcji oraz proces wciśnięcia spustu'' :)

    --
    pozdrawia Adam
    /odkąd wiem, że mogę, nie muszę. Odwrotnie też działa, ale jest mniej

  • 36. Data: 2012-12-14 22:14:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Fri, 14 Dec 2012 20:16:59 +0100, Marek wrote:

> [...]
    > Trochę to trudne i wnioski mogą nie być godne zaufania ale tu też nie
    > widziałem jakiegokolwiek przesunięcia w czasie.

    Jak taka zabawe robilem lat temu kilka, to przy ~80km/h (wiem jak się
    jezdzi w tamtym miejscu ;-)), f=100mm i autku tak na pol kadru to
    kawalek mi za kadr wylatywal.
    Jesli w podobnych warunkach wyszlo Ci ze jest ok, to coz, elektronika
    robi postepy. Nic tylko się cieszyc :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 37. Data: 2012-12-14 22:28:46
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-14 21:23, Janko Muzykant pisze:

    > Masz jakiś inny internet? Bo w moim widzę dokładnie to, co napisałem
    > czyli: ''opóźnienie reakcji oraz proces wciśnięcia spustu'' :)

    ******* lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu do palca**********
    to Twoje słowa.Co widzisz po ich napisaniu nie mam pojęcia i nie chcę
    Cię obrażać.
    Pozdrawiam

  • 38. Data: 2012-12-14 23:11:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-14 22:28, Dawid pisze:

    > ******* lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu do palca**********
    > to Twoje słowa.Co widzisz po ich napisaniu nie mam pojęcia i nie chcę
    > Cię obrażać.

    Obrazić mnie mogą jedynie ludzie z co najmniej tej samej półki
    intelektualnej.

    ''lagi związane z wydaniem rozkazu z mózgu do palca są porównywalne jak
    lagi związane z obsługą wyświetlacza.'' - oczywiście to prawda, obsługa
    wyświetlacza musi być krótsza niż obsługa ramki, dla 30Hz są to 33ms,
    samo wciśnięcie spustu pewnie będzie trwało nieco dłużej.

    Natomiast zdanie ''opóźnienie reakcji oraz proces wciśnięcia spustu to
    ok. 200ms'' także jest prawdziwe, bo do powyższego czasu pobudzenia
    mięśni palca doliczyć należy znacznie dłuższy czas reakcji na zdarzenie,
    który owo pobudzenie wymusza.

    Nie dotyczy to zjawisk okresowych, gdzie można się zsynchronizować z
    dowolnym lagiem jak również wszelkiego rodzaju śledzenia obiektów
    poruszających się ruchem jednostajnym, który dla mózgu nie różni się
    niczym od tych nieporuszających się.

    --
    pozdrawia Adam
    /a jutro pod sejmem gwizdniemy gwizdek, zbijemy bęben i spalimy gumę do

  • 39. Data: 2012-12-15 02:04:49
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2012-12-14 23:11, Janko Muzykant pisze:

    > Obrazić mnie mogą jedynie ludzie z co najmniej tej samej półki
    > intelektualnej.

    Z góry spisujesz mnie na tych z dolnej półki?
    Dzięki.
    Ja cały czas uważam ,że jesteś bardzo inteligentny i staram się uczyć od
    Ciebie.Twoja fotografia jest super.

  • 40. Data: 2012-12-15 07:58:12
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-12-15 02:04, Dawid pisze:
    > Z góry spisujesz mnie na tych z dolnej półki?
    > Dzięki.
    > Ja cały czas uważam ,że jesteś bardzo inteligentny i staram się uczyć od
    > Ciebie.Twoja fotografia jest super.

    I dyskusje zaczynasz od obrażania ''by default''?. Sorry, ale od
    jakiegoś czasu nieco zmieniłem nastawienie do ludzi. Na wszechobecne
    chamstwo reaguję konkretnie.

    --
    pozdrawia Adam
    /a z tv dowiedziałem się, że mam łupież, cellulit, żółte zęby i puszczam