  • Data: 2010-06-03 12:25:05
    Temat: Re: Praktyki P@yp@1@
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@l...localdomain> napisał w wiadomości
    news:slrni0f7ed.67b.lrem@localhost.localdomain...
    >W poście <hu83t2$69f$1@node2.news.atman.pl>,
    > Marcin [3M] nabazgrał:
    >
    > Wybacz, ale przynajmniej dla mnie Twoja wypowiedź nie jest zbyt
    > zrozumiała...
    >
    > --
    > Ostatnio na http://blog.lrem.net/ wymajaczyłem:
    > Klastrami Polska stoi
    > Nowy Slackware!
    > Takie słowa od polityka? W Polsce?!

    Tak jak dla mnie reakcja PP...
    Wyobraź sobie, że zasilasz konto znajomego. On nie ma bankowości
    elektronicznej, więc cię o to poprosił.
    Zasilasz własnego PP, robisz przekazanie środków na jego konto. Kwota
    niewielka, poniżej 200zł.
    On dostaje kasę robi płatność, kasa wychodzi.
    Jednocześnie postanawia się (znajomy) uwiarygodnić przed PP. Robi z PP
    "uwiarygodnianie z przelewem", co w/g pp powoduje przelanie dwóch małych
    kwot na konto właściciela. Ta akcja powoduje:
    -zablokowanie konta i żądanie przesłania całej listy dokumentów (często w
    polskich realiach bez sensu, bo chcą np. rachunek za wywóz śmieci nie
    starszy niż miesiące. Równie dobrze mogliby chcieć zdjęcia z Yeti na tle
    ich siedziby).
    -cofnięcie płatności (kontrahent wysłał przedmiot, więc teoretycznie to nie
    jest problem znajomego, ale trochę głupio)
    -zakwestionowanie mojej akcji zasilenia konta (żądanie wyjaśnienia, za co te
    pieniądze). O tyle jest to ciekawe, że nie zapytano mnie, dlaczego takie
    przesłanie miało miejsce. Wyjaśnienie żadnej ze stron nie jest skuteczne,
    żądają... dowodu wysyłki towaru (mimo iż przesyłając pieniądze zaznaczyłem
    "inne", a nie zapłatę za cokolwiek.

    Dostali: zdjęcie dowodu, prawa jazdy, zdjęcie wyciągu bankowego z imieniem,
    nazwiskiem i adresem. Pod wyciągiem chcą widzieć listę transakcji.
    IMO podpada to pod chęć wyłudzenia danych osobowych.

    Przypominam: akcja zaczęła się po próbie uwiarygodnienia użytkownika
    przesłaniem środków na JEGO konto bankowe.