    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Date: Wed, 4 Apr 2012 03:03:59 -0700 (PDT)

    On 3 Kwi, 20:07, "McGayver" <g...@t...aol.com> wrote:
> [...]
    > ilości miedzi, bo skoro U=Bvl a P=UI a I zależy od przekroju drutu, więc
    > dobierając sobie U i I do zadanej mocy P, przy znanych B i v (B=1T, v=1m/s)
    > pozostaje obliczyć jedynie długość drutu, dobrze kombinuję?
    >
    > Problemy może mniej elektroniczne to:
    > - jaka powinna być gęstość prądu w mm^2 miedzi żeby uzwojenie się nie
    > nagrzewało w czasie pracy? 10A/mm^2 może być?
    > - jaka jest zależność między prędkością wiatru a prędkością obrotową
    > obciążonej turbiny pionowej? Czy dobrze rozumuję że niezależnie od średnicy
    > turbiny to prędkość liniowa jest stała a zmienia się jedynie prędkość
    Tutaj sie nie wypowiadam bo pamietam 5/10 z przeczytanego mega wątku
    na elektrodzie.
    Jesli chcesz to zajrzyj sobie w ten wątek i tam pewnie znajdzisz to
    czego szukasz bez dodatkowego narzutu na pisanie tego samego tutaj:

    https://www.google.pl/search?q=elektroda+budowa+ma%C
    5%82ej+elektrowni+wiatrowej&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&r
    ls=org.mozilla:pl:official&client=firefox-a

    Lub zacząć od tąd:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/forum300.html

    > - jaka jest mniej więcej wydajność mocy z metra kwadratowego takiej turbiny
    > dla ustalonej prędkości wiatru? występują ogromne rozbieżności między
    > opracowaniami zwłaszcza u handlowców:)

    Bo i turbiny są projektowane na różne warunki dlatego tak różne
    wyniki.

    Jesli chcialbys po prostu kupic pradnice to jednym z sensowniejszych
    producentow jest sosnowiecki komel. Ale widze ze na ich stronie nie ma
    ostatnio dostepnych cennikow.
    Kiedys sam rozwazalem zrobienie amerykanki ale mi przeszlo jak
    policzylem ile calosc bedzie mnie kosztowac i kiedy sie zwroci.
    Hobbystycznie - nie widze przeszkod zeby sie w to bawic bo oprocz
    wiedzy jednak troche energii nakreci ale raczej dla kieszeni nie
    zapracuje...