  • Data: 2012-04-04 13:42:07
    Temat: Re: Prądnica wolnoobrotowa do elektrowni wiatrowej
    Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 3 Kwi, 20:07, "McGayver" <g...@t...aol.com> wrote:
    > - jaka powinna być gęstość prądu w mm^2 miedzi żeby uzwojenie się nie
    > nagrzewało w czasie pracy? 10A/mm^2 może być?

    Instalacje przemysłowe gdzie nie ma zbyt ciekawej wentylacji
    projektuje się nawet na 2A/mm2, ale w czymś takim jak turbina wiatrowa
    gdzie chłodzenie masz raczej dobre, 10A myślę że powinno wydać :>

    > - jaka jest zależność między prędkością wiatru a prędkością obrotową
    > obciążonej turbiny pionowej? Czy dobrze rozumuję że niezależnie od średnicy
    > turbiny to prędkość liniowa jest stała a zmienia się jedynie prędkość
    > kątowa, czy jest odwrotnie?

    Z racji budowy turbiny pionowe nie boją się silnych wiatrów ale też
    nie rozkręcą się tak jak klasyczne wiatraki. Coś za coś.

    > - jaka jest mniej więcej wydajność mocy z metra kwadratowego takiej turbiny
    > dla ustalonej prędkości wiatru? występują ogromne rozbieżności między
    > opracowaniami zwłaszcza u handlowców:)

    Według mnie, bezpiecznie jest przyjąć 200W/m2 max, żeby się nie
    rozczarować.

    Pzdr.
    L.