  • 31. Data: 2010-08-05 13:15:18
    Temat: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc
    Od: raviz <r...@v...pl>

    Czy kalibrator Eye One Display 2 bedzie ok do zastosowania z tymi
    monitorami?
    http://allegro.pl/item1168596152_kalibrator_eye_one_
    display_2_poradnik_pl_nowy.html

  • 32. Data: 2010-08-05 13:59:12
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Czy kalibrator Eye One Display 2 bedzie ok do zastosowania z tymi
    > monitorami?http://allegro.pl/item1168596152_kalibrat
    or_eye_one_display_2_poradni...

    Nic nie będzie dobre, jeśli przyczyną problemu jest po prostu
    zachowanie monitora w środowisku pozbawionym zarządzania barwą, lub
    zbyt wysoka kontrastowość panelu.

  • 33. Data: 2010-08-05 14:16:22
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-08-05 15:06, raviz pisze:

    > No tak, ale w jaki sposob dokonywales regulacji HP? Jesli z poziomu standardowego
    menu dostepnego w monitorze to ta metoda w moim przypadku nie sprawdzi sie, poniewaz
    suwaki RGB zmienia wszystkie kolory na calym ekranie a nie tylko te "zarowiaste"

    Oczywiście że nie "suwaki RGB"! One regulują tylko balasn kolorów,
    (aby szare było szare) nie mają nic wspólnego z nasyceniem barw...!

  • 34. Data: 2010-08-05 14:16:53
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 05/08/2010 15:59, Czornyj wrote:
    or_eye_one_display_2_poradni...

    > Nic nie będzie dobre, jeśli przyczyną problemu jest po prostu
    > zachowanie monitora w środowisku pozbawionym zarządzania barwą, lub
    > zbyt wysoka kontrastowość panelu.

    Pewnie masz racje. Czy moglbys udzielic kilku wskazowek lub odeslac do
    sensownego przewodnika jak sie zabrac za wlasciwe skonfigurowanie
    systemu aby uzyskac prawidlowy obraz na monitorach?
    Na chwile obecna ustawilem profil ICC dla moich monitorow i
    zainstalowalem najnowsze sterowniki.

  • 35. Data: 2010-08-05 14:39:11
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Skorzystam z pytaniem (z ciekawości) - czy w tym modelu przełączenie
    > (w menu) przestrzeni kolorów z "full" na "sRGB" rzeczywiście nie powoduje
    > zmiany obrazu?

    Nie pamiętam. Zreszą z zasady nigdy nie ograniczam sterowania w monitorze.

    > :)
    > Właśnie mnie intryguje *jak*.
    > Bo na zdrowy rozum, skoro np. przy "255,0,0" ma skrajne nasycenie,
    > to przy szerokiej przestrzeni kolorów rzeczywiście może być "żarówiaście".
    > Ale przecież *sama* zmiana na sRGB w monitorze powinna skutkować
    > dużą (o ile nie drastyczną) różnicą, prawda?

    Zgadza się. Lepiej jednak "przetłumaczyć" aplikacji gdzie ma umieścić
    "swój" 255.0.0 w przestrzeni montora. No ale piszę oczywistości.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 36. Data: 2010-08-05 14:40:47
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Jakub Witkowski pisze:
    > Oczywiście że nie "suwaki RGB"! One regulują tylko balasn kolorów,
    > (aby szare było szare) nie mają nic wspólnego z nasyceniem barw...!

    Nasycenie zalezy od kolorantów filtrów monitorze i nie można tego
    regulować.

  • 37. Data: 2010-08-05 15:34:13
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > systemu aby uzyskac prawidlowy obraz na monitorach?
    > Na chwile obecna ustawilem profil ICC dla moich monitorow i

    Po pierwsze - upewnij się, że w Start>Panel Sterowania>Zarządzanie
    Kolorami>Urządzenie:Ekran: HP LP2475W jest zapięty profil ICC monitora
    dostarczony przez producenta.

    Po drugie - ustaw jaskrawość monitora na 0%

    Po trzecie - zapisz na dysku to zdjęcie:
    http://members.chello.pl/m.kaluza/LabTest1.jpg
    Otwórz je w Photoshopie i przeglądarce Internet Explorer. W
    Photoshopie zdjęcie powinno wyświetlić się poprawnie, w IE (który nie
    został przez geniuszy z MałegoMiękkiego wyposażony w CMM) kolory
    powinny być megażarówiaste - a w szczególności truskawki i paprotki.

    Po czwarte - jeśli w Photoshopie barwy wyglądają zdecydowanie lepiej
    niż w IE, ale mimo wszystko nadal pozostają zbyt żarówiaste, spróbuj
    nieco zmniejszyć kontrast monitora obcinając go wagami RGB we
    wszystkich kanałach (przykładowo - z 255 do 225).

  • 38. Data: 2010-08-05 15:35:14
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Nasycenie zalezy od kolorantów filtrów  monitorze i nie można tego regulować.

    Można - w monitorach z 3D LUT (NEC PA, Eizo CG)

  • 39. Data: 2010-08-05 17:56:19
    Od: raviz <r...@v...pl>

    http://img208.imageshack.us/i/ustawieniaxo.jpg/

    > Po drugie - ustaw jaskrawość monitora na 0%

    W tej chwili Brigtness mam na 0 a Contrast na 50. Przetestowalem jak
    bedzie wygladal obraz przy kontrascie na 0 - nadal niektore kolory
    wyroznialy sie zarowiastoscia na tle reszty ekranu.

> [...]
    > został przez geniuszy z MałegoMiękkiego wyposażony w CMM) kolory
    > powinny być megażarówiaste - a w szczególności truskawki i paprotki.

    Zrobilem ten test. Otworzylem jpega w PS, FF i IE. W tej tez kolejnosci
    znajduja sie na zdjeciu ponizej:
    http://img52.imageshack.us/i/monitorhp.jpg/
    Przyplatal sie oczywiscie jakis zafarb z aparatu, jednak widac ze w
    kazdym oknie jpeg jest wyswietlany jednakowo. Nie ma zadnej roznicy.
    Wyswietlilem tez zdjecie na notebuku z TN:
    http://img39.imageshack.us/i/ekranlaptopa.jpg/
    Wiem, ze na takich zjeciach ciezko cos porownywac ale patrzac na zywo
    oddaje porownanie tych dwoch zdjec niemal w 100% oddaje roznice w nasyceniu.

  • 40. Data: 2010-08-05 18:24:48
    Od: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Czornyj pisze:
    > Można - w monitorach z 3D LUT (NEC PA, Eizo CG)

    Formalnie nie jest to regulacja nasycenia, a czary-mary na sterowaniu
    matrycy. Filtr jest stały.