  • 21. Data: 2010-08-05 08:20:09
    Temat: Re: Praca z monitorem IPS - prosba o pomoc
    Od: Tomasz Bojakowski <m...@W...chrum.pl>

    On Wed, 04 Aug 2010 20:34:52 +0200, raviz <r...@v...pl> wrote:
> [...]
    > barwy zblizone do rzeczywistosci a w IPS porazka.
    > Zmienilem pod Vista profile ICC na odpowiednie dla moich monitorow,
    > jednak niewiele sie zmienilo. Zabawa w menu color monitora tez niewiele
    > daje w kwestii "zarowiastosci" zmieniajac jedynie ogolne ustawinia
    > kolorow. Szukalem w googlach odpowiedzi ale w zasadzie spotkalem sie
    > tylko z probami rozwiazania a nie skutecznym rozwiazaniem.
    > Wlaczylem w FastStone Color Management System (CMS) - nadal to samo.
    > Co gorsza mam ten efekt rowniez pod Photoshopem (przeprowadzilem
    > kalibracje z Control Panel>Adobe Gamma) :|

    Poprzednio chyba odpisywałem Tobie też w tej samej kwestii.
    Ustaw jasność na 18-20%. Dużo pomaga.
    Podawałem też "parametry" RGB jakie mam, ale to akurat na tym monitorku po
    miesiącu może być odrobinę rozjechane.
    Kontrast - u mnie jakie 90 - kalibrator/kolorymetr się z tym zgadza akurat
    (jak i z resztą nastawów).
    Profil potem z tego też wygenerowany.

    Pierwsze moje wrażenie też takie było - po godzinie bolały mnie oczy
    od czerwieni/magenty zwłaszcza.

    Powiem tak - monitor nie jest najwyższych lotów (sam fakt, że trzeba
    go co miesiąc kalibrować, a nastawy się potrafią rozjechać zdrowo niektóre).
    Jednakże, jak do mojego amatorskiego zastosowania uważam, że nie jest
    taki zły.

    Pozdr.
    --
    http://www.tomasz.bojakowski.com
    Należy wybaczać swym wrogom, nie wcześniej jednak, niż ich powieszą.

  • 22. Data: 2010-08-05 08:34:43
    Od: raviz <r...@v...pl>

    > Poprzednio chyba odpisywałem Tobie też w tej samej kwestii.
    > Ustaw jasność na 18-20%. Dużo pomaga.

    Jasnosc w ciagu dnia mam w tych wlasnie granicach, wieczorem schodze na 0%

> [...]
    > miesiącu może być odrobinę rozjechane.
    > Kontrast - u mnie jakie 90 - kalibrator/kolorymetr się z tym zgadza akurat

    Contrast mam 50%
    Reszta parametrow RGB modyfikowam ale nadal sa to zmieny globalne czyli
    jesli zminejsze ilosc czerwonego to owszem w pewnym stopniu wplynie to
    na zarowiasta czerwien jednak dodatkowo zmieni kazdy inny kolor. Ekran
    bedzie mial wtedy calosciowo zafarbniebieski, zielony itp.

> [...]
    > Jednakże, jak do mojego amatorskiego zastosowania uważam, że nie jest

    Liccze sie z tym, ze nie jest to szczyt osiagniec LCD ;] Jestem tez w
    stanie kalibrowac monitor co jakis czas, ale tej zarowiastej czerwieni i
    rozowego to nie przezyje.

  • 23. Data: 2010-08-05 08:38:03
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 05/08/2010 00:05, Bronek Kozicki wrote:

    > załadowałes profil monitora - to nie zmienia LUT, tylko podaje programom
    > ktore z profilu potrafia korzystac informacje, jak dokladnie (mniej lib
    > bardziej) wyswietlac kolory. Pod Windows nie wszystkie (niewiele?)
    > programow potrafi z tego korzystac, to i efekt zaden.
    >
    > Zaladowanie LUT karty graficznej ma efekt dosyc drastyczny i jest
    > kontrolowane przez kalibrator. Z tym tez jest zwiazany profil ICC - dla
    > programow ktore potrafia z niego korzystac ...
    >

    > B.

    Czy iOne jest w stanie stworzyc LUT dla karty graficznej? Jak wyglada
    wsparcie techniczne dla kalibratorow, czy mozna oczekiwac, ze powiedzmy
    za dwa lata gdy wyjdzie nastepna wersja Windows nadal bedzie mozna
    korzystac z tego kalibratora?

  • 24. Data: 2010-08-05 09:38:06
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > 0% na LP2475w włazi w obcięcie matrycy. :(

    I dobrze - ten monitor jest po prostu zbyt kontrastowy. sRGB do
    poprawnego wyświetlenia wymaga jaskrawości ok. 80cd/m^2 i CR ok. 400:1

  • 25. Data: 2010-08-05 09:41:00
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Liccze sie z tym, ze nie jest to szczyt osiagniec LCD ;] Jestem tez w
    > stanie kalibrowac monitor co jakis czas, ale tej zarowiastej czerwieni i
    > rozowego to nie przezyje.

    Czy żarówiaste kolory występują po zapięciu profilu monitora w
    ustawieniach zarządzania barwą systemu na otagowanych zdjęciach sRGB w
    Photoshopie?

  • 26. Data: 2010-08-05 10:11:32
    Od: Tomasz Bojakowski <m...@W...chrum.pl>

    On Thu, 5 Aug 2010 02:41:00 -0700 (PDT), Czornyj <m...@c...pl> wrote:

    > Czy żarówiaste kolory występują po zapięciu profilu monitora w
    > ustawieniach zarządzania barwą systemu na otagowanych zdjęciach sRGB w
    > Photoshopie?

    O, zapomniałem o tym też wspomnieć. Bez dopiętych profili monitora na gołe
    sRGB nadal ciężko się patrzy w PS/Irfanview czy innych tego typu programach.
    Ale do tego chyba Raviz potrzebuje wygenerować właśnie profil ICC -
    umknęło mi, czy takowy ma zrobiony, ale chyba nie skoro pytał o kolorymetr.

    T.

  • 27. Data: 2010-08-05 10:14:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "raviz" <r...@v...pl> napisał:

    >[...] Czy iOne jest w stanie stworzyc LUT dla karty graficznej?

    Tak.

    > Jak wyglada wsparcie techniczne dla kalibratorow, czy mozna oczekiwac, ze
    > powiedzmy za dwa lata gdy wyjdzie nastepna wersja Windows nadal bedzie
    > mozna korzystac z tego kalibratora?

    Mam wrażenie, ze i1 to pewien standard - wspiera go bardzo wiele
    niezależnych programów do kalibracji. Nie sądzę, aby nagle jego użytkownicy
    zostali zostawieni na lodzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 28. Data: 2010-08-05 10:32:27
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > W jaki sposob to zrobiles? Korzystales z kalibratora czy innej
    > metody?

    Pewnie brzmi to strasznie nieprofesjonalnie ale....
    Mam dwa monitory obok siebie.
    Jeden NEC skalibrowany no i z racji koniecznosci
    postawienia F HD to nieszczesne HP
    zamiast drogiego NEC'a.
    Plansza kalibracyjna na obu i ustawiamy hapka
    najpierw mruzac oczy.... :-))))
    Gdzies sie doczytalem, ze kalibrator przy czyms takim jak ten HP
    to nie bardzo sie sprawdza (pisze o tych tanich).
    Metoda okazala sie wbrew obawom calkiem dobra.

    Pzdr
    KK

  • 29. Data: 2010-08-05 10:47:00
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

> [...]
    > Ale do tego chyba Raviz potrzebuje wygenerować właśnie profil ICC -
    > umknęło mi, czy takowy ma zrobiony, ale chyba nie skoro pytał o kolorymetr.

    No dobrze, ale siłą rzeczy ma zapewne profil generyczny, dostarczony
    przez producenta. Nie jest on może hiperprecyzyjny, ale na
    "żarówiastość" powinien z powodzeniem wystarczyć. Oczywiście należy
    podkreślić, że działa to wyłącznie w aplikacjach wyposażonych w CMM
    (moduł zarządzania barwą) oraz w przypadku poprawnie otagowanych
    treści - ale zdjęcia w Photoshopie powinny wyświetlać się poprawnie.
    Jeśli jednak profil nie pomaga, to znaczy że kontrast jest zbyt wysoki
    i trzeba go przyciąć matrycą, lub ew. LUT karty graficznej.

  • 30. Data: 2010-08-05 13:06:36
    Od: raviz <r...@v...pl>

    On 05/08/2010 12:32, KrzysztofK wrote:

> [...]
    > to nie bardzo sie sprawdza (pisze o tych tanich).
    > Metoda okazala sie wbrew obawom calkiem dobra.

    No tak, ale w jaki sposob dokonywales regulacji HP? Jesli z poziomu
    standardowego menu dostepnego w monitorze to ta metoda w moim przypadku
    nie sprawdzi sie, poniewaz suwaki RGB zmienia wszystkie kolory na calym
    ekranie a nie tylko te "zarowiaste"