  • 61. Data: 2012-10-30 10:47:45
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2012-10-16 13:24, Adam Wysocki pisze:
> [...]
    > czy raczej płacone od projektu? I najważniejsze - nie czujecie się wypaleni
    > zawodowo po paru latach w zawodzie?
    >
    > Nie chodzi mi o najniższy szczebel (lutowanie, praca odtwórcza), bardziej
    > myślę o projektowaniu lub pozycji typu team leader, ale chętnie posłucham
    > wszystkich opinii.
    >
    > Pytam, bo zarabiam na życie programowaniem, ale nie ukrywam że zawsze
    > bardziej kręciła mnie elektronika (trochę kasy na elektronice zarobiłem,
    > ale jednak stała praca na etat to programowanie).
    >
    > A może najwięcej jest tu nie profesjonalistów, a hobbystów?

    Witam,

    U nas nieustająco szuka się nowych pracowników. Firma świadczy
    outsourcing w projektowaniu oprogramowania i sprzętu.

    Jeżeli ktoś jest dobry w programowaniu i elektronice można się zgłosić.

    Pzdr

    Adam Górski

  • 62. Data: 2012-10-30 22:22:48
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Górski" napisał:
    > U nas nieustająco szuka się nowych pracowników. Firma świadczy outsourcing
    > w projektowaniu oprogramowania i sprzętu. Jeżeli ktoś jest dobry w
    > programowaniu i elektronice można się zgłosić. Pzdr, Adam Górski

    Jak nieustająco szukają to wiadomo o co chodzi:)

  • 63. Data: 2012-10-30 22:29:23
    Od: jan kowalski <d...@g...com>

    > Jak nieustająco szukają to wiadomo o co chodzi:)

    Chodzi o to ze w kraju brak jest specjalistow z gornej polki. Firmy
    krajowe, skomplikowane projekty kupuja od firm zagranicznych, coraz
    czesciej. Jak jest na rynku? Roznie. Temat za szeroki na opisanie go w
    kilku zdaniach.

  • 64. Data: 2012-10-30 22:43:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jan,

    Tuesday, October 30, 2012, 10:29:23 PM, you wrote:

> [...]
    > krajowe, skomplikowane projekty kupuja od firm zagranicznych, coraz
    > czesciej. Jak jest na rynku? Roznie. Temat za szeroki na opisanie go w

    A jednak spróbowałeś. A ja podam druga stronę medalu - pracodawcy
    chcieliby specjalistów z najwyższej półki zatrudniać na umowy
    śmieciowe za najniższe wynagrodzenia. W rezultacie korzystają z usług
    najtańszej siły roboczej - studentów - których mamią przyszłymi
    możliwościami.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 65. Data: 2012-10-31 11:39:43
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2012-10-30 22:22, news pisze:

    > Jak nieustająco szukają to wiadomo o co chodzi:)

    Nie , nie wiesz o co chodzi.
    Firma się rozrasta. Od kilku osób do około 40.

    To jest informacja że jak ktoś jest chętny to wyślę dane na priv.

    Ale lepiej tak sobie popie......lić , nie ?

    Pozdrawiam

    Górski Adam

  • 66. Data: 2012-10-31 12:01:08
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

> [...]
    > śmieciowe za najniższe wynagrodzenia. W rezultacie korzystają z usług
    > najtańszej siły roboczej - studentów - których mamią przyszłymi

    Potwierdzam. Byłem na kilku rozmowach, gdzie były duże wymagania za płace
    mniejsze niż gdzie indziej.
    5-7 lat temu po studiach pracowałem jako programista C pod Linuksem --
    pierwsza praca, raczej nie wymagająca olbrzymich umiejętności, płaca na
    początek była 3500zł netto, potem mi urosła do 4000zł netto.
    Cztery lata temu byłem na rozmowie w firmie, gdzie praca była dość
    skomplikowana w porównaniu z tą moją pierwszą (m.in. tworzenie nowych
    codeców do transmisji filmów, pisanie programów na bardziej skompilowaną
    platformę niż w mojej pierwszej pracy) -- nie przyjęli mnie, a od znajomego
    dowiedziałem się, że płaca tam to ok. 2500zł netto (ja chciałem na początek
    dwa razy więcej). Szukając informacji o tamtej firmie natrafiłem na blog
    studenta informatyki, który zatrudnił się tam za 2000zł netto i cieszył się,
    że sobie trochę zarobi pieniędzy na wakacje.
    Dwa lata temu byłem w instytucie, gdzie w ogóle mieli bardzo duże wymagania
    (tworzenie dość skomplikowanej elektroniki do urządzeń medycznych -- to
    akurat nie moja działka, ale tego oczekiwano od idealnego kandydata; pisanie
    skomplikowanego oprogramowania) -- proponowali 2000zł netto, bez stałego
    zatrudnienia (jedynie zatrudnienie do projektu).
    Działam na własny rachunek. Zarabiam więcej (choć, jak pisałem jakiś czas
    temu, kryzys nadciąga). Bardzo mi się podoba to, co robię. Są oczywiście
    minusy -- jestem i swoim własnym dyrektorem i zaopatrzeniowcem i handlowcem.
    Na pewno praca dla siebie jest bardziej obciążająca psychicznie. Czasem
    tęsknię za robotą od 8 do 16, a potem wolna główka.

    R.

  • 67. Data: 2012-10-31 12:13:58
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    (wiadomo, ale) wrzuć jakiś link do wymagań na grupę

  • 68. Data: 2012-10-31 12:41:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" napisał w wiadomości grup
    >(wiadomo, ale) wrzuć jakiś link do wymagań na grupę

    Ty sie nie lapiesz.

    J.

  • 69. Data: 2012-10-31 13:00:42
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > Ty sie nie lapiesz.

    idź lizać dupę mandziejewiczowi...

    pytanie pozostaje otwarte.

  • 70. Data: 2012-10-31 16:43:35
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Górski" :
    > Nie , nie wiesz o co chodzi.

    Wiem o co chodzi bo znam takie mądre stare przysłowie że jak nie wiadomo o
    co chodzi to wiadomo o co chodzi:)

    > Firma się rozrasta. Od kilku osób do około 40.

    Tą samą śpiewkę się słyszy w większości firm a faktycznie chodzi o to żeby
    znaleźć jelenia co to jest wszechstronnie wykształcony i uzdolniony i będzie
    chciał pracować za najniższą krajową. Sam robiłem w takiej firmie gdzie może
    najgorzej nie zarabiałem ale płacono mi tyle samo co szeregowemu
    pracownikowi bez szkoły i umiejętności od którego byłem lepszy i
    wydajniejszy w każdej dziedzinie.
    Typowa śpiewka o braku wykształconych, lub specjalistów z wyższej półki, a
    gdzie się oni podziali co, rozbili się jakimś tupolewem?

    > To jest informacja że jak ktoś jest chętny to wyślę dane na priv.

    Skoro firma szuka od dawna to daj kilka linków z ich ofertami to może chętny
    się znajdzie. Z twoich wypowiedzi wynika że szukacie jakiegoś omnibusa,
    wybitnego specjalistę zarówno w elektronice i programowaniu. Dobrze by było
    jakbyś podał wynagrodzenie początkowe, bo jak ktoś tutaj pisał ze zarabia 4k
    to za mniej nie będzie zainteresowany i trzeba będzie mu dać minimum 5k a
    bezrobotnemu to i pewnie minimalna wystarczy;)