  • 1. Data: 2012-10-16 13:24:25
    Temat: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad tym, jak wygląda praca w elektronice
    w Polsce. Czym się zajmujecie - serwis, tworzenie nowych urządzeń? Jakie to
    są firmy - małe, kilkuosobowe, może wielkie korporacje, a może jednoosobowe
    działalności? Co leży w Waszych obowiązkach? Da się z tego przeżyć na jakimś
    przyzwoitym poziomie? Macie stałe umowy o pracę lub kontrakty na działalność,
    czy raczej płacone od projektu? I najważniejsze - nie czujecie się wypaleni
    zawodowo po paru latach w zawodzie?

    Nie chodzi mi o najniższy szczebel (lutowanie, praca odtwórcza), bardziej
    myślę o projektowaniu lub pozycji typu team leader, ale chętnie posłucham
    wszystkich opinii.

    Pytam, bo zarabiam na życie programowaniem, ale nie ukrywam że zawsze
    bardziej kręciła mnie elektronika (trochę kasy na elektronice zarobiłem,
    ale jednak stała praca na etat to programowanie).

    A może najwięcej jest tu nie profesjonalistów, a hobbystów?

    Pozdr.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2012-10-16 13:32:00
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 16, 2012, 1:24:25 PM, you wrote:

    > Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad tym, jak wygląda praca w
    > elektronice w Polsce. Czym się zajmujecie

    Zadałeś mnóstwo pytań o rzeczy, którymi chwalenie sie nie jest
    widziane mile przez pracodawców :(

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-10-16 13:37:35
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:

    > Zadałeś mnóstwo pytań o rzeczy, którymi chwalenie sie nie jest
    > widziane mile przez pracodawców :(

    Dlatego każdy odpowie tak, jak może odpowiedzieć. Ogólniki też wchodzą
    w grę, chcę się zorientować w sytuacji.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2012-10-16 13:43:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 16, 2012, 1:37:35 PM, you wrote:

    > Dlatego każdy odpowie tak, jak może odpowiedzieć. Ogólniki też wchodzą
    > w grę, chcę się zorientować w sytuacji.

    Jestem uważany za grupowego chama ale pewnych słów publicznie nie chcę
    używać...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-10-16 13:48:11
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Jeżeli chodzi o tego typu dyskusje, to temat jest ciężki na grupie.
    Przeważają tutaj pesymiści-nic się nie opłaca.
    Zresztą sam jestem ciekaw czy ktoś odpowie i co odpowie/opowie.
    Zresztą popatrz post wcześniej ...

    Elektronika to ciężki temat. Ale nie jest też tak źle.
    Jeżeli chodzi o działalność to rywalizuje tutaj się z ludkami np. z
    elektrody,
    którzy nie mają zarejstrowanej działalności i mogą za projekt schodzić
    z cenami
    do minimum - psują rynek.
    Najlepiej na początek mieć podłapane jakieś stałe zlecenia i tak się
    trzymać i
    rozkręcać interes.
    Zresztą, grupę tę czyta kilku gości, którzy mają doświadczenie w
    dużych firmach i
    ciekaw jestem czy oni będą chcieli się wypowiedzieć.
    Ale wydaje mi się że temat to morze i zapewne tyle zdań ile ludzi.

    pytajacy

  • 6. Data: 2012-10-16 13:52:38
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Jestem uważany za grupowego chama ale pewnych słów publicznie nie chcę
    > używać...

    Nie rozumiem. Jak ktoś będzie chciał napisać, czym się zajmuje, to napisze,
    jak nie chce lub nie może, to nie napisze, albo napisze ogólnie.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 7. Data: 2012-10-16 14:05:24
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    > Nie chodzi mi o najniższy szczebel (lutowanie, praca odtwórcza), bardziej
    > myślę o projektowaniu lub pozycji typu team leader, ale chętnie posłucham
    > wszystkich opinii.

    Dobrze, że nie dyrektor generalny.
    Jakie masz doświadczenie w projektowaniu?
    Od tego czy wiesz jak poprawdzić druk aby zachować przyjętą impedancję albo
    zrobić mikropaskowy układ dopasowania, filtru.
    Od tego czy wiesz jak poprowadzić magistrale aby zachować jej integralność.
    Od tego czy widzisz, że ukłąd będzie promieniował zakłócenia bo ma
    popierniczony layout przez projektanta druku.
    Od tego czy interesują Cię zjawiska w masie, zasilaniu i sygnale przy np. 2
    GHz.
    Choćby nawet od ABC mixed-signal czyli umiejętności podziału masy
    cyfrowej/analogowej.
    Będzie zależało czy zarobisz 1500 czy 15000, czy będziesz wypalony
    wpatrywaniem się w niezrozumiałe, i zfrustrowany w labie EMC czy będziesz
    generował ciekawe projekty, oraz jaki będzie Twój układ z pracodawcą,
    współpracownikiem, pracownikiem.
    Ja nie narzekam :-), żyję z serwisu bo lubie i przydatne w społeczeństwie
    ;-), projektuje bo to ciekawe.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 8. Data: 2012-10-16 14:06:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Tuesday, October 16, 2012, 1:52:38 PM, you wrote:

    > Nie rozumiem. Jak ktoś będzie chciał napisać, czym się zajmuje, to napisze,
    > jak nie chce lub nie może, to nie napisze, albo napisze ogólnie.

    Właśnie napisałem ogólnie...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2012-10-16 14:23:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.10.2012 13:52, schrieb Adam Wysocki:

    > Nie rozumiem. Jak ktoś będzie chciał napisać, czym się zajmuje, to napisze,
    > jak nie chce lub nie może, to nie napisze, albo napisze ogólnie.

    Przecież napisał ogólnie, że oględnie mówiąc, sytuacja jest chujowa.

    Waldek

  • 10. Data: 2012-10-16 14:28:46
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:ae51utFubc3U4@mid.uni-berlin.de...
    > Przecież napisał ogólnie, że oględnie mówiąc, sytuacja jest chujowa.

    Trzeba myśleć pozytywnie! Pewnie, że jest chujowa ale jak zaczniemy narzekać
    albo prowadzić masowe wykopki po cmentarzach to nic dobrego dalej z tego
    dalej nie wyjdzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz