  • 51. Data: 2012-10-17 13:12:50
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:k5m3fj$1ob$1@news.task.gda.pl...

    > http://www.delphikrakow.pl/22/oferty-pracy/

    W Krakowie to z chęcią przyjmą tylko pewnie by trzeba miesięcznie dopłacić
    za tak znakomite miejsce pracy ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 52. Data: 2012-10-17 13:31:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości
    >Gdzieś tak od 2006 (wejście ROHS i WEEE) zastanawia mnie, czy to jak
    >to wszystko jest w Unii organizowane to głupota, czy celowy sabotaż.
    >Bez względu na przyczynę uzyskane dzięki tym wszystkim wymaganiom
    >zmniejszenie bezrobocia (firmy zatrudniają specjalistów od każdej
    >dyrektywy, tworzy się laboratoria specjalizujące się w poszczególnych
    >dyrektywach, [...]

    >Nie znam się na ekonomii w skali makro, ale na mój mały rozumek
    >marnowanie czasu wielu ludzi wcześniej czy później musi prowadzić do
    >obniżenia efektywności a więc i konkurencyjności gospodarki.

    Piotrze, ekonomia w skali makro jest prosta - drobny procent
    spoleczenstwa wystarczy do zapewnienia dobr niezbednych calemu
    spoleczenstwu.
    A z czego ma zyc reszta ?

    >Naturalną konsekwencją utraty konkurencyjności jest chyba upadanie
    >kolejnych firm.

    Z tego moze sobie unijni urzednicy nie zdaja sprawy :-)
    Choc jak czasem czytam inna grupe ... w USA jest podobnie.
    W elektronice moze mniej, ale juz w mechanice - nie ma oficjalnych
    norm, sa poloficjalne z podobnym burdelem, ktore musisz przejsc,
    stosowne zatwierdzenia uzyskac, a jak chcesz im sprzedac, to
    specjaliste od ich przepisow zatrudnic itp.
    No ale dzieki temu np budynki sie nie wala, a kotly nie wybuchaja.

    >Rozważaliśmy kiedyś (też okolice 2006) możliwość uzyskania unijnego
    >dofinansowania na zakup analizatora widma (z powodu EMC) i wyszło
    >nam, że nie ma szans bo:
    >- nie zwiększamy zatrudnienia,

    Wymog obowiazkowy ?

    >- nie podnosimy kwalifikacji,

    szkolenia trzeba bylo dopisac :-)

    >- nie aktywizujemy obszarów słabiej rozwiniętych

    Trzeba napisac ze to obszar w kraju slabo rozwiniety, co sie az tak
    bardzo z prawda nie mija :-)

    J.

  • 53. Data: 2012-10-17 13:43:34
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Wymog obowiazkowy ?

    Nie obowiązkowy, ale za każde tak były punkty, a za nie nie było.
    Dodatkowe punkty można było zyskać obniżając oczekiwany poziom
    dofinansowania z maksymalnego 50% do niższego.
    Wyszło nam, że uzyskanie minimum punktów kwalifikujących wniosek do dalszej
    analizy wymagało obniżenia oczekiwań do 10% dofinansowania.
    Przy cenie analizatora rzędu 30k oznaczało to dofinansowanie rzędu 3k.
    Zainteresowaliśmy się tym wtedy gdyż jakaś firma złożyła nam propozycję, że
    zajmują się przygotowywaniem wniosków - ta usługa kosztowała 7k.
    Rozumiem, że takie firmy to kolejne miejsce na tę część społeczeństwa, która
    "musi z czegoś żyć" ;-).
    P.G.

  • 54. Data: 2012-10-17 13:52:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F,

    Wednesday, October 17, 2012, 12:05:59 PM, you wrote:

    > Jakies moze przyklady gdzie elektronik _projektant_ moze szukac pracy
    > w tej branzy ?

    Najbliżej chyba Ricardo w Pradze. Czeskiej...

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 55. Data: 2012-10-17 14:17:49
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

    > Piotrze, ekonomia w skali makro jest prosta - drobny procent spoleczenstwa
    > wystarczy do zapewnienia dobr niezbednych calemu spoleczenstwu.
    > A z czego ma zyc reszta ?

    Może z zaspokajania mniej niezbędnych dóbr. No chyba nie myslisz, że z
    utrudniania życia tym produktywnym i operatywnym. Dzisiaj mamy czasy, gdzie
    mocno opadatkowana praca to sposób na walkę z pracą, podobnie jak z nałogami.
    Tymczasem walczy się, by ktoś, komu się nie chce wcale pracować miał zapewnione
    dostęp do dóbr i bezpieczeństwo, itd.
    Moim (i nie tylko) zdaniem wszystko idzie w złym kierunku. Nie widać także
    alternatywy politycznej, by ten kierunek zmienić na bardziej sensowny. Wybory
    wygrywa się obiecywaniem socjalu... oj taki offtop wyszedł.
    --
    Pozdr
    EM

  • 56. Data: 2012-10-17 15:05:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-17 12:55, J.F pisze:
> [...]
    _bankructwo__Tym_razem_Transsystem__Zlecenia.html

    > A wczesniej ?

    > No wiesz "zaprojektowanie oraz wykonanie nowej linii produkcyjnej" to
    > brzmi dumnie, szczegolnie jak sobie czlowiek wyobrazi te roboty robiace
    > te samochody.

    Ale w tym niekoniecznie musi udział konstruktora elektronika. Wystarczy
    automatyk potrafiący zrobić program na PLC. Nawet w ladderze.
    Parę razy widziałem urządzenia przemysłowe w których były "własne"
    rozwiązania elektroniczne do sterowania procesem czy ruchem. Raczej nie
    budziło to podziwu. Czasami wręcz wyglądało jak trawione w kuwecie przez
    hobbystę. Albo robione wykorzystaniem hobbystycznych modułów jak Tiger
    czy Basic Stamp. Nie były to tylko nasze krajowe produkty ale też firm
    niemieckich. Dla tych firm to sposób na obniżenie kosztów, pod
    warunkiem, że te rozwiązania są ukryte przed czujnym okiem klienta :)
    Też parę takich rzeczy zrobiłem ale z reguły nie warto się we to bawić
    bo klient końcowy grymasi, że to byle co. Nie jest skłonny sensownie
    zapłacić za produkt który zaprojektujesz i oprogramujesz. Lepsze
    pieniądze możesz dostać za samo zaprojektowanie i oprogramowanie systemu
    złożonego z typowych elementów automatyki. Klient zapłaci grube
    pieniądze ale jest zadowolony bo dostał Siemensa czy Omrona. A twój
    całkiem niezły zarobek nie rzuca się zbytnio w oczy zestawiony z ceną za
    hardware.

    > A rzeczywistosc moze byc zupelnie inna, ale to niestety bedzie
    > potwierdzac moje zdanie :-)

    Owszem ale to, że nasza rodzima elektronika nie jest mocno obecna w
    automatyce przemysłowej nie oznacza, że nie istnieje.

    > A zeznan kolegi nie czytales ? Nieprecyzyjne, sprzeczne, grube .. i
    > kosztuja duzo.

    Zgadza się, czytałem. Mam tez własne doświadczenia. A ty?
    Ale pisałeś coś o dużych pieniądzach. W perspektywie dużych pieniędzy
    wydanie kilkunastu tysięcy aby uzyskać podkładkę do wystawienia CE, to
    nie jest strasznie dużo. Oczywiście to (oraz inne pomysły UE) pogarsza
    konkurencyjność małych firm, ale jak napisałem dotyczy to wielu dziedzin
    produkcji.

    > Ale mowa zdaje sie byla o "interfejsie do testera skarpetek".

    Mowa była o pracy dla elektronika i w pewnym sensie kondycji rodzimych
    firm zajmujących się elektroniką. Interfejs do testera skarpetek to był
    jakiś przykład od czapy. Twoje dywagacje, że musi mieć USB i sterowniki
    do windows to też nie wiem czego mają dowodzić. Jeśli klient wymaga
    specjalnym features to nie jest to utrudnieniem tylko okazją, żeby
    zarobić za specjalne wymagania, bo nie kupi takiego z półki zrobionego
    za miskę ryżu.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 57. Data: 2012-10-17 15:37:43
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-17 12:48, J.F pisze:

    > Skoro taki pewny, to chyba potrafi od reki sypnac pare zakladow gdzie
    > dzial projektowy maja.

    Wygląda na to, że dyskutujesz z ludźmi z branży o rzeczach o których
    wiesz tylko z opowiadań. Ja oprócz tego, że sam od 20 lat działam w
    branży jako firma 1-osobowa, to znam trochę poważniejszych niż moja firm
    projektujących i produkujących własne urządzenia. I nie zamierzam sypać
    przykładami żeby ci udowodnić, że się da.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 58. Data: 2012-10-17 20:30:04
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-10-16 13:24, Adam Wysocki wrote:
    > Pytam, bo zarabiam na życie programowaniem, ale nie ukrywam że zawsze
    > bardziej kręciła mnie elektronika

    Połącz przyjemne z pożytecznym. Polska to nie pustynia, jak poszukasz to
    ze zdziwieniem stwierdzisz że PL ma jakiś swoj udział w EDA i to wlasnie
    ten fajny - programowanie + elektronika. Granica jest mocno płynna...

  • 59. Data: 2012-10-18 00:38:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Witojcie grupowice :-)

    Marku, wrociles, hurrraaa!:-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 60. Data: 2012-10-30 05:33:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ukaniu" <l...@g...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W Krakowie to z chęcią przyjmą tylko pewnie by trzeba
    >miesięcznie dopłacić za tak znakomite miejsce pracy ;-)

    Nie rozumiem dowcipu... możesz podkręcić jasność?