  • 41. Data: 2012-10-17 12:06:25
    Temat: Re: Praca dla elektronika w Polsce?
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-17 11:49, J.F pisze:
    > Użytkownik "Irek N." napisał w wiadomości grup

    > A moglbys sypnac garsc przykladow ? Kto, co ?
    >

    > O, tu mam jeden przyklad
    > http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,12347426,Kolejne
    _bankructwo__Tym_razem_Transsystem__Zlecenia.html

    > A prosze jak pieknie bylo, pomagalismy Niemcom Porsche robic

    Po pierwsze to raczej nie jest polska firma. "Głównym właścicielem
    podłańcuckiej firmy od 2007 r. jest fundusz Natixis, który ma siedzibę w
    Paryżu."
    Po drugie co to ma wspólnego z high tech przy którym się pożywi
    elektronik konstruktor?

    > Bo tez nie bardzo wiem co masz na mysli, tym niemniej apetyt i potrzeby
    > rosna - nie da sie juz zrobic "prostego interfejsu za duze pieniadze",
    > teraz trzeba przebrnac przez wiele zagadnien. W tym np normy od CE/EMC :-)

    No ale przeszedłeś przez jakieś normy CE/EMC, czy tak sobie wyobrażasz,
    że to jest takie potworne, że na pewno się nie da?

    > Od kazdego miec czlowieka, wysylac nie wiadomo gdzie na przeszkolenia,
    > polowe czasu rezerwowac na nauke ..

    Ale tak jest w każdej dziedzinie. Czy to mechanicznej czy spożywczej.
    Jak się chce robić dużą produkcję to rzeczywiście firma musi mieć
    pracowników zajmujących się wszystkimi problemami prawnymi i
    administracyjnymi. Ale to nie wyklucza istnienia małych firm które po
    prostu dostarczają produkt do głównego wykonawcy i on swoimi służbami
    dba by produkt finalny miał wszystkie dupokrytki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 42. Data: 2012-10-17 12:07:38
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-10-17 12:05, J.F pisze:

    > Jakies moze przyklady gdzie elektronik _projektant_ moze szukac pracy w
    > tej branzy ?

    Ma ci robotę znaleźć?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 43. Data: 2012-10-17 12:11:24
    Od: "Robbo" <n...@g...com>

    > Jest niefajnie w branży usługowej (dla ludności), ale w
    > produkcyjno-usługowej (dla przemysłu) nie jest tak źle.

    Ja świadczę usługi dla przemysłu, tj. robimy urządzenia elektroniczne
    (elektronika w sterownikach i elektronika/elektryka/energoelektronika w
    obwodach siłowych) i systemy sterowania do maszyn przemysłowych (automatyka
    przemysłowa) związanych z obróbką powierzchni i obróbką stali. Robimy
    modernizację starych maszyn, a także współpracujemy z producentem jednego
    typu maszyn, gdzie instalowane są nasze urządzenia (sterowniki
    mikroprocesorowe + obwody siłowe) i systemy sterowania (panel operatorski,
    PLC, czujniki, falowniki/serwa). Na maszynach tych produkowane są głównie
    materiały budowlane (drogownictwo, budownictwo mieszkaniowe i obiektów
    komercyjnych, górnictwo).
    Kilka lat temu w telewizji mówiło się o nadejściu kryzysu. Wiele osób w
    Polsce twierdziło, że kryzys dotknął ich firmy. Ja wtedy prawdę mówiąc
    żadnego kryzysu nie odczułem -- zamówień miałem tyle samo, co przedtem.
    Natomiast pogorszenie sytuacji zaczynam odczuwać właśnie teraz. Aby móc
    mówić o załamaniu, to poczekam jeszcze do marca, żeby zobaczyć, jak sytuacja
    się będzie rozwijać. Jakie sygnały do mnie docierają, które to miałyby
    świadczyć o pogorszeniu sytuacji...
    1. Mam mało zamówień.
    2. Firma, z którą współpracuję (producent nowych maszyn wytwarzających
    materiały budowlane) istnieje na rynku z 50 lat (przetrwała i czasy zwane
    komunistycznymi, potem transformację, potem różne partie polityczne), zawsze
    tylko zatrudniała ludzi, a w tym roku zrobiła redukcję z dwudziestu
    pracowników do pięciu osób. Po prostu nie mają zamówień na nowe maszyny. Na
    razie starają się przetrwać z remontów swoich starszych wyrobów, a podobno i
    z tym problem, bo klienci obecnie starają się robić samemu remonty, żeby
    zaoszczędzić.
    3. Podzespoły automatyki przemysłowej kupujemy od pewnej firmy (to jest
    dystrybutor na rynek polski produktów różnych firm związanych z automatyką
    przemysłową). Niedawno, pierwszy raz od początku naszej współpracy,
    dzwoniono z tamtej firmy zapytać, czy aktualnie nie potrzeba nam jakichś
    podzespołów. Po prostu spada im liczba zamówień i szukają sposobu, aby
    zwiększyć sprzedaż.

    W najbliższym czasie będę się starał pozyskać nowych klientów, żeby
    zwiększyć sprzedaż. Mam urządzenia o niezłych parametrach, a tańsze niż
    urządzenia producentów zachodnich. Być może cięższe czasy będą dla mnie
    szansą, gdyż potencjalni klienci, szukając oszczędności, kupią u mnie, a nie
    w firmie niemieckiej (cieszącej się na pewno większą renomą, ale droższej).

    Robbo

  • 44. Data: 2012-10-17 12:12:23
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Irek N." <j...@t...tajny.jest> napisał w wiadomości

    >Ale tutaj nie o odległości chodzi, to nie butelki z PP, żeby się ich wozić
    >nie opłacało.
    >Miałem na myśli kwestie finansowe.

    A Tobie sie zdaje, ze wszedzie wszystko robia?

  • 45. Data: 2012-10-17 12:24:59
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Robbo" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    > Kilka lat temu w telewizji mówiło się o nadejściu kryzysu. Wiele osób w
    > Polsce twierdziło, że kryzys dotknął ich firmy. Ja wtedy prawdę mówiąc
    > żadnego kryzysu nie odczułem -- zamówień miałem tyle samo, co przedtem.

    Budowlanka do tego roku pracowała aż trzeszczało.
    Znajomi związani z tą branżą właśnie teraz dopiero narzekają.
    Nawet pamiętam - jak stojąc na osiedlu domków dumaliśmy wtedy głośno gdzie
    jest ten kryzys skoro wszędzie się betoniarki kręcą.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 46. Data: 2012-10-17 12:40:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Nawet pamiętam - jak stojąc na osiedlu domków dumaliśmy wtedy głośno
    >gdzie jest ten kryzys skoro wszędzie się betoniarki kręcą.

    To zalezy widac gdzie - bo ja pamietam jeszcze jak ktos w 2008 czy 9
    chcial zostac majstrem na wiekszej budowie - kilkaset kandydatow na
    miejsce :-)

    Zauwaz tez ze kryzys w USA wzial sie od nadmiaru krecocych betoniarek
    (no, u nich to raczej stukania mlotkow) :-)

    W Polsce kryzys nie mial podstaw, ale eksport jednak mamy, i
    powiazania wychodza. W roznych firmach roznie bylo widac. Troche nas
    tez uratowala zlotowka - tak sie zdewaluowala, jakby nagle wszystkim
    place obciac o 30%.
    Widac tez w cenach nieruchomosci.

    Najbardziej ciekawe sa jednak te ostatnie bankructwa drogowcow. Toz to
    przeciez kontrakty licytowane w czasach prosperity, a potem powinny
    koszta spasc. I mimo to brak zyskow ?

    J.

  • 47. Data: 2012-10-17 12:48:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości

    >Ma ci robotę znaleźć?

    Skoro taki pewny, to chyba potrafi od reki sypnac pare zakladow gdzie
    dzial projektowy maja.

    Zeby sie nie okazalo ze ta nasza branza samochodowa to sie ogranicza
    do skrecania kabli, tapicerowania foteli, czy nawet do robienia
    elektroniki ... wedlug projektu nadeslanego z zewnatrz ...

    J.

  • 48. Data: 2012-10-17 12:55:42
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości grup
    _bankructwo__Tym_razem_Transsystem__Zlecenia.html

    >Po pierwsze to raczej nie jest polska firma. "Głównym właścicielem
    >podłańcuckiej firmy od 2007 r. jest fundusz Natixis, który ma
    >siedzibę w Paryżu."

    A wczesniej ?

    >Po drugie co to ma wspólnego z high tech przy którym się pożywi
    >elektronik konstruktor?

    No wiesz "zaprojektowanie oraz wykonanie nowej linii produkcyjnej" to
    brzmi dumnie, szczegolnie jak sobie czlowiek wyobrazi te roboty
    robiace te samochody.

    A rzeczywistosc moze byc zupelnie inna, ale to niestety bedzie
    potwierdzac moje zdanie :-)

    >No ale przeszedłeś przez jakieś normy CE/EMC, czy tak sobie
    >wyobrażasz, że to jest takie potworne, że na pewno się nie da?

    A zeznan kolegi nie czytales ? Nieprecyzyjne, sprzeczne, grube .. i
    kosztuja duzo.

> [...]
    >prostu dostarczają produkt do głównego wykonawcy i on swoimi służbami
    >dba by produkt finalny miał wszystkie dupokrytki.

    Ale mowa zdaje sie byla o "interfejsie do testera skarpetek".

    J.

  • 49. Data: 2012-10-17 13:04:49
    Od: "Stasiek_T" <t...@p...onet.pl>

    http://www.delphikrakow.pl/22/oferty-pracy/
    --
    Stasiek_T

  • 50. Data: 2012-10-17 13:05:55
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > :-)
    > Od kazdego miec czlowieka, wysylac nie wiadomo gdzie na przeszkolenia,

    Gdzieś tak od 2006 (wejście ROHS i WEEE) zastanawia mnie, czy to jak to
    wszystko jest w Unii organizowane to głupota, czy celowy sabotaż.
    Z dwojga złego wolałbym to pierwsze bo pozwala uniknąć pytania kto za tym
    stoi.
    Bez względu na przyczynę uzyskane dzięki tym wszystkim wymaganiom
    zmniejszenie bezrobocia (firmy zatrudniają specjalistów od każdej dyrektywy,
    tworzy się laboratoria specjalizujące się w poszczególnych dyrektywach,
    zatrudnia urzędników do kontroli firm i laboratoriów, przeprowadza szkolenia
    (pracowników firm, laboratoriów i tych urzędników), powstaje wiele firm
    zajmujących się wyłącznie szkoleniami - to też nowe miejsca pracy, ....)
    skutkuje całą masą kompletnie bezproduktywnie zmarnowanego czasu wielu
    ludzi.
    Nie znam się na ekonomii w skali makro, ale na mój mały rozumek marnowanie
    czasu wielu ludzi wcześniej czy później musi prowadzić do obniżenia
    efektywności a więc i konkurencyjności gospodarki.
    Naturalną konsekwencją utraty konkurencyjności jest chyba upadanie kolejnych
    firm.
    Moim zdaniem w ten sposób działania, które początkowo zmniejszają bezrobocie
    powinny w ciągu jakiegoś czasu (nie wiem jak szybko dzieją się procesy w
    gospodarce) doprowadzić do jego wzrostu i nie widzę (może czegoś nie
    dostrzegam) w tym rozumowaniu nigdzie miejsca, gdzie można by spodziewać się
    innego przebiegu zdarzeń więc powinno to być (chyba) do przewidzenia od
    razu.

    Rozważaliśmy kiedyś (też okolice 2006) możliwość uzyskania unijnego
    dofinansowania na zakup analizatora widma (z powodu EMC) i wyszło nam, że
    nie ma szans bo: - nie zwiększamy zatrudnienia, - nie podnosimy
    kwalifikacji, - nie aktywizujemy obszarów słabiej rozwiniętych i jeszcze
    parę innych - nie coś tam. Wyszło nam, że najłatwiej byłoby uzyskać
    dofinansowanie jakbyśmy zorganizowali jakieś nawet debilne szkolenie bo
    wszystkie nie byłyby tak.
    Jeśli faktycznie najłatwiej dostać dofinansowanie na szkolenia to czy to
    mogło tak wyjść przypadkiem - może to jednak nie głupota.....
    P.G.